MAKNAE SENGAL PART 2

82 9 9
                                    

"Mana pulak si maknae ni? Selalu pepagi lagi dah riuh bunyi. Ni senyap je." guman Baekhyun sambil menuruni anak tangga.

Langkah kakinya diatur ke ruang tamu. Kelihatan Suho sedang asyik membaca surat khabar sambil meyisip air teh lipton manakala Chanyeol pula sedang....meniarap lesu dihadapan televisyen?

"Oi Chan! Pehal kau ni nampak lesu je, nampak monyok je, nampak tak happy je?"

"Aku bosan lahhh. Sehun dah takde!! Aku nak lawan game dengan siapaaaaaa!!!"

"Pulak dah... Sukahati kau lah aku nak pergi dapur dulu. Nak tolong D.O masak" Baekhyun menuju pula ke arah dapur.

"D.O-shi masak apa tu?" Tanya Baek terus duduk diatas kerusi meja makan sambil memerhatikan gelagat D.O memasak.

Ceh. Kata nak tolong, Tolong tengok adalah!

"Gulai ketam masak durian"

"Aik! Macam pelik je bunyi dia?" Banyak songeh pulak budak Baek nie. Nasib Author sayang kih kih kih.

"Hah! Nasib kau ada pergi petik lada kat belakang rumah kejap. Kurang pedas ni"

"Alaaaa Baek malas lah" keluh Baekhyun sambil menekuk muka diatas meja.

"Takde malas-malas. Nak makan pergi petik"

Baekhyun masih diam tak terkutik.

"S E K A R A N G!"

"Hmn yelah yelah" Baekhyun bangun dari kerusi dan berjalan ke pintu belakang. Dengan malas!

Pintu dibuka sebelum...

"KAIHUNNNNNN"

Mata Baekhyun terbeliak besar. Nasib tak keluar je.

"Korang tak pergi lagi?? Dan apa benda yang korang dah buat niii!!" Baek berjalan menuju ke Maknae.

Kaihun yang pada masa ini diselaputi dengan lumpur hanya tersengih kambing.

Kulit Sehun pon dah hampir sama dengan Kai. Eh bukan hampir tapi memang sama.
Nasib gigi je yang nampak putih. Lain semua hitam!

"Baek! Kenapa ni?"

Tanya D.O yang terus datang ke belakang rumah apabila terdengar jeritan Baekhyun sambil senduk kat tangan pun tak sempat letak. Ish ish ish.

Chanyeol, Suho, Chen, Xiumin dan Lay turut ikut.

"Apa...yang dah...jadi ni?" Semua terbungkam melihat keadaan belakang rumah mereka yang dah macam....ish! Sukar nak digambarkan. Terlalu ngeri.

"Hehehe. Hyunggggg. Peace!" Maknae buat muka mintak jatuh parit.

"Tu...." sebut D.O sambil menunjukkan sesuatu yang terlantar hancur di atas tanah.

"POKOK LADA AKU HABIS ROSAK!!! KAIHUN!!!"

"Ahhhh D.O hyung mianhae!!!!"

Dan pada pagi itu rancangan Kaihun untuk mengembara terpaksa cancel dulu. Kesian...























"Jadi...oder pizza jom?" tanya Chanyeol kepada yang lain manakala disudut sana Sang Maknae cuba membaiki pokok lada yang rosak sambil dibebel oleh D.O

Continue next chapter~~~

The Adventure Of Maknae Sengal °KAIHUN Fanfiction°Where stories live. Discover now