Suka..

31 2 0
                                    

Len dan Miku hanya berdua di dalam kelas.Yang lain masih berada di kantin dan melepak di tempat lain.Miku memecahkan suasana dengan menegur Len.

Miku:Len,jom berteka-teki!!

Len tiba-tiba berasa teruja dengan itu.

Len:Boleh!!Lagipun..saya bosan..

Miku:Okey!!Urmm..Kenapa Luka-sensei selalu cedera??

Len:Eh!!??Urmm..Tak tau..Mungkin selalu jatuh kat dewan kot..Maklumlah.. Pakai kasut tumit tinggi...hehe...

Miku:Salah...Sebab..kan nama Luka-sensei ialah LUKA...Luka kan kecederaan kat kulit tu...hehe...

Len:Ouh!!!Faham...hehe kita dah macam mengejek Luka-sensei laa..

Mereka berdua bergelak ketawa.
Riiinggg!!!
Loceng berbunyi.Semua murid masuk ke kelas dan Miku duduk di tempatnya tetapi hendak ke tandas.Miku pun ke tandas

Geng Neru:Heh.. Budak pisang tu dh masuk ke kelas dulu...Dia patut dianugerahkan PIALA PISANG EMAS sebab dia masuk kelas dulu sebelum orang lain..

Semua murid ketawa terbahak-bahak
Hahahahahaha!!!!!
Len berasa sangat MALU...
Namun begitu,Len tiba-tiba rasa rindu pada Miku yang hanya ke tandas..

Len(bisik dalam hati):Eh??Kenapa aku rasa rindu tiba-tiba kat Miku??Entah-entah..

Miku masuk ke kelas dan melihat muka Len yang malu..Miku menyapa Len..

Miku:Hey Len..Kenapa muka merah je ni..sebab orang lain ejek kau ke??

Len terkejut diam.Muka Len merah bukan sebab orang ejek..Tapi..sebab dia dah mula terasa suka pada Miku!!

Len:Eh?? Tak laa..Er..Sebab saya DEMAM sebenarnya!!...

Len terpaksa menipu untuk merahsiakan perasaannya pada Miku..

Miku:Laa.. Yeke..Kenapa awak datang sekolah??Patutnya awak duduk kat rumah berehat..Err..Saya duduk kat meja saya dulu ye..Nanti kita berbual lagi..

Kelas bermula.Matapelajaran kali ni ialah MATEMATIK dengan Meiko-sensei.Semua keliru dengan ajaran Meiko-sensei.Meiko-sensei sungguh garang tapi sangat baik jika anak murid dia baik..

Riiiinngg!!!

Sudah tiba waktu pulang.. Semua murid bergegas keluar dari kelas untuk balik ke rumah.

First LOVE (Len X Miku) (Malay)Where stories live. Discover now