Berbalik pada zaman dahulu
Di klinik...."Huii sowon!" panggil sinb sambil membaling batu.
"Apa!?" tanya sowon perlahan. Dia takut abangnya terdengar.
"Jomlah pergi sungai...saja nk rendam kaki" kata sinb dgn nada slow.
"Ermm...cangkaman lah!! Aku nk cakap dengan abang aku lu...." kata sowon dengan nada suara slow.
"Ha...ye lah cepat!" kata sinb dengan nada suara slow.
Sowon pergi ke arah abangnya kim seok jin.
"Ermm...abang! Sowon nk pergi sungai rendam² kaki" kata sowon kepada abangnya jin.
"Sowon membuat muka monyoknya.
" haish kamu ni! Balik jangan lama sangat!"kata jin
"Hmm...sowon tau...sowon x kan balik lambat" kata sowon.
"Kamu pergi lh!" kata jin.
"Betol ke ni abang bagi adik pergi lepak dengan kawan!" kata sowon.
"Ye...janji jangan balik lambat sangat! Nanti kalau kamu nk balik jangan lupa bawak daun herba yg kamu jumpa kat kawasan sungai tu" kata jin
"Gomawo oppa!😊" kata sowon, lalu pergi ke tempat sinb.
"Kau kenapa lambat sangat!😡" kata sinb.
"Alaa...kau tau lh kan...abang aku kalau nak bagi aku keluar memang payah sikit" kata sowon.
"Mana yang lain?" tanya sowon.
"Yang lain dah ada dah kat sungai, diorang tgh tunggu kita" kata sinb.
"Kalau macm tu jom ah pergi sana! Nanti tak pasal dapat bebelan free😯 " kata sowon.
Mereka berdua pon pergi ke sungai. Biasalah tempat lepak diorang berenam kan😄
---------------------
"Sowon yah!! Sinb yah!! Kenapa korang berdua lambat sangat ni!!" marah umji.
"Yah!!! Yah!!!yah!!! Unnie lebih tua dari maknae au...tak payah nk marah sangat!" kata sinb.
"Tak pe maknae, maknae tak boleh marah diorangkan?😇 ni biar unnie diorang yg marahkan marahkan😠" kata eunha sambil mengusap kepala umji.
"Yah!!😬asal lambat!!" marah eunha.
"Tanya lah sowon ni! Dia yang lambat😒" kata sinb sambil menunjuk ke arah sowon.
"Mianae🙏macam biasalah aku kena minta izin abang aku untuk keluar! Kalau aku tak cakap nanti dia cari aku sampai ke lubang kubur" kata sowon.
"Aku ada je abang tapi dia tak kesah pon kalau aku keluar tak mintak izin dia😒" kata yuju.
"Abang kau tu...jenis yang x bertanggungjawab!😒😒" kata sowon.
"Jadi apa yang kita nk buat kat tepi sungai ni" tanya sowon.
"Kan aku dh cakap dengan kau tadi yang kita nk pergi sungai nk rendam kaki" kata sinb.
"Mianae aku lupa😂" kata sowon.
"Susah dapat kawan yang ada penyakit cepat lupa ni😑" kata sinb sambil menggelengkan kepalanya.
Mereka pon merendamkan kaki mereka di sungai yg mengalir.
----------------------------
Zaman moden....
"Tok!tok!tok!" pintu pejabat diketuk.
"Masuk!" kata v yang menyuruh orang yg ketuk pintu itu masuk.
"Hoiii v!🙋 Jom pi makan tengah hari" kata seorang namja.
"Eh!? Dah rehat ke?" tanya v
"Ye lh! Tu lah fokus sangat dengan kerja kau tu sampai abang handsome yang bernama jung ho seok ni kat depan kau ni ajak lunch pon tak perasan!😎" kata j hope.
V be like"-_-"
"Aku lagi handsome tambah bergaya dari kau😎😋" kata v.
"Ceh! -_-" kata j hope.
Mereka berdua pon turun ke kedai di bawah office appa v.
545 patah perkataan je yang author mampu tulis😅
Tunggu next bab😘
Terima kasih kerana membaca dan vote cerita ni😘💖
Setiap bab memang pendek tapi mesti dijamin best lah😂agaknya lah.
YOU ARE READING
Gfriend, Where i am?
Romansa"yah!! Korang buat apa kat tengah² jalan ni hah!!" marah taehyung. "aku kat mana ni?!" kata sowon yang kebuntuan. "Yah! Yerin kita kat mana ni!?" tanya umji. "Semua oky!" kata jin. Semua gfriend mengangguk. "Siapa diorang ni??" tanya j hope. "Kenapa...