SARA P.OV
Apalah yang syhera tengah buat sekarang ? takkan dia tak rindu aku kot . Bosannya duduk sini . Apa yang dia tengah buat sekarang ? Hm dia dah tamatkan bujang dia dah , kalau dia ada mesti aku tak rasa sunyi .
Kenapalah keluarga aku semua macam dah berpecah je , kisah silam telah menghilangkan kakak kembar syhera , sakit aku juga telah menyebabkan syhera korbankan zaman bujang dia
Kenapa DanishRaykal desperate sangat nakkan adik dia ? mesti ada sesuatu yang berkaitan dengan kisah silam dia dan melibatkan adik aku .
Lamunan ku tersentak apabila melihat seorang figura yang amat aku kenalo dan tidak ingin bertemu kembali duduk di sebelah aku . Tak lain tak bukan Izzat Ahmadi .
Izzat Ahmadi melemparkan senyuman manis kepad diriku tapi aku hanya hadiahkan jelingan tajam saja .
" Sarah buat apa kat sini ? Sorang jeke ?"
" tengah tanam pokok then ada sepuluh orang kat sini ".
Dah terang terang aku amik angin kat taman ni kan !! aku sorang jelah .sajalah tu tanya soalan merepek .
" Sarah masih sama macam dulu , ada je lawak kan ."
"Dulu Dulu takpayah bawa citelah , lagipun malas nak ingat .
Izzat mengeluh perlahan .
" Sarah !! Izzat nak minta maaf apa yang berlaku sebelum ni ."
" Maaf ? Bila buat salah je minta maaf kan !! Kenapalah lelaki dilahirkan macam ni ek ."
" Izzat tahu sarah masih marahkan ijat pasal kes tu ."
" dahtu ? Kenapa tanya lagi ? Memang dah tak ada soalan lain ke ."
" hmm , anyways sarah makin cantik sekarang ."
" aku taknak dengar puji memuji ni , cakapjelah terus terang !! Apa kau nak ?."
" Izzat nak kita bersama balik macam dulu , izzat nak bina hubungan baru dengan sarah balik , izzat nak sarah tutup buku lama dan bukak buku baru dengan izzat balik ."
Aku terkedu dengan jawapan dia berikan tadi , mamat ni dah kenapa ah ? Gila ke !! Tiba tiba je nakkan aku balik , dah tak laku lah tu .
" kenapa kau nakkan aku balik , dah tak laku ke ? ."
" hm , sebab Izzat masih cintakan sarah lagi , dan selama sarah tinggalkan izzat , izzat tersiksa ."
" tersiksa ? Maksud kau ?."
" Lepas kejadian Sarah minta kita tamatkan hubungan kita , Izzat rasa bersalah sangat , setiap hari izzat tengok gambar dan video kenangan kita bersama . Bila ijat buat kerja , ijat mesti terbayangkan sarah , srsly memang susah ijat nak lupakan sarah , dan perempuan yang sarah nampak tu sebenarnya cousin ijat , kami memang rapat dari kecil , ijat terkejut bila sarah maki ijat dengan cousin ijat tu . Ego ijat tercalar sangat masa tu , ijat pun salah sebab tak kenalkan awal awal tentang cousin ijat iaitu Qaisarah ."
Selepas mendengar penjelasan Izzat , Sarah diselubungi rasa bersalah sebab menuduh izzat mempunyai scandal di belakangnya . Silap dia juga sebab tak mahu mendengar explain izzat setahun lepas . Patutlah perempuan tu menangis ketika aku memakinya , rupanya budak itu baru saja berumur 17 tahun .ini semua sebab sikap dia yang bertindak secara melulu saling tak tumpah macam arwah papanya iaitu Tengku Ariffin . Kenapalah aku ego sangat dan agresif .aku ke penyebab keluarga semua porak peranda . Aku malu sangat dengan diri aku .
" Izzat ."
Dia memandang aku apabila aku memanggilnya dan dia juga melemparkan senyuman manis walaupun aku sudah menyakitinya .
" Saya minta maaf dengan apa yang terjadi tahun lepas , salah saya sebab tuduh awak sampai macam tu sekali , saya turut maki cousin awak yang tidak bersalah , saya malu dengan diri saya , saya rasa saya tak patut ada kat dunia ni !! Saya hanya tahu menyusahkan orang !!".saya pentingkan diri !! Semua berkorban untuk saya !! Tapi saya ? "
Selepas aku meluahkan , airmata aku mula bertakung dan akhirnya jatuh jua ke pipiku , izzat memelukku dan mengusap belakang badanku , sungguh aku selesa apabila dia memelukku .
" Jangan Salahkan diri awak sarah , semua manusia pernah buat silap dan mereka layak mendapat peluang kedua , cukuplah perangai lama itu tertutup dan jangan ulangi lagi ."
" saya rasa bersalah sangat izzat , saya taktahu nak buat macam mana lagi !! Saya selalu ikutkan perasaan ."
Izzat mula melepaskan pelukannya dan tersenyum manis dilemparkan padaku , sungguh aku bertuah mendapat lelaki seperti Izzat Ahmadi dan dia juga telah membuka pintu hatiku untuk kali kedua .
Please Don't leave me Izzat Ahmadi .
Never Sarah Syahinah .
YOU ARE READING
Mylove Syahera [C]
Romancehanya kerana hutang , Syahera Azurien gadis yang manja terperangkap dalam dunia gelap Danish Raykal yang merupakan pemberi pinjaman yang banyak kepada keluarganya . Kisah Silam danish membuatkan ia tekad ingin menjadikan syhera sebagai isterinya Da...