05

46 9 7
                                    

Seokjin pov

"Tae" panggilku. Taehyung yang berada di ruang tamu menonton rancangan 'ketuk ketuk kepala kau keluar makanan' memandangku sekilas.

"Abende"

"Aku rasa aku dah mula jatuh cinta" ujarku sambil kedua belah tanganku, aku letakkan pada dada belah kiri. Dup dap dup dap bunyi dia. Laju bhai dia nak race pe.

"Dengan sapa? Aaa...wait! Mesti dengan perempuan savage tadi en"

"Eh manetau" aku menepuk badan Taehyung kasar. Malu ehek.

Taehyung buat muka kau-nak-mati-ke-syial-?

"EOMMA JIN HYUNG DAH ADA CALON ESOK KITA KAHWIN KAN DIA"

"JINJA?!"

Kepala besar Taehyung pula menjadi sasaran tanganku. Kedepek! Hambek melayang satu penampar kat kepala dia.

"HUWAAA!! EOMMA! JIN HYUNG PUKUL TAE LAGI! TAKIT! PALA TITEE TAKIT!"

Taehyung berlari anak mendapatkan eomma, kepala yang baru sahaja aku pukul dia pegang. Muka harem dia tu wajib dia tayangkan. Minta simpati katanya.

"Apani! Sian Tae tau" ujar eomma. Kepala Taehyung yang menjadi sasaran tanganku eomma usap perlahan.

"Eomma pik hyung! Pik dia!" Adu Taehyung. Gedik ah dia ni, tau lah bongsu.

"Seokjin ah betul ke kamu dah ada calon?" Soal eomma dengan senyum yang bermakna. Sampai ke telinga kot senyum dia.

"Takdelah Seokjin terserempak dengan dia pagi tadi je tu je"

"Alaa apani hyung cite macam keling tadi kata dah jatuh cinta lah apelah pastu tetibe terserempak ajew apebende ni hyung" suara Taehyung.

"Eomma eomma tadi hyung tumpangkan perempuan tu gi tempat kerja naik motor kapcai" sambung Taehyung lagi. Sumpah aku rasa nak lempang lelaju kepala budak ni.

"Siyes?"

"Alaa dia dah lambat Seokjin pon tolong lah dia"

"Siapa perempuan tu?" Soal eomma.

"Seokjin taktau nama dia"

+++

Kedua belah kaki aku goyangkan seperti manusia yang memang takda kerja dalam dunia ni. Cermin mata hitam aku betulkan apabila semakin lama semakin menyepitkan lubang hidungku. Tak bernafas siaa.

Pintu automatik tersebut aku pandang berkali kali. Aku rasa sekarang dah masuk waktu untuk pekerja sini balik. Tapi kenapa bulu mata dia pon aku tak nampak lagi?

Keluhan berat dilepaskan. Misi menunggu masih diteruskan. Jam aku kerling sekilas. Telinga aku menangkap satu bunyi yang memang biasa dapat dari perempuanlah. Bunyi kasut tumit tu. Kepalaku dengan pantas menoleh kearah bunyi tersebut, and yeah dia dah keluar.

Aku perbetulkan segala alat yang ada dekat badan aku. Kita kene acah macho depan perempuan. K aku takda pengalaman bercinta tapi aku ada pengalaman usha orang bercinta. Aku belajar dari Taehyung ah. Dia kan International playboy heh.

Aku berjalan mendekati gadis tersebut dan berhenti tepat di hadapan gadis itu. Dia seakan terkejut dengan kehadiranku.

"Pergi kedai beli tuna, annyeonghaseyo miss Ahn Luna"





















+++

Saya sedih sebab chp 2,3,4 takda sapa yg vote :(

You've reached the end of published parts.

⏰ Last updated: Dec 02, 2018 ⏰

Add this story to your Library to get notified about new parts!

Girls like you+ksjWhere stories live. Discover now