Liana von Marguerite de la Solei. Wat een naam voor een jonge prinses van een amateuristisch koninkrijk. Ze vindt 'm maar niks. Er is ook niets trots op te zijn sinds haar rijk niets speciaals te bieden heeft. De verkooppunten en handelaars draaien wel goed, en het volk is tevreden en gezond, maar dat is het. Haar ouders hebben geen interesse om iets te veranderen. Ze bezitten alles wat ze nodig hebben. Liana daarentegen vindt dat met de juiste inzet en de goede bedoelingen het er een stuk succesvoller kan worden. Misschien omdat ze jong is, of omdat ze ambitieuzer is dan iedereen om haar heen. Ze heeft grootste plannen voor haar rijk, Solei, eenmaal ze bekroond wordt.Deze motivatie om haar rijk te zien beteren is beïnvloedt door een koningin waar ze al enkele jaren naar opkijkt. Koningin Des Étoiles D'or. Alleen die naam klinkt al als een toverspreuk. Een spreuk waar Liana door betoverd is, om het in sprookjestaal te verklaren.
Liana is nu dezelfde leeftijd als Des Étoiles D'or was toen ze haar begon te inspireren. Ze zou het niet mogen doen, maar ze vergelijkt haarzelf met haar grootse voorbeeld. Toen Des Étoiles D'or negentien was, was haar hele rijk haar al lief. Dat was het jaar waarin ze bekroond werd. Waarom dit zo vroeg gebeurde, werd nooit verklaard. In haar eerste jaar als koningin kreeg ze al een nationale feestdag. Deze eer krijgen niet veel leiders van hun koninkrijken. Dit moet je verdienen en geschonken worden door je eigen volk. Liana is sinds een paar maanden negentien en er zijn nog lang geen plannen om koningin te worden. Haar ouders zouden in lachen opgaan als ze de gedachte zou opbrengen. Niet alsof ze het nog niet zou aankunnen. En ook niet alsof haar ouders gemeneriken zijn. Het is gewoon haar tijd nog niet. Iets houdt haar tegen, ondanks te weten wat. Het frustreert haar behoorlijk.
Liana heeft in de drie jaar van Des Étoiles D'or's regering al veel geleerd. Niet dat ze ooit een persoonlijk gesprek hebben uitgewisseld. Gewoon vanop een afstandje bewonderen. De onbereikbare koningin heeft een grote indruk op Liana door de dingen die ze verwezenlijkt in haar koninkrijk. Haar plannen worden altijd vermeld in de kranten die doorheen het hele continent worden verspreidt. Hierdoor heeft Astéri, haar rijk, veel toeristen en lopen de zaken op rollen wieltjes. De kranten waarin er iets over de succesvolle koningin vermeld wordt, bewaart ze. Ze verstopt deze informatiebronnen in een goud gekleurde kist in haar garderobe. Waarin ook nog andere extra prulletjes liggen die haar aan haar voorbeeld doen denken. Ze is bang dat ze hierdoor eerder eng en vreemd zou overkomen. Daarom draagt de kist een slot. Ook probeert ze niet te enthousiast te praten over de koningin in het bijzijn van anderen. Haar bewondering is iets wat ze voor haarzelf houdt.
Opmerkelijke dingen die haar en haar omgeving al zijn door beïnvloedt, zijn nog eerder klein. Ze heeft bijvoorbeeld een deel van de grote koninklijke tuin geclaimd en er bloembedden van viooltjes laten aanplanten. Viooltjes omdat deze het symbool zijn van Astéri. In een krant werden ze eens genoemd als sterrenbloemen. Hierdoor gebruikt ze in haar gedichten liever het woord sterrenbloem, dan viooltje. Aan de ingang van haar persoonlijke bloementuin staat een gouden doorgang met bovenaan een gouden bijschrift gevormd door gebogen ijzer "Jardin Étoilé". In het midden van haar afgebakende tuin staat een rond prieel uit een Griekse stijl. In het fries zijn er sterren en viooltjes verwerkt en op de top van het prieel pronkt een gouden ster. Ze heeft er nogal haar werk van gemaakt.
Ze heeft echter niet door dat ze door het opkijken naar haar voorbeeldige koningin haar eigen potentieel tegenhoudt.