Necklace

217 23 7
                                    

Chenle sedang menonton televisyen di ruang tamu. Jam pada dinding menunjuk pukul 8 malam. Yixing semestinya tidak balik kerana busy di ofisnya. Daehwi pula keluar date dengan Woojin.

Tinggalah Chenle seorang diri di rumah. Sedang dia menonton cerita dalam televisyen, tiba tiba dia teringat akan rantai yang diberi Renjun kepadanya.

Chenle pun mengambil rantai yang berada di atas meja kecil yang bersebelahan dengan sofa. Dia mengambil rantai tersenyum dan menatap rantai itu.

Kenapa dia merasakan dia pernah nampak rantai itu. Dia seolah olah pernah memakai rantai tersebut.

'Simon says urin real vibe killers'

Chenle menatap skrin phone. Lantas dia menarik simbol hijau dan menampelkan telefon pada telingannya.

"Hello Renjun. "

"Hello sayang. Sayang buat apa tu? "Tanya Renjun diseberang talian. Chenle merasakan pipinya mula memanas apabila Renjun memanggilnya 'sayang'

"Takdelah, tengah tonton tv ni. Kenapa? "

"Ade sesiapa tak kat rumah kau? "

"Takde. Kenapa? "

"Bagus.. "

"Apa yang bagus? "

Tiba tiba pintu utama diketuk oleh seseorang.

"Jap, ade oranf datang. Mungkin Daehwi jie. "Chenle pun bangun dari tempat duduknya dan mendekati pintu utama. Dia pun membuka pintu utama.

Alangkah terkejutnya apabila dia mengetahui orang yang mengetuk pintu ialah Renjun. Renjun mematikan panggilannya dan tersenyum kepada Chenle.

"Renjun! "Chenle terus memeluk Renjun dan semestinya Renjun membalas pelukannya.

"Kau buat apa kat sini? "Tanya Chenle setelah mereka meleraikan dakapan. Renjun hanya tersenyum sambil mengangkat beg plastik yang dibawanya.

"Piza? "Chenle tersenyum. Dia pun mempersilakan Renjun masuk. Mereka pun menikmati pizza sambil menonton filem seram The School.

Setiap kali ade jumpscare, pasti Chenle menyembunyikan wajahnya pada bahu Renjun manakala Renjun hanya menguap setiap kali jumpscare. Dia dah tonton filem The School banyak kali.

"Renjun kenapa kau bagi rantai kau kat aku? "Tanya Chenle setelah filem habis. Renjun memandang ke arah Chenle. Dia tersenyum manis memandang Chenle.

"Cuba kau tengok ni. "Renjun mengeluarkan rantai yang dipakainga. Rantai tersebut mempunyai loket berhuruf C. Chenle merasakan kepalanya ras sakit apabila dia memandang loket C itu.

Dia seolah olah mengingati sesuatu. "Rantai yang aku pakai ni rantai kau. Dan rantai yang aku bagi kat kau ialah rantai aku. Aku ingat kau ingat aku setelah kau tengok rantai aku. "Ujar Renjun.

Chenle merasakan kepalanya sakit sangat. Dia cuba bertahan. Pandangannya semakin kabur kerana kepalanya sakit. Renjun yang sedang dengan kelakuan Chenle pun cuba menahan Chenle daripada terus mengingati kisah silam.

Tidak sampai beberapa saat, Chenle ingat semuanya. Dia memandang Renjun. Senyuman manis mula menghiasi wajahnya. Lantas dia memeluk Renjun dan itu membuatkan Renjun terkejut.

"Moomin banggang aku!! I miss u!! "Ujar Chenle. Renjun tersenyum, hanya Chenle sahaja yang berani memanggilnya moomin banggang. Dia pun membalas pelukan Chenle.

"Betul kau dah ingat siapa aku? "Tanya Renjun. Chenle mengangguk kepalanya lalu meleraikan pelukan mereka. "Aku ingat lagi, masa kau umur 12 tahun. Kau menangis sebab patung moomin kau rosak. Lepas tu kau meroyan, menangis dalam rumah. Kesian Aunty Victoria kena jaga kau masa tu. "Ujar Chenle dengan wajah innocentnya. Renjun mengigit bawah bibirnya.

NEVER LET YOU GO{√}Where stories live. Discover now