[No One POV]
"Wei aku rasa kan,kita patut tak kita ambik pekerja baru??"
Ujar hyunjin sambil memandang han dan seungmin.
"Asal??Kita tiga orang pun dah cukup kot."
Han mula berkata.
"Haah betul cakap han.Kalau upah lagi sorang mesti kena tambah gaji ni.Kita pon hasil jualan kongsi jer kot!"
Sambung seungmin lagi meng-iyakan kata².
Hyunjin menarik nafas panjang² sambil menyilangkan lengannya sebelum berkata
"Wahai kawan ii sekalian,tolong jangan kedekut sangat tentang soal gaji seperti Haji Bakhil.Ini untuk kebaikan cafe kita juga.Korang tak tau ker ramai pelanggan dah komplain sebab kita ni buat kerja lembap bak kura² yang baru ingin melintas jalan sebab pekerja ada 3 orang jer.Ada pertanyaan lagi?"
Hyunjin menerangkan panjang lebar tentang pengambilan pekerja.
"Hrmm kalau terbaik untuk cafe aku okay jerlah."
Han mula mengalah.
"Seungmin kau macam mana,setuju?"
Han mula menyoal seungmin yang diam seketika.
"Baiklah,aku setuju!"
Kata seungmin dengan bersemangat.
"Tapi ada ker pekerja lelaki yang rajin seperti kita??!"
Seungmin mula menyoal dan seperti biasa memuji diri sendiri.@_@
"Seungmin aku rasa kau pergi kat hospital terdekat lepas tu tanya doktor ada tak penyakit bangga dalam diri kau atau nama saintifiknya ialah 'ahdbbrbjskaowoa' dalam diri kau."
Han mula membuktikan bahawa seungmin ada penyakit.
"Eh betullah aku kata.Ada ker pekerja lelaki nak kerja kat cafe.Kalau takde pengalaman dalam masakan hancur kek dibuatnya wei.Mereka mestilah kerja tinggi² seperti kontraktor.Lagipon aku puji 'kita' bukan aku sorang jer."
Seungmin menguatkan hujahnya sebab dia memuji diri.
Han hanya menggelengkan kepala.
"Kalau camtu kita ambik pekerja perempuan."
Hyunjin berkata setelah berdiam diri.
"Wei kau tahu kan seungmin tak suka perempuan."
Bisik han kepada hyunjin.
"Memanglah tapi kau ada pilihan lain??Aku pasti seungmin tak kisah.Lagipon korang jugak cakap takde lelaki nak buat kerja cafe kat sini!!"
Hyunjin pula berbisik pada han
Mereka berdua memandang seungmin untuk kepastian.
"Aku...aku rasa kita ambik jelah pekerja perempuan.Aku tak kisah.Tapi yang pasti jangan pekerja perempuan tu mengadu aku tak layan dia."
Kata putus seungmin.
"Okay hyunjin nak tanya lagi camne nak promosikan pencarian pekerja ni??"
Han mula tukar topik.
"Okay aku cadang camni.Harinikan rabu dan cafe kita tutup hari minggu bukan??"
Ujar hyunjin dan han hanya mengangguk sahaja.
"Apa kata kalau sepanjang hari rabu dan sabtu ni kita buatlah poster ker apa untuk promosikan pencarian pekerja.And uji bakat kita buat ahad.Tapi kena balik lewatlah sikit untuk persediaan uji bakat."
Hyunjin mengujarkan cadangannya.
Han mengangguk sahaja seperti burung belatuk.╰(*´︶'*)╯
"Tapi apa kita nak tulis nanti kat poster??"
Seperti biasa han akan tanya soalan sebab tahap ke-blur-an dia yang sangat tinggi.ノ(・ω・)ノ
"Okay mula² kita tulis papan hitam kat luar cafe kita sebagai sampingan and nanti kita buat poster.
Maklumat cafe tu aku serah kat kau jelah han.Kau kan pandai(๑ิټ ิ)"Hyunjin malas berfikir panjang.
"Hrm yelah."
Han mengalah.
"Lagi satu kalau kita ambik pekerja,kerja apa yang dia boleh lakukan??"
Han sambung soal balik.
"Haihh,han dalam ff ni watak kau memang banyak soalan ek??Kita buat jer pekerja tu boleh buat apa² kat cafe.Mengemas,memasak,menjual semua sekali.Senang kerja kita nanti.Anda faham??"
Hyunjin mula berleter.
"Okok."
Han hanya mengikut.
Mereka berdiam diri seketika sebelum memandang seungmin.
"Seungmin kau okay kan??"
Soal hyunjin untuk kepastian.
"Aku nak pergi dapur kemas apa yang patut sebelum balik."
Ujar seungmin sebelum beredar ke dapur.
"Wei kau pasti ker seungmin tak kisah kita ambik pekerja perempuan."
Soal han.
Hyunjin hanya mengangkat kedua-dua bahunya tanda tidak tahu.
"Macam kau tak tau weyh sejarah seungmin.Dah anti dah ngan pompuan."
Han meningkatkan hujahnya lagi.
"Yahh tapi sampai biler?Zaman sekarang ni orang cari kekasih yang sudi menutup kecelakaan di hati ini"
Hyujin pun sambung sambil menunjukkan hatinya dan riak mukanya yang sumpah mintak penyepak.
"Amboi kau bermadah pula eh?Ginilah kita cari pekerja baru tu berdua jerlahml.Hyunjin tu pandai ii lah kita settlekan ok?"
Han memberikan pandangan.
Laju sahaja hyunjin mengangguk sebelum mereka melakukan tugas masing ii.
YOU ARE READING
Rasa ; Kim Seungmin
Fanfiction- Sebab perisitiwa dulu dan kau !! Hati aku dah takde rasa mencintai mana² perempuan.... =Straykids Start : 1/12/2018 End : Dunno °Kim Seungmin °Ahn Heejin Cover and idea by : @strayhanjisung Thanks babe (๑ิټ ิ)