bab 3

1.8K 72 31
                                    

'kringgg'

Loceng Sudah berbunyi menandakan Yang waktu rehat Sudah tiba.semua pelajaran berebut keluar until ke kantin Dan mengosongkan kelas.yang tinggal hanya Ali,Viktor Dan budak baru yand bernama Hana.

Viktor:eh Ali jomlah pergi rehat.setengah jam me Kita Ada untuk makan.

Cakap Viktor sambil berjalan ke pintu kelas.ali memandang Viktor Dari tempat duduknya.

Ali:takpelah Viktor Hari ni Aku tak nak makan.kau pergilah dulu.

Ali cakap.viktor hanya menganggukkan kepalanya Dan beelalu pergi.sekarang hanya tinggal Ali Dan hana.hana memandang Ali Dari tempat duduknya Dan tersenyum.dia bangun Dan segera berjalan ke tempat Ali.

Hana:hai saya Hana,Nama awak siapa?

Hana bertanya lembut.ali memandang Hana Dan tersenyum.

Ali:saya ali.

Ali menjawab.hana hanya meng'ohh'kan.dia senyum Dan berbisik Di telinga Ali.

Hana:kau ni..........ejen kan?.

Dia bertanya.ali Yang mendengar membulat kan matanya bagaikan pinggan Dan segera bangun Dari tempat duduknya Dan memandang Hana dengan Pandangan Yang serious.

Ali:ma-macam mana kau t-tau?

Ali Tanya sambil memandang hana.hana Masih dengan senyuman manisnya menjawab.

Hana:adalah~tapi betul kan awak ni ejen?

Hana bertanya kembali.ali menundukkan kepalanya Dan matanya Mula berair.

Ali:y-ye.

Jawabnya sayu,fikirannya teringat kembali Akan kejadian semalam.kejadian Yang menyakitkan hatinya.hana memandang Ali dengan risk wajah sedih.dia sebenarnya tau apa yang jadi dengan ali semalam Di akademi m.a.t.a

Hana jalan mendekati Ali Dan memeluk Ali Yang hampir menangis.dia faham sangat perassan Yang Ali lalui Sekarang ni.ali Yang dipeluk Oleh Hana membulat matanya kerana terkejut.ali Tanpa sedar Akan apa Yang dia buat peluk Hana kembali.mereka kekalkan posisi Medela selamat 10 minit.hana melapaskan pelukkanya Dan memandang ali tepat Di Mata.

Hana:Aku tau apa jadi kat kau Dan Aku tau apa perasaannya bila dikhianati Dan tidak dipercayai Oleh orang terutamanya dengan orang Yang Kita anggap sebagai kawan Dan keluarga.

Ali hanya diam tidak tau mahu cakap apa.

Ali:apa kau buat?

Ali bertanya selspas diamkan dirinya selama 1 minit.hana memandang ali pelik.ali seakan tau apa yang Hana fikir ulang kembali ayatnya tadi.

Ali:apa kau buat untuk hilangkan perasaan sakit ni?.

Hana smirk.

Hana:Aku balas balik apa Yang diorang buat kat aku.kalau nak tau lebih lanjut jumpa Aku Lepas sekolah Aku boleh tolong kau Ali.

Hana cakap Dan loceng pun berbunyi menandakan Yang waktu rehat Sudah tamat.










You've reached the end of published parts.

⏰ Last updated: Dec 29, 2018 ⏰

Add this story to your Library to get notified about new parts!

KhianatWhere stories live. Discover now