[Gazette Arbitration Court , Melbourne]
-pembicaraan kes pecah amanah semasa penghantaran mutiara bernilai 100 juta ringgit Malaysia-
Tertuduh:Raziq Hazyn(CEO Diamonds design and trademark company)
Peguam bela:Aleeza Zalikha"Yang arif, disini terdapat bukti - bukti yang kukuh bahawa anak guam saya adalah tidak bersalah" sebuah bungkusan yang berisi bahan bukti dihantar kepada hakim mahkamah. Leez meneruskan hujahnya untuk membela anak guamnya yang dituduh tanpa bukti yang kukuh.
________________________________________
Pap
"Hey, looks who's here ada lawyer la alamak!" Tegur haziq kepada leez di luar dewan bicara."Hey, hahaha you haven't change. What's up? Eh jap kau buat apa kat sini? Kau kenal ke yang ada kes tadi tu?" Soalan dibalas soalan.
"Alhamdulillah sihat je. Aku datang sini kebetulan je lagipun yang ada kes tadi tu pakcik sedara aku sebab tu aku kat sini. Kau menang kes macam tiup habuk je kan perhhh". Dalam pada bergurau mesra mereka tidak sedar ada yang memerhati mereka dari jauh.
"Dah memang kerja aku kot. Wehh aku takleh lama ni aku kena gerak dah nanti office aku call masak aku hahaha ni number aku apa - apa nanti contact je aku. Weekend kalau kau free kita hangout ajak sekali geng cimpanzi zaman kolej tu dulu hahaha" kata Leez dengan gurauan yang spontan
"Inshaallah nanti aku contact kau. Okaylah aku pun dah nak gerak dah ni. Aku gerak dulu tu Pakcik sedara dah tunggu. Bye Leez see you next time" tangannya melambai - lambai dengan senyuman yang tidak lekang di bibir.
Leez hanya membiarkan Haziq pergi dengan ekoran pandangan matanya namun jauh di sudut hatinya terdapat suatu rasa yang tersimpan rapi sejak dulu. "Aku rindu kau Ziq" kata - kata yang hanya mampu diungkap dalam hatinya. Sememangnya dia sudah lama menyimpan perasaan terhadap lelaki itu namun langsung tiada keberanian untuk memberitahunya. Mungkin dia lebih selesa dengan keadaan itu antara mereka berdua sahaja.
[Teratak cempaka]
"What do you want?!" Bentak Ika setelah membuka pintu utama rumahnya. Mujurlah tika itu hanya dia dirumah kerana umi dan walid telah keluar dengan urusan masing - masing."Aisy, I'm sorry. Let me explain myself please. I'm begging you. Open the door sayang I will explain please." Yah jatuh sudah maruah Dan ego-nya sebagai lelaki kerana rasa sayang terhadap Aisyah Zulaikha binti Tan Sri Azhar.
"Please leave! Aku tak nak jumpa kau"
Hanya itu yang terungkap bersama linangan air mata."If that what you want. I'll give you a call. Nanti kita bincang sayang I love you and I owe you an explanation. " setelah selesai berbicara akhirnya mercedez benz kelabu itu dipandu keluar dari teratak cempaka.
Bunyi berdesir dari kereta itu hanya dibiarkan berlalu pergi. Hati Ika hancur sehancurnya apabila mengenangkan peristiwa yang berlaku di hadapan matanya minggu lalu di Melbourne. Dan itulah juga salah satu sebab dia bersetuju dengan kehendak walid-nya untuk melanjutkan kursus Dan praktikal di Malaysia sahaja walhal dia sudah hampir tamat kursusnya di Melbourne.
Namun kerana pointer akhirnya adalah 4.00 umi telah memberikannya peluang untuk pergi ke New York sebelum datang ke Malaysia. Dan disanalah dia terserempak dengan seorang jejaka yang asing baginya.
P/s: baru mau masuk part. Stay tuned! Love ya~
YOU ARE READING
Jodohku Imam Muda 💞
Teen FictionWho are you to stop me!?- Aisyah Zulaikha Come on Ika... Wake up!! Bila kw nak brhnti buat smua nii? - Haziq Firdaus She's mine!!! And no one can stop me... - Rayyan Haiqal Setelah tamat belajar di Melbourne kini Ika telah kmbali ke Malaysia utk...