C R U S H [1/12]

26 3 0
                                    

Sebut pasal crush,siapa saja yang tiada? Kau yang membaca ini pun,mesti ada walaupun seorang. Mungkin crush pada manusia,mungkin watak utama novel urban,mungkin juga Naruto. Tak kisah,yang pasti kau pernah dan kau ada pengalaman memiliki dan merasai apa itu crush.

Nak dijadikan cerita,aku ada pengalaman tak seronok pasal crush ini. Tak perlu tahu nama aku. Cukup kau tahu,nama crush aku tu; Awang Arriya.

Ya,aku tahu nama dia memang bapak pelik. Aku rasa dalam sekolah ni,nama dia seorang saja lapuk tambah moden. Tak tahulah apa pasal mak dengan bapak dia bagi nama macam tu.

Kalau nama pun dah selapuk dan semoden begitu,perangai dia pun samalah! Selapuk dan semoden sungguh.

Crush aku memang orang pelik. Sehari dia buat perangai lapuk macam orang dulu-dulu. Esoknya pula,semoden yang boleh.

Tapi bukan itu yang aku nak cerita sekarang ini. Aku nak cerita kenapa dia tak terima perasaan crush aku dekat dia.

Tolong,alasan aku memang tak klise macam cerita wattpad budak-budak bawah umur tu buat. No offense ya anda-anda semua.

Awang Arriya. Kalau geng dia selalu panggil Siya(seringgit),junior lelaki pula panggil dia Abang Wang tapi entah siapa yang bijak sangat,sekarang dah jadi Bawang pula orang panggil dia tu.

Senior perempuan panggil Ari,junior perempuan gelarkan dia Raja Iya. Entah kenapa,aku tak tahu kenapa. Tapi aku pula,panggil dia; Abang Aya.

Dari jejak sekolah waktu pagi sampai waktu balik sekolah,memang wajib buat lawatan dekat blok D. Kelas senior-senior form4 dan form5.

Walaupun ada hari junior-junior kena hambat dek Cikgu Zila,diorang tak kisah. Asal dapat jumpa si Awang Arriya tu.

Istimewa sungguh! Cemburu jugak aku bila waktu rehat,ada saja budak junior datang bawak makanan.

"Adik ada masak sikit pagi tadi. Abang Iya makan tau!"

Ergh,meluat bukan main!

Awang pun terima saja. Konsep dia,orang bagi kita ambil. Orang tak bagi,jangan pula meminta lebih-lebih.

Urgh,sentap sekejap ayat dia tu.

Lagi adalah satu hari tu,aku terserempak pulak dia dengan classmate dia(perempuan pulak tu) jalan seiringan. Lagak macam bercinta. Belangkas pun tak begitu!

Marah tak marah,maniskan jua muka ni bila dia tegur.

"Eh! Kau dari mana pakai baju softball ni?"

"Dari hati Abang Aya la mana lagi. Itu pun nak tanya lagi?"

Awang gelak berdekah. Perempuan sebelah dia pun ikut jugak gelak bersama-sama. Ingat sweetlah?

Hotak kau!

"Kau ni buat lawaklah. Aku tanya betul-betul ni budak!"

"Nak pergi lawan softball la ni. Kau ni,cakap bodoh karang marah. Tak cakap,lagi bodoh pulak."

Membara hatiku. Sakit pun sakitlah hati kau,hati aku lagi sakit tengok kau dengan dia sekarang.

"Iyelah. Tanya pun nak jawap kasar-kasar. Aku hempuk kepala kau karang! Main bagi menang budak. Nanti kalau kau menang,aku belanja makan."

"Makan apa?"

"Makan hati tengok aku kahwin nanti!"

Aku gelak. Terasa hati tapi nak buat macam mana,aku memang suka dia.

"Good luck wei Mat Apit!"

Alasan tak seronok ada crush terhadap Awang Arriya; dia anti LGBT+.

500 PatahWhere stories live. Discover now