5

0 0 0
                                    

Ik ben eerder dan de begrafenis ondernemer aangekomen. Ik bekijk alles nog een keer rond en maak maar wat dingen schoon. Mijn telefoon gaat af. Ik kijk naar het scherm maar ik ken het nummer niet. Ik neem maar op. 'Goede middag Haley. Mijn naam is Roberto en ik ben van de bank. Bel ik gelegen?' 'Ja dat denk ik wel.' Zeg ik met een twijfel in mijn stem. 'Ik zou graag een afspraak willen maken dat je langs zou kunnen komen om wat papieren te ondertekenen.' 'Wat voor papieren als ik vragen mag?' 'Het zijn de papieren dat het geld van je ouders vanaf je 18e van jou is en het huis zonder de hypotheek voor jou is die moet je ondertekenen.' Ik raak er even stil van. Dan krijg ik aardig wat geld van mijn ouders en een huis zonder hypotheek wauw. Ik heb geen idee hoe dat kan maar ik vind het geweldig. 'Haley ben je er nog?' 'Uhm.. Ja sorry ik ben er nog.' Ik raap me weer bij elkaar met de gedachtes wat ik met het geld wil doen. 'Kan je dan ergens van de week? Het is vandaag dinsdag. Kan je zaterdag 9uur?' 'Dat is wel vroeg kan het wat later'. 'Dan word het volgende week. Volgende week maandag om 1uur goed?' 'Ja dat is goed ik zal het in de agenda zetten. Tot maandag Roberto.' 'Goede dag nog Haley.' Ik hang de telefoon op en precies op het zelfde moment wordner aan gebeld. Ik doe de deur open en daar staat de begrafenis ondernemer. Nu word het echt. Ik bied de begrafenis ondernemer ted een kop koffie en we gaan alles bespreken. Welke kist ik wil voor mijn ouders, wat voor bloemen, wat voor soort dienst, hoe de kaart er uit ziet, of dat mensen me mogen condoleren. Gelukkig hebben mijn ouders mij ooit verteld dat ze een boekje hebben gemaakt waar ze alles hebben beschreven hoe ze het een beetje willen.

We hebben besloten voor een familie graf zo dat ze samen liggen. Licht eiken houten kisten met op alle twee een krans van witte en zwarte bloemen gemixt. We doen alles op de begraafplaats zelf en de mensen die wat willen zeggen mogen dat doen. De kaarten worden verstuurd naar familie vrienden en colega's van mijn ouders en op hun kaart staat hun foto. Zelfs is ted zo lief voor me om een jurk voor mij te bestellen zo dat ik niet veel hoef te doen. Eigenlijk niets voor hem. 'Dit is alles wat ik nu moet weten voor de begrafenis Haley. Ik zal contact met je opnemen als ik nog wat vragen heb.' Zegt ted met zijn diepe zware stem. 'Bedankt voor alles Ted.' ik geef hem een hand en doe de deur weer voor hem open. Hij glimlacht naar me. 'Heel veek sterkte en pas goed op je zelf ik zie je vrijdag op voor de begrafenis.' 'Zal ik doen Ted. Tot vrijdag.' Hij glimlacht nog een keer bemoedigend naar me een loopt naar zijn auto.

Ik heb besloten om alles op te ruimen en heb emo muziek op gezet op spotify. Een afspeellijst genaamd acoustic hits. Ik zing lekker mee met happier van ed sheeran en haal overal een doekje over heen en ruim alles op. Als ik op de helft ben pak ik een glas water en steek een sigaret op en ga op de bank zitten. Ik zucht als de deurbel gaat. 'Wie is dat nou weer.' Zeg ik geïrriteerd. Ik doe de deur open en daar staat...

Komt Het Ooit Goed?Waar verhalen tot leven komen. Ontdek het nu