0.1

19 0 0
                                    

"Alice, tycker du att jag ska färga håret mörkt, typ som choklad eller göra det lite ljusare?" Säger Emma till mig när vi sitter i hennes kök och väntar på att resten av gänget ska komma. Hon är den ända i av oss i som flyttat hemifrån vilket gör att det oftast blir där vi hamnar. Lägenheten hon bor i är en liten tvåa som är väldigt fint inrätt som alltid när Emma får bestämma.

"Jag vet inte, gör som du vill" svara jag ointresserad. Grejen med Emma är att hon ibland bara kan prata på utan att märka att den andra personen inte är intresserad. Hon tog fram kameran på mobilen och börja syna hennes ljusbruna hår.

"Men vore det inte fint med..." hon blev avbruten av dörren som öppnades och Eric, Anton och Lovisa som klev in i hallen. Vi satt kvar på våra platser i köket medan dom dunsar in i lägenheten.

"Här var det visst väldigt dystert" säger Anton samtidigt som han startar högtalaren och sätter på sin spellista. Anton är en kille med väldigt mycket charm och energi, vissa dagar önskar man nästan att han hade en avstängnings knapp. Han är den "nya" i gänget om man kan säga så även om han varit i gängets i typ ett år sen. Men vi ser han ändå som en i gänget. Han lärde vi känna efter gymnasiet medans vi andra varit kompisar under nästan hela gymnasiet. Eric hade träffat han under någon skön fest som han själv kallade det och tyckt att Anton varit rolig och dragit med han till oss. Men jag klagar inte, han har bidragit med så mycket till oss som grupp att jag inte fattar att vi klara oss utan han. Eric är en kille jag och Emma börja lära känna under trean och efter studenten har vi bara blivit tajtare och tajtare. Han är värdens gulligaste och har ett förhållande med en hur gullig tjej som heter Sandra. Jag har inte träffat Sandra jätte mycket trotts min och Erics vänskap.

Nästa person i vårt lilla kompisgäng är Lovisa Svensson, blond och skit snygg. Hon är den tjejen som får vilken kille som helst och är väll drömtjejen enligt många. Jag skulle beskriva henne som värdens bästa även om vi många gånger hamnade under hennes strålkastare. Sista tjejen i gänget är Emma som jag redan beskrivit lite. Vi har varit kompisar under hela gymnasiet då hon var första personen jag lärde känna på skolan. Hon har många egenskaper likt Anton och dom har haft en flört enda sen Anton kom in i gänget. Dom båda förnekar det men jag kan se blickarna dom ger varandra när dom tror ingen ser. Egentligen tror jag dom bara har svårt att sätta ord på deras känslor.

Många skulle nog beskriva mig som lite tillbakadragen, men när man väl lär känna mig eller jag har alkohol i blodet så blir jag värdens skönaste. Mitt självförtroende har alltid varit väldigt bra men eftersom jag hänger ofta runt vänner som exempelvis Lovisa har det sjunkit. Det är absolut inte hennes fel men det är bara så att alla väljer henne i första hand och jag blir en plus en. Jag har brunt hår till brösten ungefär och blåa fina ögon, mina ögon är något jag alltid uppskattat på mig själv.

"Vad ska vi laga till middag" frågar Eric.

"Vi hade tänkt beställa pizza, palla laga mat"

"Okej, kan vi beställa från nya pizzerian här vid dig?" Säger han och kollar på Emma.

"Aa, det vore väll kul att testa" svara jag med ett leende. Några minuter senare så ringde Lovisa till pizzerian och beställde vår mat, och dom svara att det skulle ta ca 20 min. Undertiden vi vänta så bäretta om sitt senaste one night stand som hon lärt känna när hon vart på hennes lillebrors match.

Baby D.LDonde viven las historias. Descúbrelo ahora