0.2

16 0 0
                                    

Jag, Lovisa och Emma satt på en uteservering, det är början av september men sommarvärmen är fortfarande kvar. Jag hade ätit en kycklingsallad och druckit iste och Emma lika så, Lovisa hade valt en lasagne och cola.

"Hur är det mellan dig och Anton nu då?" Fråga jag Emma.

"Som vanligt, han är min bror och något mellan oss skulle aldrig ske" svara hon tröttsamt, jag tror hon är lite trött på mitt och Lovisas eviga tjat på henne om Anton.

"Man ska aldrig säga aldrig" svara Lovisa med en blinkning och Emma börja rodna vilket gjorde att vi alla börja skratta.

"Ni har ju iallafall ett lyckligt kärleksliv" kontra jag med lite på skämt.

"Du kan ju få en kille om du vill, du måste bara köra, tänk inte så jävla mycket" svara Lovisa. Det är lätt för henne att säga, jag skulle verkligen vilja uppleva kärlek innan jag blir dör. Men det är väldigt lätt för dom att säga när dom båda set ut som änglar, jag håller inte deras mått.

"Det är lätt för er att säga" svara jag på skämt även om jag egentligen var fullt seriös.

"Men sluta du är ju skit snygg, vem skulle inte vilja ha dig?" Svara Emma. Samtidigt plingade det till i Lovisas mobil och hon kolla ner i den. Det bildades en skön tystnad och det ända som hördes var Lovisas knaprande på skärmen.

"Tjejer vi ska supa ikväll" säger Lovisa efter en kort stund av tystnad. Hon ler stolt och vi andra börja flina.

"Fyfan vad skönt, det var jätte länge sen sist" svara Emma.

"Det var förra helgen" vi alla skratta åt mitt svar och Emmas reaktion.

"Men vem är det hos?"

"Selma, min kusin"

•••

"Men tja, Selma" hälsa Lovisa på sin kusin. Selma och Lovisa var inte ett dugg lika, Selma hade ljusbrunt hår och stora bruna, nästan rådjurs ögon och en lite mer gyllenbrun hudton till kontrast från Lovisas blonda hår, blåa ögon och ljusa hy. Lovisa har försökt pressa varje dag framför solen med och utan solkräm men hennes hud ändrar aldrig färg. Efter att Lovisa hälsat på Selma var det min tur, vi har träffats några få gånger innan så hon tog in mig i en kort kram. Jag slängde en blick i spegeln till höger i hallen och analysera mig. Jag hade lockat mitt bruna hår i topparna och klätt mig i ett par blåa jeans med slitningar på knäna, en svart t-shirt. Jag, Lovisa, Emma och Selma klev in i hennes vardagsrum där vi möttes av två killar och en glad tjej. De hade varit här ett tag och det märktes för alla tre var rätt packade. Först var det en kille som presenterade sig som Alex, han hade mörkt, nästan svart hår och ett par mörka ögon. Tjejen sa att hon hette Bianca och hon var väldigt vacker med blont hår i stora lockar och en super fin somrig blus med vita byxor. Min blick kunde inte släppa sista killen, han var ängla lik. Blont hår och havsblå ögon. När vi hälsa drog han in mig i en mysig kram och jävlar vad gott han lukta, trotts den svaga lukten av alkohol. Under kramen så presenterade han sig som Dante.

Jag tog min första klunk av groggen jag blandat åt mig själv, bestående av vodka och sprite. Många tycker att smaken av vodka är äcklig men jag har på något sätt gillat den. Då vet man att det "hjälper" när man känner den brännande härliga känslan i halsen.

Fyra groggar senare och jag var full, jag blandar ofta i väldigt mycket vodka i mina groggar och jag kan väll erkänna att jag är lätt påverkad. Jag hade snackat en hel del med Bianca, hon var riktigt skön och vi hade mycket gemensamt.

"Hallå Dante kom och shota, vi ska shota, kom" skrek Bianca till Dante trotts att han satt en meter ifrån men i hennes berusade tillstånd så var väll det normalt att man bli högljud. Han nickade kort och gick fram till oss i Selmas lilla kök. Jag vände upp blicken mot han och han lika så, i en kort stund höll vi båda kvar blicken men sedan vek jag undan. Jag vet inte varför, kanske för att jag inte våga, kanske för att han var så jävla snygg, jag vet inte. Vi shota och prata, Dante var faktiskt riktigt rolig.

"Selma får vi röka på din balkong?" Fråga Dante Selma när hon klev in i det vita fina köket.

"Nej, det bor så jävla många familjer i mitt hus så dom har kommit på regeln med att inte röka inne eller på balkongen"

"Okej, Alice ska du med ut på en cigg?" Fråga Dante mig denna gång. Sättet han sa mitt namn fick mig att bli helt varm inombords.

You've reached the end of published parts.

⏰ Last updated: Dec 05, 2018 ⏰

Add this story to your Library to get notified about new parts!

Baby D.LWhere stories live. Discover now