Dengan keadaan angin yang bertiup kencang , risalah tersebut terbang daripada apitan jari jemari Yoongi.
" Hyung ! " panggil seseorang dari belakangnya.
' Ah , Jimin! hyung dapat risalah tadi..tentang festival ... '
Jimin termangu seketika.
" hmmm...festival kegemaran Taehyung ? "
Dia mengeluarkan risalah yang sama daripada beg plastik." hehe , Jimin pun ada dapat tadi "
' So... apa pendapat Jimin? '
" OF COURSE LAH KENA PERGI !! ni kan salah satu event kesukaan Taetae..hehe " Jimin melompat kegembiraan.
' Hmmmm..okay , mari.. ' Yoongi tersenyum manis.
~~~
//Flashback//
"wah,banyaknyaaaa" Jimin memandang Taehyung yang bagaikan tidak cukup tangan itu dengan sepenuh jiwa.Kelihatan di tangan kanannya terdapat sebekas takoyaki dan di sebelah kirinya snek-snek ringan~
' Taehyungie,kamu borong ke? ' Tanya Yoongi disertakan dengan tawa kecil
" hehe, " hanya itu balasan daripada Taehyung.Sengihan yang cukup membuatkan bukan sahaja para wanita,malahan para jejaka juga terpaku
.
.hanya beberapa minit berlalu dan Taehyung sudah lesap daripada penglihatan
" aik...ke mana pulaklah si tae ni dah pergi " Jimin melalukan jari jemari menolak rambutnya ke belakang.
Mereka berdua seakan tidak dapat melihat apa-apa dek kerana bilangan pengunjung yang hadir terlalu ramai,menghadkan keluasan pandangan mereka
" YOONGI HYUNG! CHIMCHIM HYUNG!! SINI! " Terdengar satu suara memanggil nama mereka.
"ouh, Taehyung ! " Mereka berdua mendekati Taehyung,yang berada di kawasan yang agak sunyi tetapi ramai orang.
" Apa yang Tae buat dekat sini? kitaorang ingat tae dah hilang tau..fuh seram betul " Jimin menyapu rambutnya sekali lagi.
" Hehe,mianhaeyo,, Tae cari spot yang best ni haaa "
' For what? ' Yoongi duduk menyertai Taehyung di atas kawasan yang agak berbukit .
" Sebab..sekejap lagi kan ada pertunjukan bunga api, Jadi.. mestilah Tae nak tengok dari tempat yang daeeebakk gituu " Teruja sungguh Taehyung menyuarakan hal tersebut.
//end of flashback//
Yoongi tersengih, begitu juga dengan Jimin.
Peristiwa tersebut membuatkan kedua dua mereka tersenyum sendiri.
YOU ARE READING
Papillon [ Butterfly ]
FanfictionFree,like a papillon , Fly,like a butterfly ' Taehyung.. be by my side forever! ' " I'm-- I'm so sorry Hyung , Mianhaeyo " [ A Friendship's story ] Start : 7 Disember 2015 Finish : 11 Disember 2018 ©Booootiful cover by ♡: choctae-