M

1.4K 133 20
                                    

Encik Park yang sedang duduk di meja kerjanya ambil phonenya yang berdering dari tadi.

ID di tengok "Unknown? Siapa ni?" Dia jawab panggilan tu.

"Hello?"

"Terlajak perahu boleh undur balik tapi terlajak kata tanggunglah akibatnya"

"Huh? Hey siapa ni?"

"Kau punca dia mati"

"What? Ni siapa?!"

"Kalau tak disebabkan kebodohan kau dia takan mati!"

"Aku tanya kau siapa?! Suka hati bapak kau je panggil aku bodoh!"

"Dendam aku masih belum terbalas"

Pranggggggg!!

Bunyi kaca pecah membuatkan jantung encik Park berdegup laju.

"Siapa kau? Apa kau nak ha?!"

"Aku nak balas balik perbuatan kau! What you give you get back"

"Ap- hello? Hello?!"

Dia letakkan phonenya. Kepalanya serabut.

Tetiba dia terdengar bunyi tapak kaki diluar bilik kerjanya.

Dia ambil pistol di dalam laci mejanya dan pergi ke pintu. Dia buka sedikit dan intai keadaan di luar. Gelap... nampaknya lampu yang dia pasang tadi ditutup

Dia ternampak reflection sorang perempuan dari cermin di luar bilik tu.

Perempuan tu berpakaian serba hitam. Memakai mask hitam.

Matanya terkunci pada kedua dua belah tangan perempuan tu.

Sebelah pegang pistol dan sebelah lagi pegang pisau.

Dia pandang mata perempuan tu. Perempuan tu merenung tajam padanya.

Sekali perempuan lari. "Woi!" Dia berlari keluar mencari perempuan tadi.

Dia dengar tapak kaki orang berlari. Dia lajukan lariannya.

Dia berhenti di ruang tamunya. Dia lihat sekeliling. Jantung dari tadi tak henti berdegup laju.

Dia terkejut apabila tv tetiba terbuka dengan sendiri. Dia pandang tv tu. Dia berjalan dekat ke tv tu.

Sekali tv tu tertutup dan dia terpandang reflection perempuan tadi dari kaca tv tu.

Belum sempat dia toleh ke belakang, perempuan tu terlebih dulu memukul tengkuknya.

Dia terbaring di lantai. Pistol ditangan terlepas. Dengan cepat orang tu tendang pistol tu jauh.

Perempuan tu menendang dan memijaknya bertubi tubi. Sakit. Boleh lebam dibuatnya

Dia gunakan kekuatannya memaut kaki perempuan tu dan pulas kaki perempuan tu lalu jatuh. Dia cepat cepat mahu ambil pistolnya tapi kakinya ditikam.

Dia jatuh tersungkur. "Erghhhhh!" Perempuan tu menekan tempat tikaman di kakinya menyebabkan dia meraung kesakitan.

Dia menendang muka perempuan tu dengan kakinya lagi satu.

Dia ambil pistolnya. Perempuan tu bangun dan berlari ke arahnya. Cepat cepat dia lepaskan tembakan kene bahu perempuan tu.

"arghhhh!!!" Perempuan tu berundur ke belakang sambil memegang bahunya. "Babi kau!" Lalu perempuan tu keluarkan pistolnya yang tadi disimpan di pinggangnya lalu lepaskan tembakan tepat di tangan encik Park yang sedang memegang pistol

Encik Park telepas pistol yang dipegangnya. Dia pegang tangannya yang berdarah. Air mata keluar bukan sebab menangis tapi sebab menahan sakit. Dia langsung tak pedulikan perempuan didepannya

DENDAM | Rosé BlackpinkWhere stories live. Discover now