MAKNAE SENGAL PART 4

118 15 44
                                    

"Sehun, kau dah sedia?" tanya Kim Jongin. Tangannya menarik bagasi ke balai pelepasan manakala sebelah lagi memegang telefon bimbit.

"Ya. Aku dah sedia" balas Sehun sambil membawa barang yang sama seperti Kai.

Beberapa orang gadis yang berdekatan dengan Kaihun kelihatan berbisik,ketawa dan melompat sesama sendiri. Melihat idola di depan mata! Nasib baik Sehun dan Kai memakai topi besar dan topeng muka. Jika tidak pasti lebih ramai orang yang mengenali mereka dan mengasak. Tak pasal-pasal plan mereka terpaksa cancel lagi. Tak! Itu takkan berlaku!

Kai dan Sehun berjalan memasuki balai pelepasan dengan bergayanya. Sehun membetulkan topinya. Kai mengibas skaf di lehernya sebelum...

"Oiiii Sehun!!! Spender kau tercicirlah" Jerit Chen dari kejauhan.

Sang maknae berdua itu terkaku. Keras.

Mata orang sekeliling tertumpu pada gumpalan 'kain' kecil berwarna pink yang berada di lantai Airport.

"Jongdae hyung!!! Jangan lah menjerit. Jatuh standard maskulin hunnie ni nanti"

Sehun dengan mukanya yang telah berwarna merah segera mengutip "kain kecilnya" itu lalu segera menyumbat kedalam bagasi.

Chen yang berada kejauhan sedang bergelak tawa bersama Chanyeol dan Baekhyun. Ish dasar beagle line!

Berlainan pula dengan Xiumin dan D.o yang santai melambai pemergian Sang Maknae.

Mata Maknae menuju pula ke arah Suho yang sedang memegang sekotak tisu.

"Suho hyung menangis?!" terkejut Kai dan Sehun.

"Wah, Sehun kau tengok tu Suho hyung tengah nangis lah. Mesti dia sedihkan kita dah nak pergi"

"Betul tu. Baik sungguh hati Suho hyung sebab tu lah aku sayangkan dia. Tapi kita mesti teruskan plan kita" balas Sehun sambil mengempal tangan. Bersungguh. Fighting!

Kai dan Sehun meneruskan perjalanan mereka. Lambaian terakhir diberi kepada member exo yang lain.

Begitu juga dengan member exo yang lain. Mereka terus melambai sehingga Sang Maknae akhirnya hilang dari penglihatan.

"Hyung harap diorang akan baik-baik je" Kata Xiumin hyung.

"Yup. Baek pun harap macam tu" Baekhyun membalas.

Yang lain hanya mengangguk setuju. Kecuali seorang...

"Suho hyung kenapa ni. Dari tadi menangis tak henti-henti. Kau rindu Sehunnie ye" tanya Chanyeol mengusik.

Tapi suara esakan Suho bertambah kuat.

"Huwaaaaa. Bukan sebab tu lah. Huwaaaa"

"Habis tu kenapa?"

"Diorang dah kebas semua duit aku! Huwaaaaa duit akuuuu"

"Erk" semua orang terbungkam.

"Dah dah lah tu. Jom balik" ajak D.o sambil mengheret tubuh Suho yang masih menangis menuju ke van.

Yang lain hanya mengangkat bahu.

"Jom balik!"












The Adventure Of Maknae Sengal °KAIHUN Fanfiction°Where stories live. Discover now