MAKNAE SENGAL PART 3

67 11 2
                                    

Selepas hari yang kelam-kabut itu, Malam pun menjelma.

"Sebenarnya kitaorang bangun awal pagi lagi nak kemas barang tapi sebab takut hyung nak tidurlah kita decide nak kemas barang kat belakang rumah tu je. Tu lah pasal bersepah habis barang tu hah"

"Hah! Pasal pokok lada yang 'arwah' tu pulak bukan kitaorang yang buat ye. Tu lembu jiran sebelah punya pasal. Masa kitaorang tengah kemas barang lembu tu pun datang. Habis disodoknya semua pokok. Termasuklah pokok lada hyung tu"

"Kitaorang kotor pagi tadi tu sebab berkejar dengan lembu tu larh. Kitaorang nak halang dia sampai kitaorang pun dia sodok jugak masuk parit. Cis! Nasib lah lembu jiran kalau tak Sehun dah sembelih buat rendang." Ujar Sehun geram sambil mengosok buku limanya.

"Betul³. Tetiba terdengar Baekhyun hyung menjerit. Bukan kitaorang je terkejut, lembu jiran pun cabut lari. Tapi malangnya kitaorang pulak yang kena marah" Kata Kai dengan nada merajuk.

"Yela-yelah Hyung mintak maaf tapi ni semua salah korang jugak! Siapa suruh pack barang pagi-pagi buta belakang rumah?! Memang mengena" Belum sempat D.O sambung membebel Suho pun terus memintas...

"Habistu plan korang camne?"

"Hmn nampaknya plan tu kena sambung esok lah" Kai menjawab.

"Korang dah rancang ke nak pergi mana?" Xiumin menanya.

7 pasang mata menanti jawapan dari Sang Maknae.

"Hihihi adalahhh" Kaihun tersenyum rahsia.










The Adventure Of Maknae Sengal °KAIHUN Fanfiction°Where stories live. Discover now