bab 3

61 6 0
                                    

Di kedai makan...

"Yow! V ! J hope" kata seorang namja yg penuh swag.

"Hai! Hello! Kau mana! Sebok dengan swag kau uh" kata v

" tah! Suga suga x abis² yow!"kata jhope.

"Ha..ye lah...😒" kata suga sambil menjeling v dan suga.

Suga pon duduk di meja yang mereka sedang makan. Tiba² seorang namja datang ke tempat mereka dan duduk di sebelah suga.

"Korang apa khabar!😊" kata namja itu.

"Baik je...kau buat apa kat sini jungkook" kata suga.

"Apa kau ni!! Sekarang ni kan waktu rehat😑" kata jungkook.

"Ouh!😅ye ke? Aku lupa sekejap" kata suga.

Yang lain be like😑

"Hihihi...😅" kata suga sambil tersengih- sengih.

"Korang amacam malam ni😎? Umah aku malam ni au..." kata jungkook sambil menaikkan kening belah kanannya.

"Aku on je...😎" kata j hope.

"On!" kata suga.

"Kau v? Jangan cakap kau nk keluar dengan awek kau bo young tu😒" kata jungkook.

"Aku on je...lagi pon ari ni aku x de date dgn bo young" kata v.

"Oky!! Cantik!!🙌" kata suga.

"Kau jangan lupa cakap kat abang² kau uh" kata jhope.

"Ala...kalau aku x cakap pon nanti diorang dah tau😒" kata v.

"Ye x ye gak ek😅lagi² kalau namjoon uh lagi laju" kata jungkook.

----------------------------

Situasi di zaman Sowon

"Korang!! Jom lah balik!! Aku rasa kita dah lama kat sini ni!" kata eunha.

"Alaa....aku tgh menikmati rendam kaki kat sungai ni" kata yuju.

"Ala...x payah nk mengada ngada kita lambat balik nanti abang Sowon marah sowon" kata eunha.

"Aku rasa kita lambat sikit kot balik sebab tadi abang aku soh aku cari kayu herba kat kawasan sungai ni..." kata sowon.

"Korang nk balik dulu ke?" tanya sinb.

" rasanya kita balik saing sowon je lah...kita kan kawan selamanya, jadi x baiklh kalau kita tinggalkan kawan yang lain"kata yuju.

"Alaa...ayat kau! Nk rendam kaki lama sikit cakap je lh 😒x payah wat ayat yg orang x bangga" kata sinb.

"Dah lah...sowon kau pergi kutip daun herba kitorang tunggu kat sini" kata umji.

"Wow😶maknae kita berperangai matang" kata sinb.

"Sejak bila?😱" kata yuju.

Umji belike 😑

"Oky! Kalau macam tu aku pergi cari daun herba lu...nanti aku datang balik ye.." kata sowon.

"Oky!" kata yang lain.

Semasa sowon masuk ke dalam hutan dia nampak sekujur tubuh yang terbaring di asatas jalan. Sowon pergi ke tempat ajushi itu.

"Ajushi! Bangon ajushi! Kenapa ni" kata sowon sambil mengejut ajushi yang pensan lemah itu.

Ajushi itu membuka matanya..

"Anak! Tolong ajushi😖, ajushi dah seminggu x makan" kata ajushi itu.

"Ermm...ajushi tunggu sini saya nk pergi cari makanan" kata sowon, lalu lari pergi ke tempat kawan² nya.

"Korang! Ade makanan x?" tanya sowon.

"Ade...nah roti ni..." kata umji sambil memberikan makanan kepada sowon.

Sowon ambil dan tinggalkan kawan kawannya. Dia pergi ke tempat ajushi itu dan memberi ajushi itu makan.

Setelah ajushi itu selesai makan. Ajushi itu berterima kasih dan memberi kan sowon cincin. Katanya sebagai balasan yg sowon telah menolongnya.

"X pe lh ajushi saya x nk sebarang balasan, saya cuma nk bantu ajushi" kata sowon.

"Kamu ni memang anak yg baik😊tapi kamu amik lh cincin ni, cincin ni akan bantu kamu nanti" kata ajushi itu sambil tersenyum dan meletakkan cincin ke telapak tangan sowon.

Sowon melihat ke arah cincin dan melihat ajushi tadi. Namun setelah dia melihat ajushi tadi, tiba² ajushi tadi hilang di hadapannya.

"Ajushi! Ajushi!" panggil sowon.

Sowon melihat cincin tadi dan menyarungkan cincin ke jari telunjukknya ( bukan jari manis ek😂nanti orang ingatkan dia dah kawin😂)

Sowon pergi ke tempat kawan kawannya.

"Kau kenapa tadi tanya ada makanan ke x!?" tanya sinb.

"Ouh...makanan tu tadi aku bagi sorang ajushi ni sebab dia dah seminggu x makan" kata sowon.

"Ouh...kalau macam tu baguslh kau tolong orang!" kata eunha.

"Unnie! Jom lah kita balik! Matahari dah nk terbenam ni" kata umji.

Yang lain hanya mengangguk. Mereka pon berjalan untuk balik ke kampung mereka.

Terima kasih kerana telah membaca bab ni guys!💖

Best x bab ni?😅 kalau best please vote😘 dan terima kasih kerana vote.

Tunggu next bab oky!!!😘💖💗

Gfriend, Where i am?Where stories live. Discover now