Jag vaknade av att min mobil plingade till. Jag hade ingen aning om vad klockan var. Förmodligen hade både jag och Ella somnat till filmen igår med kläder och allt på. Ella verkade fortfarande sova, så jag bestämde mig för att gå upp och ta en dusch. Det var ganska just ute så jag förstod att det nog var morgon. Jag tittade till klockan som stod på 9.00. Jag smög så försiktigt jag kunde in till toaletten för att inte väcka min lilla gäst. De andra i huset verkade vara vakna, för det hördes ljud från nedanvåningen. De kanske till och med hade ätit frukost.
Jag klev in i duschen och vred igång den och jag kände värmen från det ljumma vattnet mot min kropp.
Efter att jag hade tagit tvål, schampoo osv. Torkade jag mig torr och lindade handduken runt huvudet. Eftersom jag inte visste riktigt vad vi skulle hitta på idag så slängde jag på mig mina mjukiskläder så länge. Jag gick tillbaka till mitt rum och såg att Ella hade vaknat.
"Godmorgon sömntuta" sa jag till henne.
Hon sträckte på sig och mumlade något som jag inte kunde höra. Jag visste att hon inte var någon morgonmänniska. Hon avskydde när någon väckte henne för hon vill vakna av sig själv, det är vad hon har sagt iallafall. Jag var faktiskt förvånad att hon redan hade vaknat för klockan stod nu på 9.20. Men man vet aldrig om hon somnar om. Jag bestämde mig för att kolla alla sociala medier på mobilen undertiden hon mornar sig. När jag trycker på knappen för att låsa upp mobilen ser jag att jag hade fått ett sms av ingen mindre än Johannes. Hela min kropp blev varm bara jag såg hans namn. Men vad ville han mig nu? Han hade förmodligen skickat när jag var och duschade. Jag låste upp mobilen och kollade vad han hade skrivit.
"Godmorgon! Har ni lust att hitta på något med mig o David idag?:)"
Jag log när jag läste smset. Det förvånade mig lite att de redan var vakna.
"Johannes frågade ifall vi ville hitta på något. Vill du det? Sa jag till Ella.
"Så det var han som väckte mig?" Sa hon sömnigt.
Förmodligen hade min mobil plingat till så hon hade vaknat av det.
"Haha det kanske det var, men vill du det?" Sa jag än en gång.
Denna gången svarade hon inte mig ens. Plötsligt kom jag på vad jag kunde säga för att göra henne lite piggare.
"David ska också vara med isåfall" sa jag och som jag trodde satt hon sig snabbt upp på madrassen och blev klarvaken på en gång.
"Va David? Är han här?"
Jag bara skrattade.
"Nej dummer, de undrar om vi vill hitta på något med dem idag"
"Självklart vill vi det!!" Sa hon övertygande. "Eller det går väl bra" sa hon sedan. Hon hörde nog själv hur roligt det lät.
Jag började genast skriva tillbaka till Johannes.
"Godmorgon! Redan vakna? Aa visst, det går nog bra:) skickade jag tillbaka.
Vi satt där och väntade i någon minut på att få svar men det kom inget så vi gick ner för att göra frukost istället. På köksbordet låg det en lapp.
"Godmorgon girls! Vi tog med oss barnen till badhuset. Vi trodde inte ni ville hänga med. Men det finns mackor i kylen eller om ni vill ha youghurt eller något så får ni ta det. Pussar o kramar mammorna" stod det på lappen. Ella bara suckade och jag kunde inte låta bli att skratta. De tycker de är så checka.
"Så vad vill du ha till frukost?" Frågade jag Ella.
"Det stod ju på lappen" sa hon
"Men vi kan också dissa deras förslag och göra pannkakor eller något sådant istället? Sa jag.
"Funkar för mig" och med det var vi igång med att göra en pannkaksmet.
Vi hällde i alla ingridienser men kom på att vi saknade något.
"Var är mjölet?" Frågade jag.
"Ditt hus, inte mitt" svarade Ella medans hon tog upp mobilen. Hon är alltid på mobilen när hon har möjlighet till det, som tex. nu när vi insåg att vi hade glömt att ta fram mjöl.
Jag plockade fram mjölet ur skafferiet och tog upp lite i handen.
"Varför är du på mobilen nu? Har det hänt något speciellt eller?" Sa jag.
"Nej, kollar bara lite" sa hon och tittade upp och insåg att jag stod med mjöl i handen och var påväg att kasta det på henne, som straff. Vi träffas ju då sällan så då vill man ju umgås mest.
"Nej Tilde, du får int..." Längre han hon inte säga då hon fick massa mjöl på sig.
YOU ARE READING
Vi föralltid
RomanceTilde är en 15 årig tjej som inte har det så lätt här i livet. Hennes pappa lämnade hennes familj för 3 år sedan och hon vet inte varför. Nu bor hon med sin mamma Madde, sin 8 åriga lillasyster Vera och sin 4 åriga lillebror Wille. I skolan blir hon...