BAB 18 🗻

6K 157 0
                                    

Majlis Berjalan dengan meriahnya , ramai tetamu yang hadir pada malam itu , banyak member mamat tu je dan juga pekerja nya .
S

yhera terasa penat sangat ! Lagi lagi gaun itu dipakai sangat berat jugak ,dengan kasut tinggi macam bukit lagi .danish perasaan perubahan di wajah Syhera .


" pahal gedik ?"

"Kaki hiya sakit , melecet kot ." Terkedu danish apabila mendengar syhera bahasakan diri dia hiya . Tak ! Tak boleh itu nama panggilan Aria yang manja . Syhera tak boleh mengambil nama panggilan Aria .Baru je nak rawat minah ni , tapi apbila mendengar syhera berkata begitu , dia membatalkan sahaja niat ia .


Dia malah memaksa syhera berjalan lagi untuk berjumpa kawan kawan nya , sungguh syhera tahan ! Sepatutnya malam sejuk tapi tidak bagi syhera .Dia mula terasa sesak nafas oi ! Dengan gaun yang dipakainya lagi , danish pula asyik taklayan dia je dan ralir sahaja berbual dengan kawan kawanny .


Syhera berjalan untuk mengambil air , dengan kaki dah melecet teruk membuatkan pergerakkan ia semakin susah , kesan jahittan di kepalanya mulai berdenyut , badan ia mula bepeluh peluh satu badan dok , nafas pula tercunggap cunggap .

Danish mula berhenti berbual apabila mendengar wanita menjerit ,  dan ia melihat kenapa ramai sangat orang berkumpul .l

Danish terkejut apabila melihat syhera terbaring di tanah , badan syhera berpeluh dan panas , bukan itu saja , luka di dahi syhera berdarah . Mungkin terjatuh . Danish mendukung syhera untuk balik . Majlis berjalan seperti biasa tetapi tiada pengantin .

Setelah sampai di rumah , danish terus naik ke atas dan meletakkan syhera od atas katil , aircond mula dibuka untuk menyejukkan badan syhera yang panas .

Melihat syhera yang tercunggap , danish menanggalkan gaun syhera dan menukarkan kepada baju tidur . Ada juga rasa kesian apabila melihat kaki syhera yang melecet teruk .

"Maaflah sebab buat kau jadi begini" - setelah merawat semua luka syhera , danish juga ikut terlena di sebelah syhera .

...........

Syhera mula membuka mata entah kenapa malas sangat nak bangun dari katil , pikir single lagi ? Tapi terpaksa juga bangun dan terkejut melihat danish tidur dengan nyenyak di sebelahnya , bukan tu je dahlah peluk aku lak tu , dan makin nak buat syhera marah apabila melihat lelaki itu hanya mengenakan seluar pendek tanpa baju .

Syhera memandang baju yang dipakai sekarang , alangkah terkejut ia apabila baju itu sudah bertukar , siapa lagi kalau bukan mamat miang ni yang tukar baju dia .

Disebabkan terlalu terkejut tambah geli err , syhera menendang danish dengan sekuat hatinya , danish pula mula terbangun dengan muka berang .

" apa eh masalah kau ni tendang orang pagi pagi buta ni " .

" kau buat apa tidur atas katil aku ah , tu asal pakai seluar pendek je " .

" bilik ade tapi kenapa masuk bilik orang "

" aku salah masuk bilik agaknya ? Tapi takpayah tendang aku , sakit tahu tak ! .

" lepas ini kalau kau masuk bilik aku lagi siap kau , aku bunuh kau "Syehra mula memberi ancaman terhadap danish , dan melihat gerak geri danish yang nak keluar , terkerut dahi apabila lelaki itu mula berhenti .Danish yang terpandang gaun pengantin yang ada di lantai , ia membatalkan niatnya , yang ada cuma niat jahat yang ada di pikirannya .


" aku rasa mengantuklah lagilah , aku nak tidur " - kata danish sambil buat buat menguap .

" kalau dah ngantuk sangat , pergilah bilik kau sana "

"Ni bilik aku ! PUAN SYAHERA AZURIEN , buat apa nak keluar kalau ni memang bilik aku "

"Bangunlah setan ! Tempat kau bukan kat sini .- syhera menolak nolak badan danish yang terbaring itu .

" kalau bukan kat sini ! Kat mana ? Ouh aku tahu kat sini ye - danish bangun dan berbaring di atas peha syhera .

Syhera mula menarik rambut danish dengan kuat membuatkan lelaki itu menjerit terlolong .

"Adoi adoi adoi adoi ... lepaslah ... sakit tahu tak ".

" kau tak tahu ke rambut aku ni aset yang paling berharga , ketampanan DANISH RAYKAL terletak di rambutnya .

Syhera memandang lelaki di hadapannya itu dengan hairan , lelaki ini salah makan ubat kot

" kau ni sihat ke tak ? Macam dah tak betul pulak ".

"Macam mana nak betul kalau pagi pagi dah kena morning kick ! Patutnya morning kiss lah " .

" morning kiss ? Untuk kau ? Jangan haraplah oi !

Syhera sudah mula kerun apabila melihat muka danish yang sudah berubah serius banget .

" pagi ni je dah dua kali kau sakitkan aku ! Mula mula kau tendang aku then ......"

" siapa suru kau tidur ..."

" diam ! Jangan menyampuk bila aku tengah bercakap , kedua kau tarik rambut aku " agak agak apa eh hukuman kau ? Dahlah malam ttadi aku tak dapat , pagi ni kena tendang pulak ."

"- tak dapat ? Apa yang kau merapu nib? Aku takpaham la sia " .

Syhera terus bangun dari katil apabila danish mula mendekatinya .

"Eleh kau buat buat taktahu lak   semalam kan kita dha kahwin so dah sahlah kiranya , time majlis tu kau pengsan .

Danish hanya tersenyum apabila syhera mula mengingat sesuatu .

" ouh aku salah masuk bilik ni ? So aku kena keluar lah sebab ni bukan bilik aku lah" Ok bye .

Syhera mula lari ke arah pintu , tapi hampa apabila pintu itu dikunci dah tidak boleh dibuka .Makin tersentak syhera apabila danish meletakkan kedua tangannya di pintu .perlahan lahan syhera pusing menghadap mamat tu .


"Tak de makna salah bilik , bilik ni mungkin bukan milik kau ! Tapi dah jadi BILIK KITA  Sebab kita dah sah bergelar suami isteri " .

Mylove Syahera [C]Where stories live. Discover now