"Urrgghhh..." hanna meringis kesakitan bila dia cuba menggerakkan tubuhnya.
"Kau dah sedar?" Tegur satu suara garau menyentakkan & mematikan pergerakan hanna. Pantas sahaja matanya memicing ke arah lelaki tersebut.
"Kau...." hanna cuba mengingati identiti lelaki di hadapannya itu. Serasanya,dia pernah melihat lelaki itu sebelum ini.
"Kim taehyung. Your classmate" taehyung membantu hanna mengingatinya. Hanna cuma mengangguk. Mmg.. mmg taehyung classmatenya.. tapi dia x pernah bertegur sapa dengannya. Baru sahaja hanna ingin menyoal sesuatu, pintu bilik tu dibuka dari luar. Masuk seorang lelaki dan juga seorang perempuan.
"Eo? Kau dah bangun?" Lelaki itu kelihatan sedikit terkejut 😲 bila melihat hanna yang terkebil2 memandangnya.
"Baru je..." jawab taehyung bagi pihak hanna. Lelaki itu mengangguk faham. Dia memandang perempuan yang mengekorinya tadi.
"Kau,letak dulang makanan tu dan boleh keluar." Arah lelaki tu pada perempuan tersebut. Pandangan pelik hanna disedari taehyung.
"Ah.. sorry hanna.. yang tadi tu maid. Ni pulak jin hyung." Jelas taehyung sebaik sahaja maid tadi keluar dan menutup pintu.
"Anneyong hanna.. kim seok jin imnida.. panggil jin je... nak panggil seokjin oppa pon bleh.." seokjin tersengih😁. Hanna cuma meng'oh'kan 😮 saja.
"Err.. boleh saya tahu sya kat mana sekarang?" Soal hanna. Taehyung dan seokjin berpandangan seketika.
"Ehem.. aku rasa kau better makan dulu sementara tuan punya rumah ni balik. Apa2 soalan, nanti kau tanya dia..ok?" Kata seokjin. Hanna mati kata. Taehyung mengambil mangkuk bubur tadi. Baru je dia nak menghampiri katil hanna, ada 1 tangan yang terlebih dahulu merampas mangkuk di tangan taehyung lalu bergerak merapati katil hanna.
"Eh hyung!! Bila kau balik??" Soal taehyung terkejut.
"Baru je.." balasnya ringkas. Hanna memandang lelaki di hadapannya dengan seribu persoalan.. 'apa yang dia buat dekat sini?' Bisik hati kecil hanna.
" maaf.. tapi buat masa sekarang, aku tak nak dengar apa2 soalan dari kau.faham?!"kata org tu tegas. Laju sahaja dia mengangguk tanpa bunyi bila kulit wajah putih lelaki itumemerah seperti menahan marah.
"Makan!" Arah lelaki tu seraya menyudukan sesudu bubur di tangannya. Dengan teragak2, hanna mengangakan mulutnya menjemput bubur tersebut masuk.
Taehyung dan seokjin cuma membisu dalam kehairanan. Sebaik sahaja semangkuk bubur selamat mendarat dlam perut hanna, masuk seorang perempuan yang berpakain seperti perempuan yang sebelumnya. Tahulah hanna bahawa perempuan tersebut merupakan maid.
"Tuan muda, Doktor Oh sudah sampai tuan.." kata maid tersebut menyampaikan pesanan.
"Panggil dia masuk." Arah lelaki tu.
--------------------------------------------
"Dia dh ok. Cuma tuan muda perlu berikan lebih perhatian pad luka2nya yang baru nak baik ni. Jangan biar dia banyak bergerak. Kalau tak de masalah, dalam seminggu lagi mungkin dah boleh buka semua balutan2 tu." Terang doktor Oh. Lelaki itu cuma mengangguk. Kemudian, dia terus keluar dari bilik tu meninggalkan semua orang.
---to be continue---
Yah... update lagii...!!!😀 Fuh....😌
Kalau ade typo tu.. ehemm.. abaikan jelah.. aku ngantuk sekarang ni..😴
N ofc, thanks for reading..
N this chapter is for SheraHanim27
Thanks sbb jadi first reader chapter lepas..😉😙 plus comment..
Mungkin next chap another 2/3 day..✌✌🙆🤔
YOU ARE READING
[og] Cinderella + Myg
FanfictionIni kisah cinderella zaman moden.. So,ianya dah dimodenkan. Jadi,kalau nak tahu.. Bacalah. Bye. Start:18/12/18 End : Beautiful cover by @Fiixora ❤