c»three

24 4 1
                                    

"apa kau sebok? Mind yr own business laa!!" rengus gaeul geram bila aktivitinya terbantut dek hanna a.k.a adik tirinya.

"kau...jgn sampai aku lapor kat appa!" ugut hanna. Gaeul berang. Lantas dihampirinya hanna.

#pang!# pipi hanna ditampar kuat.

"BERANI KAU UGUT AKU!!??" tengking gaeul sambil menunjal2 dahi hanna. Hanna yg dah hilang sabr, menolak tubuh gaeul.

"KAU SAPA NAK TAMPAR AKU HAH?!" amarahnya meletus. Tanpa berkata apa2,gaeul terus saja menarik rambut panjang milik hanna dan menolaknya ke lantai. Terus sahaja kaki dan tgnnya hinggap di tubuh kecil hanna tanpa belas kasihan.

Pada ketika itulah, appa dan omma tirinya pulang dri dinner.

"BAE HANNA?! LEE GAEUL?!" tengking encik bae. Pandangn tajam dihadiahkan kepada dua org gadis tu.

"appa,, gaeul.."bbelum sempat hanna menghabiskn ayatnya, gaeul terus memotong.

"appa,, tengok hanna ni..dia buat benda tak senonoh dalam rumah.. Bila gaeul tegur, dia melawan.." adu gaeul cepat2. Dia mempamerkan riak sedih utk menarik perhatian appa tirinya tu. membuntang mata hanna. terkejut dengan tuduhan yang dilemparkan kepadanya

"ANII!! geotjimal !! gaeul yang bawak laki tu masuk!!" dalam kesakitan, dia cuba membela dirinya.

"appa... kalau appa tak percaya, tanyalah laki tu.." cadang gaeul seraya memberi isyarat kepada teman lelakinya supaya turut bersubahat. pandangan encik bae berkalih pada lelaki tersebut.

"siapa yang kamu kenal?!" soal encik bae tegas dan serius. lelaki itu memandang hanna.

"bae hanna .! girlfriend saya.." jawab lelaki tu tanpa rasa bersalah. terkejut beruk hanna dengan pengakuan yang tak tersangka dari lelaki tu. gaeul pula dah senyum kemenangan.

"YAH! kau jantan PENIPU !!! " tengking hanna bengang. wajah appanya dipandang.

"appa.. believe me please.. hanna langsung tak kenal mamat gila ni.. jebal appa.." rayu hanna. mengharapkan pembelaan daripada appa kandungnya. encik bae kelihatan keliru. gaeul cepat2 memberi isyarat pada ommanya supaya mencucuk jarum meyakinkn encik bae dengan tuduhannya terhadap hanna.

"yeobo.. sebelum ni, dah banyak laki yang hanna bawak balik.. banyak kali dah saya tegur, tapi dia asyik tengking balik.." puan bae membuat mimik muka sedih. terkebil2 hanna.

"ANI!! HANNA TAK PERNAH BUAT SEMUA TU !!! FITNAH APPA !!" kesabaran hanna sudah menipis.

'bukan aku yang buat! anak suku akal dia yang buat lah!!' bebel hanna dalam hati.

tanpa berkata apa2. encik bae menarik tangan halus hanna ke luar rumah. ranting pokok yang sederhana besar dicapai dan dilibas pada kedua dua betis kecil hanna tanpa belas.

"appa.. sakit.." rintih hanna..

"ha..hajima.." air mata hanna mengalir deras. sakit di betisnya tak sesakit hatinya bila appanya sendiri lebih percayakan orang lain dan langsung tak percayakan dirinya..


-tbc-


omaigadd.. what kind of appa is encik bae? kesian hanna.. so, what's will going on after this? just wait..


p/s ; im sorry.. aku tak leh update selalu sebab kekangan. so, really sorry. thanks for waiting..


#How'sYourStreaming?


[og] Cinderella + MygWhere stories live. Discover now