( pov Mike )
Ik kom als laatste de glijbaan uit. Ik kom om me heen waar de rest is. Ik zie ze allemaal staan behalve Layla. Ik heb zo'n zin om haar te knuffelen. Ik loop naar de rest. ' jongens ik zag Layla net naar buiten lopen. Blijkbaar mag ze ons niet. We moeten haar zoeken. Misschien is ze al wel bij ons huisje. Kom,' zegt Justin. Iedereen loopt mee. Maar ik betwijfel of ze wel weg is. Dat is niks voor haar. Hij luist ons er gewoon in. 'Kom, of wil je haar niet zoeken?' Justin kijkt mij vragend aan. 'Tuurlijk wil ik haar zoeken wat denk jij nou! zeg ik boos. Ik geef hem een duw en loop naar de rest. Ik kleed me snel om. Ik loop naar buiten. Ik zie niks. Ik goed om me heen maar ik zie niks. Justin loopt naar de auto. Ik loop mee en we rijden naar het huisje. We door zoeken alles maar vinden haar niet. ' niks gezien,' zegt iedereen. Maar Justin gedraagt zich verdacht. ' Hey Mike. Vindt je ook dat Justin zich vreemd gedraagt. Volgens mij weet hij meer,' zegt David. We lopen op Justin af en nemen hem mee naar de gang. Ik druk hem tegen de muur. ' zeg waar ze is,' zeg ik dreigend. ' ik weet het niet. Echt niet,' zegt Justin nep bang. 'Dat weet jij volgens mij heel goed,' zegt David. Ik druk hem harder tegen de muur. ' hey laat hem los waar is dit goed voor. We zoeken Layla, dat is belangrijker,' zegt Jessica. Ik laat hem los. Hij valt met een klap op de grond. Lilia rent bezorgd naar hem toe. Ik loop naar buiten. Maar Jessica gaat voor de deur staan. Ik duw haar opzij. ' hey Mike mag wel wat zachter hoor,' David klinkt boos. Ik kijk om en zie Jessica op de grond zitten met David naast haar. Ik loop boos naar buiten. Ik stap in de auto en rij naar het zwembad. Ik heb zo'n vermoeden dat ze daar nog is. Ik stap uit en op de trap voor de deur van het zwem bad zit een meisje. Ik kijk eens goed. 'Layla!' schreeuw ik. Het meisje kijkt op. Maar ze is Layla niet. Ik kijk om me heen. Daar aan de over kant van de weg op het bankje zit nog een meisje. Ze kijkt me aan. Het is Layla. Ik gebaar dat ze hier moet komen. Ik loop in haar richting. Ze knuffelt me en ik knuffel haar terug. Ze maakt zich los. 'Waarom lieten jullie mij achter. Justin zag mij. En grijnsde gemeen,' vraagt Layla. En ze begint te huilen. Ik veeg een traan weg en geef haar een kus. We stappen in de auto en onderweg vertel ik haar het verhaal. En zij vertelt haar verhaal.
Als we aan komen loop ik boos naar binnen. Jessica huilt en David troost haar. Justin zit relaxt op de bank met een arm om Lilia. Ze kijken allemaal op als ik binnen kom. David gaat voor me staan en kijkt heel boos. Zo boos heb ik hem nog nooit gezien. Maar ik kijk nog bozer. 'Gast waar was dat voor nodig?' vraagt hij. Hij geeft me een duw. Ik loop naar buiten. Ik zal hem eens laten zien waar het voor nodig was. Ik moet me inhouden anders sla ik hem zo in zijn gezicht. 'Ja loop maar weg watje,' roept David me na. Ik pak Layla op, die er heel moe uit ziet. En ik loop weer naar binnen. David wil me aanvliegen. Maar vlak voor dat hij slaat ziet hij Layla. Ik loop langs hem heen en leg Layla op bed. Ik loop naar beneden en storm op Justin af. Niemand komt op deze manier aan Layla. Ik sla hem volop zijn kaak. David pakt mij vast. Maar het heeft geen zin. Ik ben altijd al de sterkste geweest. Justin is op gestaan om terug te vechten. Ik stomp hem in zijn maag. David duwt me op de bank. ' doe nou eens rustig. Ik snap je wel en ik had het ook gedaan maar het helpt niks!' zegt David. Jessica en Lilia helpen Justin. Hij is aan het schreeuwen van de pijn. Ik zit op de bank. Ik kook van woede. David zit naast me. ' ik heb jou nog nooit zo gezien. Je houd echt heel veel van Layla he?' Zegt hij rustig. ' ja, ze is alles voor me, ze is mijn leven,' zeg ik nu ook wat rustiger. Ik bedenk me nu pas dat ik bijna nooit sla of zo. ' sorry, van Jessica ik was gewoon zo boos ik had het gevoel al dat ze nog bij het zwembad was. En dat was ook zo. Justin liegt gewoon,' zeg ik. Ik vertel het hele verhaal aan de rest. Justin word roder en roder.