D

2.3K 164 49
                                    

Rosé memandang sebuah tabung berwarna hitam bercorak garisan warna pink dengan riak wajah yang kosong.

Rosé membuka penutup tabung itu lalu sebuah pistol di keluarkan dari tabung tu.

Rosé baling tabung itu ke lantai. Dengan laju dia keluar daripada rumahnya.

Setelah pintu dikunci, Rosé terus masuk kedalam kereta dan memecut laju pergi dari situ.

Pistol diletakkan di tempat duduk sebelah memandu. Riak wajahnya dingin tapi di dalam hatinya dia menahan marah.

Rosé yang menahan marah tu menggenggam steering kereta dengan kuat.

Setelah beberapa minit memandu, Rosé berhenti dihadapan sebuah rumah banglo.

Rosé ambil pistolnya dan keluar daripada kereta. Dia buka bonet kereta dan mengeluarkan sebotol besar minyak tanah.

Dia berjalan masuk ke rumah tu melalui pintu belakang. Dia pulas tombol pintu.

Ternyata pintu tak berkunci. Rosé tersenyum sinis. Dia masuk dan tutup pintu.

Dia letakkan botol tadi di depan pintu dan terus menuju ke ruang tamu. Dia periksa keadaan di bawah, safe.

Dia naik ke atas dengan perlahan lahan. Dia berjalan ke arah bilik di sebelah kanannya.

Dia buka pintu dengan perlahan, dia intai sedikit.

Di dalam bilik tu ada seorang budak lelaki berumur 4 tahun sedang tidur nyenyak. Dia masuk ke dalam dan tutup serta kunci pintu bilik tu.

Dia berjalan ke arah budak itu. Dia menghalakan pistolnya ke arah budak tu.

Dengan bagaimana budak tu boleh terjaga tapi masih mamai.

"Rosé noona?" Panggil budak tu.

"Sweet dreams sweetheart"

Banggggg!

Tembakan dilepaskan. Peluru tepat kene di bahagian dada budak tu. Darah mula keluar.

Rosé keluar dari bilik tu. Dia terus pergi ke sebuah bilik bersebelahan bilik tadi.

Rosé buka pintu tu dan terlihat 2 orang budak perempuan berumur 7 dan 9 tahun sedang tidur.

"Punyalah kuat bunyi pistol tadi tapi still tidur? Tidur mati agaknya. Alang alang dah tidur mati tu apa salahnya mati terus" kata Rosé lalu tersenyum sendiri.

Pistol dihalakan pada mereka.

Banggggg! Banggggg!

Tembakan di lepaskan pada mereka. Rosé tersenyum puas.

"APA KAU DAH BUAT DEKAT ANAK AKU?!"

Rosé toleh ke belakang. Seorang perempuan tua sedang ketakutan. Badannya menggigil tapi dalam masa yang sama dia marah dan sedih kerana anak anaknya dah mampos.

Rosé tersenyum manis padanya. Perempuan tu terkejut serta memandang Rosé tak percaya.

"ROSÉ?!" Jeritnya.

Rosé pusing badannya menghadap perempuan tu.

"Hai mom"

Banggggg!

Tembakan dilepaskan. Perempuan tu jatuh tersungkur.

Rosé keluar dari bilik tu dengan langkah mayat ibu tirinya di hadapan pintu tu.

Dia turun lalu pergi ambil botol minyak tadi.

Dia naik semula. Penutup botol di buka lalu Rosé menuang minyak tu di seluruh tingkat tu serta dengan mayat adik adik dan ibu tirinya.

Rosé keluarkan lighter dari poketnya.

Dia memandang mayat ibu tirinya dengan muka kosong.

"Disebabkan kau, ayah tinggalkan keluarga aku. Disebabkan kau, mak aku menderita. Disebabkan kau, ayah tak pedulikan aku dan mak aku! Sekarang, giliran kau menderita"

Rosé baling lighter tu ke atas mayat ibu tirinya. Dengan serta merta api telah memenuhi ruang atas tu.

Rosé terus berlari keluar dari rumah tu.

Dia berlari ke keretanya. Sebelum dia masuk ke kereta, dia memandang rumah yang sedang dijilat api tu.

"See you guys in hell"

Dia terus masuk dan memecut laju meninggalkan rumah tu. Rosé tersenyum puas.

Akhirnya dendamnya terbalas tapi bukan sepenuhnya. Dia masih belum selesaikam hutangnya bersamanya ayahnya.

"Selepas bini dan anak anak kau mati, rasakanlah macam mana mama rasa bila orang yang dia sayang pergi, ayah."

To be continued

DENDAM | Rosé BlackpinkWhere stories live. Discover now