6

21 0 1
                                    

"Wei bro"..
Akil menyapa dalam kesayuan.
Matanya seperti berkaca.
Riak wajahnya kasihan.
Entah bebanan apa yang ditanggung olehnya.

Danish melihat sahabatnya itu.kornea matanya melihat segala riak wajah sahabatnya. Dukungan bebanan yang dilihat oleh Danish seolah olah sebuah dukungan yang sudah tidak larat lagi. Seperti...

Beliau mahu berserah.

"Kau kenapa ni? Ada masalah ke?"

Danish mula menyoal.

"Haha...takde papelah"

Akil membalas. Mukanya seakan gementar. Beliau lalu bangun dari meja makan sambil mengangkat buku rujukkannya.berlalu pergi tanpa meninggalkan jawapan sedikitpun kepada Danish.

Danish hanya melihat tanpa berkata apa apa. Perasaan  sangsi mula menguasai akal fikirannya.

Ketika akil berlalu pergi,tanpa sengaja ia terlanggar bahu seorang wanita.

Akil melihatnya dengan terkejut. Lantas ia menundukkan pandangan dan terus pergi meninggalkan dewan makan.

Danish melihat Akil yang terlanggar perempuan tadi.

Akalnya mula memproseskan maklumat,cuba mengenal pasti siapa wanita itu.

Ya.wanita itu pernah dilihat. Wanita yang berpakaian corak indie.yang duduk di bangku batu dikala semua orang sedang berlindung dari panahan kilat.

Wanita itu senyum melihat Danish. Pandangannya tak ubah seperti pandangan  seorang psychopath.

Danish tidak membalas senyuman itu,malah mula mengsyaki sesuatu terhadap gadis itu.

"May i sit here?"

"Su..sure"
Danish membalas sambil matanya merenung wanita itu.

"What's wrong? Awak macam nampak pembunuh"

Wanita itu tersengih

"Nothing"
Danish meneruskan kerjanya.

You've reached the end of published parts.

⏰ Last updated: Jan 23, 2019 ⏰

Add this story to your Library to get notified about new parts!

21 HARIWhere stories live. Discover now