19.10.2018

3 0 0
                                    

(06:30)

Sotva popadám dech. Prudký světlo rozrazilo brány senzorů mýho vědomí a vzbudilo mě do dalšího dne. Zmateně pozoruju krajinu za mříží a prostranství bílýho pokoje, kde jenom sem tam zahraje roli nějaká tlumená barva. Lidi okolo se zvedaj a v naučených rituálech oddávaj tělo činnostem ranní hygieny. Venku je zatím tma. Stačím jen popadnout kartáček na zuby a klopýtám na příkaz na chodbu ven z pokoje. Nemám pastu, sebrali mi ji stejně, jako zbytek většiny ostatních osobních věcí. Na chodbě je ozařující intenzita světla a na můj vkus moc rušno. Ozývaj se zvuky podobný skřekům, vzlykotu a sténání. Ve dvou řadách proti sobě sedí lidé čekající na svou denní dávku elektrošoků. Vědomí reality už dávno upálily výboje elektřiny směřující do jejich zmatenejch hlav. Kus chodby se mění v uličku do pekelnejch bran. Z obou stran se pro lidský kontakt natahujou řady rukou za sténající hudby skřekotů a naříkání. Vyhublá hromádka lidský hmoty sedí svázaná prostěradlem k židly a dožaduje se pozornosti. Jmenuje se Ivetka. Její vlasy nakrátko střižený a tvář pokrytá hlubokými vráskami neodpovídá věku třicetileté ženy. Hubený, kostnatý prsty se natahujou po doteku. V její blízkosti není nikdo. Někteří netrpělivě přešlapujou, jiní z dlouhý chvíle okusujou popraskaný zbytky nehtů, další krouží okolo dveří výtahu a vyčkávaj očekávaný příjezd jídelního vozu. Zdejší hodinu dlouhá rutina opakující se neúnavně a neměnně každý ráno. Čekáš. Čekáš. Čekáš. Jdu si do sesterny pro pastu na zuby. Stojí tu frontu dalších deset trpělivých s nastaveným kartáčkem, připraveným pro trochu tý mentolový hmoty. Unavený oči spolupacientů, slepený, rozcuchaný vlasy a zmuchlaná tvář snažíce se ignorovat ostatní a ještě chvíli pobýt ve svým světě.Jediný zrcadlo nacházející se před sesternou je v obklopení obličejů snažících se upravit alespoň trošku svůj unavený zevnějšek. Nechce se mi bojovat o centimetr čtvereční odrazu a tak se rovnou přesouvám do maličkaté místnůstky s umyvadlem, kde se lidi tlačí a strkají, jako by se snažili dostat do první řady na koncertě jejich oblíbený kapely. Čekám.

V pozadí nám hraje "hudba" lidských skřeků a úpění. "Dobré ránko, dobré ránko!" Slyším hlas sestry za svými zády, ale mám jaksi jiný názor.

(večer)

Společnost nám dělá svit lampy, jež se probojoval do pokoje a zářil přes naší postel. Je 8 hodin večer, ale tady to znamená hlubokou noc. Prášky se rozdávaj v sedm a většinu z nás do hodiny nekompromisně uspí. Kreslím Moniku tiše spící na posteli vedle. Večery zde mají jistý kouzlo. I ti nejvíce neklidní ulehnou pod pokrývku hypnotik a rozčarují kolem sebe auru nevinnosti.

Na chodbách se vznáší,
ticho v podvečeří,
což jen těžce snáší
ti, co hlukem čeří
neklid vlastní duše.

Za okny se vzdouvá,
větru dech a šelest listí.
To strom s nebem smlouvá
o tom, zda někdy zjistí,
co člověk skrývá v mysli.

Hledím tichem skrze mříž,
ponurý vrak vyplavený moři,
ve vlastní schránce nacházim skrýš
před vším, co nesmlouvavě tvoří,
realitu všedních světů. (Amaudit)

Dostali jste se na konec publikovaných kapitol.

⏰ Poslední aktualizace: Nov 24, 2018 ⏰

Přidej si tento příběh do své knihovny, abys byl/a informován/a o nových kapitolách!

Za dveřma č.4Kde žijí příběhy. Začni objevovat