Vi hade Matte direkt på morgonen så jag tog min mattebok och stängde mitt skåp. Påvägen till klassrummet råkar jag gå in i den jag minst ville träffa just nu, Sofie. Våra böcker flyger iväg och det blev en rejäl krock. Sofie är skolans tuffaste tjej som alla avgudar. Hon och hennes lilla gäng består av Emma, steffie och hon själv. Man märker tydligt att det är sofie som är "ledaren" i gänget. Ingen vågar säga emot Henne. Det är dem som alltid är på mig. Men de andra är inte mycket bättre, eftersom de bara står där och tittar eller skrattar med. "ASSÅ HALLÅ?! VAD HÅLLER DU PÅ MED?" Halv skriker hon irriterat så att alla blickar riktas mot oss.
"Fö..r..låthalvstammar jag fram. Det var inte meningen." "inte meningen?! Tror du att du bara kan gå in i mig sådär och sen tro att det räcker att säga ett förlåt? Knappast" säger hon och ger mig en rejäl örfil och går sedan där ifrån med ett flin på läpparna. "Aajj", säger jag ledsamt, men de andra bryr sig inte utan bara skrattar till eller går därifrån. Jag torkade ögonen som vattnades till och tog mod till mig att gå in i klassrummet fast att Sofie och gänget var där. "Godmorgon klassen" Sa vår mattelärare Sandra, som även var vår mentor. "Det är så att vi ska få en ny kille till klassen. Han kommer om bara några minuter så ni kan börja jobba en liten stund, och sen när han kommer tänkte jag att han kunde få berätta lite om sig själv. Han heter förresten Johannes" avslutar hon. Min första tanke var, då var det ytterligare en fiende som jag kommer att få. Jag kunde höra hur alla diviga tjejer satt och diskuterade och undrade om han var snygg osv. Mitt i mitt tänkande öppnas dörren och in kommer förmodligen den nya killen som hette Johannes. jag kunde inte låta bli att sluta stirra på honom. Han, han var helt...
BINABASA MO ANG
Vi föralltid
RomanceTilde är en 15 årig tjej som inte har det så lätt här i livet. Hennes pappa lämnade hennes familj för 3 år sedan och hon vet inte varför. Nu bor hon med sin mamma Madde, sin 8 åriga lillasyster Vera och sin 4 åriga lillebror Wille. I skolan blir hon...