So yahh... aku lewat update... janji 2/3 hari tapi dah lebih... even x de org bca tapi aq dah janji... makanya.... update yini amatlah panjang... untuk double n half chap..😎
xxxxxxxxxxxxxxxxxxxxx
"BAIK KAU BAGITAU BENDA YANG SEBENAR!!" tengking yoongi pada gadis di depannya.
"A-aa-pp-pa?" Tegagap2 gadis tu membalas. Gerun dengan muka marah yoongi.
"Jelaskan apa yang berlaku sebenarnya pada malam hanna dihalau keluar" nadanya beransur rendah.
"Aaa-akk-ku x taa-huu apa2.." gadis tersebut menidakkan.
"BOHONG!! KAU JANGAN MAIN2 DENGAN AKU GAEUL!!" yoongi kembali menengking. Hilang sabar dengan manusia yang dia tengah berurusan sekarang ni.
"Kau tahu apa yang aku boleh buat kan.." ugut yoongi. Setelah diugut,gaeul akhirnya membuka mulut menceritakan kisah yang sebenarnya apa yang berlaku pada malam tersebut dan juga pada hari2 lain ketika ketiadaan encik bae,appa kandung hanna.
-----------------------
Yoongi tersenyum. Berpuas hati dengan rakaman suara pengakuan gaeul. Kini dia hanya menunggu hari untuk bertemu empat mata dengan encik bae bagi menjelaskan perkara yang sebenarnya dan juga amaran.
xxxxxxxxx malam xxxxxxxxxx
Setelah seharian membuat kerja, akhirnya dia tiba di rumah pada pukul 11 malam. Err.. jap.. dia still sekolah..tapi hujung minggu dia melatih diri di pejabat.... setelah mematikan enjin keretanya, dia tak terus keluar. Kepalanya direhatkan pada stereng kereta. Hampir sahaja dia terlelap. Namun ketukan dari luar tingkap kereta menyedarkannya. Dia segera mencabut keluar kunci keretanya dan terus keluar.
"Hanna.. apa kau buat malam3 macam ni kat luar? Sejuk la.. nanti demam🤒.." bebel yoongi risau.
"Saya tunggu awak kat dalam.. tapi bila dengar bunyi enjin kereta awak masuk tapi awak tak masuk2. Tu yang saya keluar ni.." jelas hanna takut2.
"Susahkan kau je.. kenapa tak tido lagi?dah lewat malam ni.." Soal yoongi seraya menolak kerusi roda yang diduduki hanna.
"Belum rasa nak tido.." balas hanna. Yoongi menolak kerusi roda hanna hingga ke tingkat atas. Dia membantu hanna untuk naik atas katil serta menyelimutkannya.
"Tido lah. Dah lewat ni.. tak baik untuk kesihatan kau" pesan yoongi lalu munuju ke arah pintu tapi langkahnya terhenti apabila namanya diseru hanna.
"Yoongi,bila saya boleh balik?" Soal hanna takut2.
"Kenapa? Kau tak suka duduk sini??" Soal yoongi balik. Hanna diam tak menjawab. 'Bukannya aku tak suka.. cuma aku tak selesalah...' bebel hanna dalam hati.. bibir yoongi menarik senyum mendengar bebelan hati hanna.(*ingat tau yang dia ni mind reader*)
"Tengoklah nanti" jawab yoongi lalu menutup pintu bilik hanna.
xxx beberapa hari kemudian xxx
"Cik hanna, tuan muda nak jumpa cik dekat pejabat dia.." datang sorang maid menyampaikan pesanan pada hanna yang sedang termenung di sisi kolam renang di luar. Tanpa membuang masa, hanna segera menuju ke pejabat yoongi di ruangan tingkat tiga. Nasib saja ada lif dalam rumah tu. Namun perlahan sahaja langkahnya. Dia cuba membiasakan tapak kakinya memijak lantai dengan bantuan tongkat yang diberikan yoongi. Lukanya baru nak sembuh.
"MASUKKK!!" laung yoongi dari dalam setelah hanna mengetuk pintu pejabatnya. Perlahan2 dia melangkah masuk ke dalam setelah mendapat keizinan.
"Err.. yoongi.." ayat hanna terus mati apabila terdapat lagi 6 pasang mata yang lain sedang memandang ke arahnya.
"Sorryy..." hanna ingin keluar semula bila merasakan kehadirannya mengganggu penghuni-penghuni dalam bilik tersebut.
"Kau nak pergi mana? Kan aku yang panggil kau." Terus yoongi menghalang sebaik tahu niat hanna yang ingin keluar semula.
"Err... aa... err.." lidah hanna kelu untuk menjawab. 'Aku tak ganggu kerja dia ke?' Soal hanna dalam hati.
"Tak yah risau.. ni... penyangak-penyangak sekalian ni.. kawan2 aku.. lagipon kitorang just berborak" yoongi senyum senget sebaik sahaja mendapat jelingan yang maha tajam dari rakan2nya.
"Apa?! Kira ok lah tu aku mengaku jugak korang ni kawan aku kan..? Nasib aku tak cakap yang aku tak kenal korang yang penyangak macam gelandangan ni.." yoongi menayangkan muka tak bersalahnya.
"Amboi kau mulut... tak bayar insurans ke hyung?" Sindir jimin.
"Berapa bulan dah tak bayar hyung??" Sampuk taehyung turut menyindir.
"Kau nak mintak hyung cilikan mulut comel kau tu ke yoongi?" Soal seokjin seraya mencekak pinggang rampingnya..pffttt!!
"Mentang2 hebat kat dpur.. nak cilikan mulut orang pulak..." cebik yoongi..
"Dia ni memang tak sayang mulut ni hyung.." celah namjoon.
"Ha'a hyung.. cilikan je mulut x bayar insurans dia tu.. duit berkepuk tapi kedekut nk bayar insurans... belanja pon asyik kita je yg kena.." hoseok turut bersetuju sambil mengungkit.
"Chill laa korang ni.. habistu, takkan aku nak cakap ' hai hanna... ni kawan2 saya.. sayangilah diorang sepenuh hati dan jiwa raga awak..' ? Tak kan camtu kot??! Hilang suweg weh... hilang!!" Yoongi mengroolkan matanya 360 darjah. X semena2, sebiji bantal menghentam mukanya.
"WOITT!!" marah yoongi seraya mengaluhkan bantal yg bertempek kt muka putih melepaknya.
"Ha... marah!! Tak habis2 ngan suweg kau tuh!! Bebel seokjin geram. Ufftt... hyung besar yg baling..
"Yeah hyung!!! Terbaikk..!!" Sorak yang lain gembira.
Hanna yang sedari tadi cuma memerhati mengoyak senyuman kecil melihat gurauan manja antara diorang. Tak semena2, terdetik sedikit rasa sedih dalam hatinya mengenangkan bahawa dia tiada rakan yang boleh dibuat gurau senda. Dah la anak tunggal.. dapat kakak tiri pon macam jahanam!! Hanna mengeluh kasar.
"Eh hanna... sorry lah.. terlupakan kau pulak.. diorang memang gila macam ni.." tegur taehyung secara tiba2, menyentakkan hanna..
"Eh tak pe.." balas hanna dengan senyuman.
"Ni sorang lagi nak kena cili mulut!! Sedap hati cakap kat orang yang lebih tua, gila...! Hyung x pernah ajar tau!!" Entah dari mana seokjin muncul lalu memulas telinga taehyung.
"Aduh hyung.. ampun!!" Rayu taehyung mintak simpati.
"Dah2 la hyung mengamuknye.. kan nanti tua cepat.. tak de sape nak kat hyung... kan naya..orang yang selalu marah ni cepat tua..." tegur yoongi.
"Min..yoon.....gi..." seokjin menahan geram.
"Simpan amarah hyung tu kejap lagi ok? Aku ade benda nak cakap ngan budak ni.. so, dipersilakan korang2 penyangak sekalian... berambus keluar dari pejabat aku ni sekejap." Laju saja yoongi menyekat amarah seokjin.
"Ayat dia ni tak pernahnya nak sejukkan hati orang.." komen jimin.
"Tah la.. nak halau2 orang pulak... cakap jelah... 'korang... aku nak dating ni.. tolong keluar boleh...' kan sejuk jugak hati ni dengar..." kata hoseok sambil memegang dadanya tanda terharu.
"Dah!! X yah nak mengarut..! Blah sendiri atau aku halau!!" Ugut yoongi geram.
"Macam lah takut..." ejek namjoon.
"Blah la..." nada yoongi mendatar.. malas nak layan.
"Ade kiss tak nanti??.." soal jungkook mengusik secara tiba2 meledakkan tawa semua yang ada di situ kecuali hanna yang mula memerah wajahnya akibat malu dan yoongi yang mula buat muka 'idgas' 😑😒
-------- tbc--------
Okehhh... ni chapter yang paling panjang yang pernah aku tulis... sebelum ni paling tidak pon... 680 words.. yini dah melebih sampai 1k words.. wuhuu... untungla anda dpt baca yang panjang ni...
N yeah... thanks untuk yang bca...😍😚
YOU ARE READING
[og] Cinderella + Myg
Fiksi PenggemarIni kisah cinderella zaman moden.. So,ianya dah dimodenkan. Jadi,kalau nak tahu.. Bacalah. Bye. Start:18/12/18 End : Beautiful cover by @Fiixora ❤