Part 30 : The end of the day

13 1 0
                                    

" Woahhh ,, handsomenya hyung nii !! "  kata Jimin , memuji Yoongi yang baru sahaja selesai menyikat rambutnya yang berwarna hitam.

' well...rasa lega bila warna rambut kembali pada yang asal  ' Yoongi senyum manis.

" hehe , let's go ! "

~~~

Jarum jam menunjukkan tepat pada angka 8 sewaktu mereka berdua tiba di ruangan parkir festival tersebut.

' Jimin , did you bring the mat ? '
tanya Yoongi sambil membetulkan pakaiannya. Mereka berdua mengenakan pakaian tradisional Korea iaitu Hanbok yang membuatkan mata para gadis tertumpu kepada ketampanan mereka berdua.

" Hyung!! Tadi Min rasa dah masukkan dalam kereta..kenapa lesap pula "  Jimin bagaikan mencari alasan kepada sikap cuainya itu.

' Hmmm tak apalah , nanti pandai-pandailah kita cari alas untuk duduk hahahahah'   Jimin yang sudah bersedia untuk dimarahi itu terkejut apabila mendengar kata-kata hyungnya itu , Jimin lalu tersenyum kelat .

~~~~

Yoongi tersenyum melihat pemandangan tasik sebelum termenung seketika.

Dia tersengih , lantas berkata
' Jimin , let's sit here ' 

Jimin dan Yoongi membentangkan surat khabar yang diperoleh mereka sebentar tadi , sebagai alas agar baju mereka tidak kotor dengan kesan rumput dan tanah.

~~~

' Lagi berapa minit pertunjukkan bunga api tu nak mula ? '
Tanya Yoongi kepada Jimin , yang sedang membelek risalah festival itu.

" dalam... lebih kurang 15 minit hyung! woaaaah , tak sabarnya!!"

Jimin yang berada di sebelah kiri Yoongi hanya memerhatikan hyungnya yang sedang tersengih sendiri, sambil membuka semua pek makanannya.

" Hyung , Min nak beli air ni ,, hyung nak air apa ? "

Yoongi berfikir sejenak , lalu tersenyum.
' Teh bunga '

" coming! "
.
.
.

Dari jauh Yoongi sudah terdengar bunyi tapak kaki yang berlari ke arahnya , semakin lama semakin dekat , dan

Splash!

"Hy..Hyung! Mi-mianhaeyoo! "  Jimin yang menggelabah serta merta mengeluarkan kertas tisu daripada koceknya , mengelap wajah Yoongi yang basah.

' Hehe, mandi pula hyung malam malam ni , air teh bunga pula tu ' sambung Yoongi yang juga telah berdiri , membiarkan air tersebut melepasi permukaan kain bajunya.

" Aish.. apa Min dah buat nii.. habis rambut hyung.. Surat khabar pun dah basah, huwaaaaa "  Jimin meluahkan rasa bersalahnya , diikuti dengan nafasnya yang masih laju.

  ~~~
Lama Yoongi memerhatikan riak wajah Jimin yang gelisah ,

' Jimin , are you okay ? '

Lama Jimin terdiam sebelum membuka bicara , 
" Hyung , mesti hyung ingat Min ni gila kan.. min rasa.. min masih dibelenggu oleh rasa bersalah..terhadap hyung , terhadap Taehyung.. Min rasa min ni tak guna sangat , I shouldn't be born in the first place , I should have die--"   Yoongi memotong kata-kata Jimin , dan mula memeluknya.

'  Min, hey.. you are the one who taught me to be strong , and.. for the thousand times , Tae sentiasa maafkan min , sebab dia sayang min..dan hyung.  Hyung pun sama.. Maafkan hyung kerana bersikap tak waras selama ni.. Let's  ,

Let's move on okay ? '    pelukan Yoongi bertambah erat , dia tersenyum.  Jimin memejamkan matanya , melepaskan segala kesengsaraan dan bebanan melalui air matanya yang deras jatuh. Dia kemudiannya membalas pelukan Yoongi.

" Jimin sayang hyung , "

' Nado (me too) '

POMM! 

Jarum jam menunjukkan angka 9 , menandakan bermulanya pertunjukkan yang ditunggu-tunggu para pengunjung.

Letupan bunga api di udara itu meleraikan pelukan mereka berdua , Jimin mengesat air matanya . Dia agak terkejut melihat Yoongi yang seakan-akan terpukau dengan kilauan bunga api tersebut.

Yoongi sangat menikmati pergerakan bunga api tersebut , dan tanpa disedari, air matanya perlahan-lahan jatuh menuruni pipinya yang mungil.

Jimin tersenyum , lantas merangkul bahu hyungnya.

  " both of us , love you too Taehyung " bisik Jimin perlahan, namun dapat didengari oleh Yoongi.

  Yoongi tersenyum , menandakan kelegaan . kehidupan mereka yang penuh dengan kedukaan sudahpun diberikan sentuhan keceriaan oleh mereka berdua sendiri.

' You are the 'cause of my Euphoria '

[ Tamat ]

~~~

Terima kasih sangat-sangat kepada readers yang sudi baca fanfiction nii  T,T   ♡♡♡♡♡
Walaupun ambil masa yang saaaaaangat lama untuk tamat hahahahahhha,,,,

Me laf uuu ,,   uwu♡♡♡  Thank yoo sooo muchie!

Papillon [ Butterfly ]Where stories live. Discover now