"Kim Seokjin its time to you to get a girlfriend"
Jari jemari yang ligat bermain game pada telefon bimbit yang berjenama iphone X berhenti dan wajahku yang munggul turut memandang eomma dengan riak yang terkejut.
"What?!"
"Yah! Jangan buat muka macam tu boleh? Hodoh tau hodoh"
"Hello wahai bonda kesayangan, Kim Seokjin anak anda ini telah diberikan gelaran 'world wide handsome' okay so tiada lagi perkataan hodoh untuk Kim Seokjin kalau hodoh pon tetap sem"
Aku menyilangkan kedua tanganku pada dada sambil memunculkan mulutku. Eomma yang berada di hadapanku bercekak pinggang sambil mengeluh perlahan.
"Eee perasan gila kau, aku lagi handsone kot"
Aku mengalihkan pandanganku pada pintu bilikku. Kim Taehyung atau lebih tepat adik yang paling aku sayang tapi at the same time aku benci, berdiri di hadapan pintu bilikku sambil mengulum lolipop.
"Omo! Eomma pintu bercakap daebak"
Aku menepuk tanganku seperti kanak kanak yang baru sahaja lepas mendapat lolipop.
"Yaish!" Taehyung mengepal penumbuknya dan mengacah mahu menumbukku.
"Yah! Korang ni kan boleh tak jangan tukar topik? Palliwa Seokjin ah, Jin kan dah nak masuk Army so sebelum anak eomma sorang ni masuk Army eomma nak Jin kahwin dulu jebal. Eomma dah penat dengar appa membebel"
"Eomma kahwin kan je hyung dengan anak Tuan Choi heh" ujar Taehyung.
Wait! Anak Tuan Choi?
Choi Dayu?!
What?!No!
"Ma! No not her! Aish! Jinjja Kim Taehyung!" Aku jeling Taehyung tajam. Dia buat muka tak bersalah tch-
"Apa? Dia sesuai kot dengan hyung" ujarnya. Bantal peluk yang berwarna pink aku lemparkan kepada Taehyung and yeah tepat kene kepala dia. Hambek terduduk hengko.
"Yaish! Hyung!" Marah Taehyung. Mukanya bertukar seperti mahu menangis. Gedik. Heleh ada aku kesah kau nangis.
"Eomma kenapa tak suruh Tae je kahwin dulu dia kan dah ada girlfriend" ujarku. Eomma geleng kepala.
"Eomma nak anak sulung eomma kahwin dulu eomma taknak anak eomma langkah bendul"
"Langkah bendul? Eh Seokjin mana pernah langkah bendul"
"Yah! Bukan langkah bendul yang tu dasar otak cetek! Langkah bendul yang eomma maksudkan tu ialah eomma tak nak Tae kahwin dulu sebelum hyung arraseo?" Ujar Taehyung panjang tapi tak lebar. Aku menganggukkan kepalaku perlahan. Bantal hell kati yang berada di sebelah, aku baling dan terkena tepat pada batang hidung Taehyung.
"Yah! Hyung wae?" Taehyung menyentuh hidung mancungnya sambil menunjukkan memek muka yang mau menangis.
"Kau cakap aku otak cetek an tadi, tu makannya"
"Yah Kim Seokjin janganlah buat Tae macam tu" marah eomma sambil bercekak pinggang.
"Eomma pik hyung pik dia hitung titew satit hyung buat hmp!"
+++
Amacam chp1? Need a comment :3