Stay WITH Me

16 1 0
                                    

Semua murid pulang keriangan kerana telah habis waktu persekolahan..kecuali Len dan Miku.Miku menunggu Len untuk menyalin nota Matematik.Len mulai bersuara

Len:Miku,kalau nak balik dulu.. pergilah.Saya boleh balik sendiri nanti..

Miku:Eh..mana boleh..kita jiran kan??Apa salahnya saya tunggu awak..lagipun bahaya balik sorang-sorang..

Len memandang Miku untuk sementara waktu.Muka Len mulai merah macam tomato..

Miku:Eh??Len!! Kenapa muka awak merah???Demam teruk sangat ke??

Len waktu itu tidak boleh berkata kata kerana terlalu MALU!! Tapi dia tetap memberanikan diri menjawab pertanyaan Miku.

Len:Hehehh..takde apalah(sambil cover pipi merah)

Miku:Hmm..xperlah..cepat salin nota tu..nanti lambat balik pulak..

Len:Hehehh..ok..

Len menyalin nota dengan pantas.Beberapa minit kemudian,Len telah siap menyalin.

Len:Miku..saya dah siap.

Len hairan..tiada jawapan dari Miku..Len menoleh ke belakang dan lihat Miku tertidur di mejanya.Len mendekati Miku.

Len(berbisik dalam hati):Comelnya dia tidur..

Len mendekati muka Miku dan mengalihkan rambut turqoise itu dari mukanya..bersedia untuk mencium pipinya..!!

Miku:Hmm??...L-Len..dh siap salin nota ke??...(sambil mamai)

Miku tiba tiba terbangun.Len terkejut.

Len:Argh!!Y-Ya!! Dah dah..

Miku menggeliat.

Miku:Kalau macam tu..jom balik..

Len:J-Jom..

Miku dan Len pulang bersama.Len merenung Miku yang berjalan di hadapannya..

Len(berbisik dalam hati):Agaknya..dia perasan tak??

Kebetulan,Miku menoleh ke belakang dan menyedari Len memandangnya.

Miku(berbisik dalam hati):Berkhayal agaknya..

Miku menegur Len.

Miku:Oi!Len!!Dah sampai rumah lah..

Len sedar.

Len:Ha??Oh..yeke..hehe..bye Miku..

Len masuk ke rumahnya..

Miku berada di hadapan pintu rumah hendak membuka kasut.Namun,nota yang berada di hadapan pintu menarik perhatiannya.Nota itu ditinggalkan ibunya.Nota itu bertulis

"Mak dan ayah terpaksa ke luar negara kerana ada urusan kerja secara tiba-tiba.Kami pergi selama sebulan..Maaf ya..mak tidak beritahu kamu..Kamu harus tinggal bersama seseorang..Asalkan ada jagaan..kunci rumah ada di bawah karpet depan pintu.Mak beri kamu kunci hanya untuk mengambil barang..simpan kunci elok elok..

                                                  Yang benar,
                                                     Hatsune  

Miku:Hmm..tak apalah..lagipun..secara tiba tiba..Tapi, dengan siapa yang aku boleh tinggal??Keluarga Megpoid pergi bercuti.Keluarga Kizuna pula..pergi urusan kerja..Haihh..hanya tinggal keluarga Kagamine..

Miku memandang rumah Len.

Miku:Nampaknya,tiada pilihan..

Miku mengetuk pintu rumah Len.

*knock knock*

Kedengaran suara Len dari dalam.

Len:Siapa itu??!!

Miku:S-Saya!!! Hatsune Miku!!

Len: Haahh!!!Eh jap jap!!(nada gelisah)

Len membuka pintu dan lihat Miku yang masih berpakaian sekolah..

Len:Yer??Miku??Kenapa??

Miku:S-Sebenarnya..mak dan ayah pergi luar negara..selama satu bulan..j-jadi...

Pipi Miku merah padam.

Miku:BENARKAN SAYA TINGGAL DENGAN AWAK!!(sambil menutup muka kerana malu)

Len hanya memandang Miku yang masih menutup muka menanti jawapan dari Len.

Len(bisik dalam hati):Hmm..mak ayah aku pun pergi urusan kerja..Rin kat Korea..hmm..takpelah ada teman nak kawan..

Len:Miku??

Miku: Y-Ya.. (masih tutup muka)

Len pegang tangan Miku lalu mengalihkan tangan Miku.Miku merenung muka Len.Len tersenyum manis.

Len:Stay with me..

Miku:Seriously???

Len:Of course..

Miku memeluk Len secara tiba tiba sambil berkata THANK YOU!! YOU'RE THE BEST!!

Len berasa amat malu..

Len:M-Miku??..

Miku:Ha??

Miku sedar perbuatannya..

Miku(bisik dalam hati): Alamak..apa yang aku buat ni..Mikuu!!! Apa kau buat ni!!!??

Miku lepaskan Len..

Miku:Heheh...maaf..excited sangat..(malu)

Len:Err..ye..tak-tak apa..(malu)

~Diam seketika~

Len:Oh ya!!Masuklah ke dalam..

Len memecahkan suasana

Miku:Oh..ok..tapi boleh tak temankan saya kemas barang..??

Len:Boleh!!Jom..

Miku dan Len(serentak):STAY WITH ME..

                                                     


*FEEL SEDIH BILA BUAT CHAPTER 4 YANG DULU DI MANA FAMILY MIKU MENINGGAL DUNIA..
*I MAKE NEW ONE!!

First LOVE (Len X Miku) (Malay)Where stories live. Discover now