D

1K 111 9
                                    

Rosé duduk di sofa dekat ruang tamu. Keadaan dalam rumah gelap gelita hanya lampu jalan yang terpancar dari tingkap.

Tangan kanan Rosé pegang sebilah pisau yang dah siap diasah. Tangan kirinya pegang phonenya.

Di dalam phonenya terpapar satu gambar iaitu gambar ayahnya dan pakciknya.

Dia tersenyum psycho sendiri. Rosé bangun. Pisau diletakkan di sarung pisau di pinggangnya.

Dia masukkan phone dalam poket. Dia terus keluar daripada rumahnya.

Selepas pintu dikunci, dia masuk ke dalam kereta. Dia hidupkan enjen dan pecut laju ke suatu tempat

Rosé keluar daripada keretanya. Dia lihat jam ditangannya, pukul 4 pagi.

Dia berdiri dihadapan sebuah rumah biasa. Dia lihat sekeliling, kosong. Sesuai untuk dia lakukan aktiviti.

Dia pergi ke tepi rumah tu iaitu bilik sedaranya yang berumur 9 tahun.

Dia ketuk tingkap bilik tu berkali kali sampailah ada orang selak langsir.

Seorang budak perempuan pandang Rosé pelik. Dia buka tingkap. "Rosé unnie? Apa yang unnie buatkan sini?" Tanyanya

Rosé buat tanda diam. "Shuuu unnie datang sini nak buat surprise kat mama ngan ayah. Haera boleh tolong unnie tak?" Tanya Rosé

Haera angguk laju. "Ok tapi Haera kene senyap senyap kalau tak nanti tak jadi. Sekarang unnie nak Haera buka pintu" arah Rosé

"Okayy" jawab Haera dengan nada bisik. Dia berlari ke pintu. Rosé pon tuju ke pintu.

Terdengar pintu di unlock. Rosé tersenyum. "Bodoh" kata Rosé perlahan.

Pintu dibuka dengan laju Rosé tarik Haera sambil tekup mulutnya lalu tikap perutnya.

Haera jatuh terkulai. Rosé seret mayat Haera ke belakang rumah.

Dihumbannya mayat budak tu didalam semak.

Rosé terus berlari masuk ke dalam rumah tu.

Pisau digenggam erat. Dia lalu di ruang tamu. Matanya terkunci pada tv.

Dia berjalan ke arah tv tu. Dengan sengaja dia buka suis tv dan on tv tu. Dia kuatkan volume tv tu.

Dia terus berjalan ke bilik pakcik makciknya. Dia menyorok di bawah meja gambar di luar bilik tu.

Terdengar pakcik dan makciknya terjaga.

"Awak, bunyi apa tu?"

"Shuuu saya pergi tengok. Awak tunggu sini."

"Janganlah saya takut"

"Tak pe, saya tengok sekejap"

Pakciknya keluar dari biliknya dan menuju ke ruang tamu.

Rosé bangun dan intai di dalam bilik tu. Makciknya sedang mendail nombor seseorang mungkin polis

Dengan cepat Rosé masuk dan tekup mulut makciknya dan tikam perutnya 3 kali.

Rosé lepaskan mayat makciknya. Keadaan diam bermakna tv dah ditutup.

Rosé terdengar bunyi tapak kaki pakciknya. Cepat cepat dia menyorok di belakang pintu.

"Yena! Haera tak ad-"

Pakciknya masuk kedalam bilik lalu terpaku. Dia lihat isterinya di atas katil dengan berlumuran darah.

Tubuh pakciknya menggeletar. Dia dapatkan mayat isterinya.

"Heyyy! Bangun! Yena bangun! Bangun!!" Dia menggoncangkan badan isterinya kuat.

Terdengar bunyi tangisan daripada pakciknya.

"Yena…bangunlah…"

"Dia tak akan bangun, bodoh"

Pakciknya pusing belakang laju dengan kepantasan Rosé dia tikam pakciknya sendiri.

Terbuntang mata pakciknya melihat anak buahnya. "R- Ro- Rosé…"

Rosé tekan lagi pisau tu kedalam perut pakciknya.

"Yes, I'm still alive" Rosé pusingkan pisaunya ke kanan kemudian ke kiri dan tarik keluar.

Darah terpancut keluar terkena Rosé tapi dia biarkan. Pakcik jatuh tersungkur sambil memegang perut lalu dia lepaskan nafas terakhir.

Rosé lihat mayat pakciknya kemudian bajunya. Bajunya kotor terkena darah adik sedaranya, makciknya dan pakciknya.

Dia lihat tangannya yang dilumuri darah. Dia terpandang cermin di meja solek.

Dia pergi ke meja tu. Dia duduk dan perhatikan dirinya.

Dia lihat muka psychonya. Kemudian dia tulis sesuatu di cermin tu menggunakan darah yang di tangannya.

Selesai tulis, Rosé bangun dan baca apa yang di tulis.

"Dendam aku masih belum terbalas"

Rosé terus keluar dari bilik tu. Dia lihat satu gambar di atas meja yang di menyorok tadi.

Gambar keluarganya. Ada mama, ayahnya, dia, Haera, makcik dan pakciknya.

Buat tanda pangkah di setiap muka dalam gambar tu termasuk mukanya kecuali muka ayahnya.

Dia tersenyum sinis dan terus berlalu pergi dari situ.

•To be continued•

DENDAM | Rosé BlackpinkWhere stories live. Discover now