Seokjin pov
"Weh! Bawa laju tau palli palli!" Arahnya sambil tangan menepuk nepuk belakang badanku. Mak aih dia ni perempuan ke laki?
"Cik, cik suruh saya bawa laju, tapi masalahnya sekarang ni cik nak pergi mana?" Soalku lembut. Orang berkasar dengan kita, kita kene berlembut dengan orang. Baru dinamakan jodoh gitew.
"K'Fam holding" jawab gadis tersebut. Aku pon dengan lagak seperti abang long kawasan aku tekan minyak sampai berasap asap kapcai ni.
"Uhuk! Uhuk!"
Ala ala comel aja dengar dia batuk.
"Pegang kuat kuat tau ni mungkin perjalanan terakhir kita ke syurga" ujarku sarkastik, lalu dihadiahkan satu tamparan yang tersangatlah lembut dari gadis dibelakangku ini.
Aigoo~
"Palliwa"
"Pegang lah dulu sini nanti jatuh" aku menarik tangannya supaya memelukku agar tidak jatuh ke dalam hati aku.
Chia chia
+++
Helmet yang berada pada kepala gadis tersebut aku bukakan dan rambutnya yang kurang terurus itu aku betulkan sedikit.
"Gomapda"
Ujarnya lalu berlari anak masuk ke dalam bangunan agam di hadapanku tersebut.
Comel.
But
Wait-
Aku tak tau nama dia lagi.
+++
Luna pov
"Err..encik saya minta maaf sebab lambat sikit, tadi saya accident teruk habis terseliuh kaki saya orang tu buat. Encik tau orang tu dia pergi tolak saya pergi tepi semak nak rogol saya macam jahanam budak zaman sekarang lepas tu saya dengan aura kak long saya debik bawah dia perghh bila dia dah jatuh saya pon apa lagi lari ah pastu saya jumpa sorang mamat ni pulak muka jambu jambu gituw an saya ingat dia baik rupanya dua kali sebelas dengan mamat tadi perghh--"
"Okay Ahn Luna awak boleh mula bekerja sekarang" ujar lelaki yang berpangkat tinggi dihadapanku ini. Macam tu je beb dia potong ayat aku.
"Tapi saya tak habis terangkan lagi kenapa saya lambat"
"Takpa saya faham awak boleh mula bekerja"
"Encik tak marah ke?"
"Mak ayah awak tak marah ke kalau awak berhenti kerja?" Soalnya spontan. Aku menganggukkan kepalaku laju.
"Okay okay saya gi kerja ye encik boss mekasih mekasih" aku membongkokkan badanku berkali kali padanya.
"Okay awak boleh mula berkerja sekarang"
"Err..kalau ye pon tunjukkan lah mana tempat saya encik"
+++
Maap chp ni hambar duh :(