"Dendam aku masih belum terbalas..."
Seorang lelaki baca tulisan yang tertulis di cermin.
Dia lihat tempat dimana mayat abang dan kakak iparnya mati dibunuh.
Mayat mereka dah dihantar ke hospital untuk bedah siasat tapi anak buahnya Haera tak jumpa.
Dia takut kalau Haera diculik ataupun dibunuh tapi di tempat lain.
"Encik Park"
Dia toleh ke arah pemilik suara tu. "Ye?" Tanyanya. "Kami jumpa anak buah encik...mayatnya di dalam semak belakang rumah ni..."
Dia terkejut dengar apa yang disampaikan oleh polis lelaki tu.
Dia cepat cepat ikut polis tadi ke belakang rumah.
"Oh god..."
Dia lihat seorang mayat perempuan yang telah berulat di atas tanah. Dia lihat muka budak tu memang anak buahnya Haera
Dia mengeluh. "Mula mula isteri dan anak anak aku mati...rumah aku kena bakar...lepas tu family abang aku mati...lepas ni apa pulak..." katanya
"Encik Park, saya rasa pembunuhan ni ada kaitan dengan encik" kata seorang detektif.
Dia pandang detektif tu. "Maksudnya?" tanyanya."Anak dan isteri encik ditembak kemudian dibakar selepas tu family abang encik mati ditikam dan ini..."
Detektif tu bagi satu frame gambar padanya. Dia lihat gambar tu lalu matanya terkunci pada mukanya sendiri
Mungkin betul apa yang detektif tu kata sebab semua muka familynya di pangkah...termasuklah bekas isterinya dan anak perempuannya, Rosé...kecuali mukanya
Dia tengok gambar bekas isterinya dan Rosé. Baru dia teringat, isterinya mati kerana bunuh diri dan Rosé pula mati tak tahu sebab apa
Tapi dia sendiri tak pasti betul atau tak Rosé mati...
Tapi dia tak boleh nak tuduh anaknya tu. Rosé seorang yang penyayang, lembut, senang nangis, pemalu dan sentiasa senyum.
Tengok saja muka mesti orang akan kata dia seorang perempuan yang baik dan jauh dari perkara negative.
"Encik, saya rasa nyawa encik dalam bahaya. Apa kata kalau pihak polis tengok tengokan encik?" Tanya detektif tu.
"No. Kalau saya jumpa pembunuh ni, saya akan hadapi sendiri. Pergi dulu" Encik Park terus pergi ke keretanya sambil jinjing frame gambar tadi
Dia terus masuk ke dalam keretanya dan terus pergi.
Rosé yang dari tadi berdiri di sebarang jalan berhadapan dengan rumah tu, ayahnya langsung tak perasan.
Dia tersenyum sinis lalu pergi dari situ.
"Hello?"
"Rosé, kenapa kau bunuh pakcik kau dulu?"
"Relax Jennie, aku cuma nak dia tahu nyawa dia terancam dulu"
"Tapikan Rosé kalau dia tahu kau yang bunuh dorang mesti dia marahkan"
"Huh dia punca mak aku mati ingat aku tak marah?"
"Chill Rosé tapi ingat jangan sia siakan ilmu yang kitaorang ajar kat kau faham?"
"Don't worry. Aku tak akan sia siakan masa dan ilmu aku belajar dengan korang"
Rosé masukkan phonenya kedalam poket.
Selepas mamanya mati, Rosé tak dapat pendam rasa marah pada ayahnya.
Dia nak balas dendam tapi dia tak tahu macam mana sampailah dia secara tak sengaja terjumpa Lisa, Jennie dan kawannya lagi sorang Jisoo.
Akibat tergelak bila Jisoo panggil Lisa susu sejat.
Lisa, Jennie, Jisoo dan Rose jadi kawan rapat selepas tu.
Mereka ajar Rosé cara nak membunuh demi balas dendam dengan pertolongan ayah Jennie si pembunuh yang wanted
Dari situlah Rosé dapat cara untuk balas dendam.
Rosé masuk ke kawasan tanah perkuburan dan berdiri di satu batu nisan yang terletak ditengah tengah kawasan tu
Amelia Park
19__ - 20__
Beloved wife and mother"Selepas dendam aku terbalas, aku bebas dan aku boleh pergi dengan aman. Tak kisahlah hanya aman di dunia tapi bukan aman di sana asalkan dendam aku hilang. Itulah janji aku"
•To be continued•
YOU ARE READING
DENDAM | Rosé Blackpink
Fanfiction[ completed ] ❝ Dendam aku masih belum terbalas ❞ Start: 17/12/2018 End: 23/12/2018 ✴: 100% my idea ☣: Don't copy! ⚠: Cerita ni mengandungi unsur pembunuhan dan kemurungan. Jangan baca kalau tak suka.