chapter 4: our reunion..

29 5 0
                                    

"kad ?" Kata hyejung yang terkejut lalu mengambil kad itu . "Khamsahamnida onnie." Kata hyejung . " Nae." Balas kerani itu lalu masuk ke dalam pejabatnya. "Kad apa ni? ." Tanya hyejung pada dirinya .dia meletakkan kad itu ke dalam beg tangan nya .

Di rumah hyejung:

Setibanya hyejung di rumahnya,dia terus masuk ke dalam bilik nya kerana penat.

Di dalam bilik hyejung:

"Kad apa ni?" Tanya hyejung pada dirinya. Dia membuka kad itu lalu membaca nya ."Reunion ? Bakas pelajar kelas A-1? "Kata hyejung yang terkejut."reunion ni dekat kafe chaeyoung's taste?" Kafe apa ni?" Kata hyejung . Hyejung melihat Peta lokasi kafe itu dengan teliti. "Apa-apa jelah ,daripada aku fikir pasal benda ni, baik aku pergi tidur."kata hyejung lalu baring di katilnya.

Keesokan harinya *hari sabtu*...

Pukul 7:00 pagi...
"Eomma ,appa,saya pergi jogging dulu . Kata hyejung sambil mengikat tali kasutnya. "Nae,hati-hati tau."pesan ibu hyejung."Nae."balas hyejung lalu keluar Dari rumah nya.

Hyejung pergi berjogging di sekitar sungai Han. Selepas dia selesai berjogging,dia pergi ke sebuah kafe yang berdekatan untuk bersarapan pagi.

Di kafe chaeyoung's taste:

"Uhhhh,kafe ni lah yang dalam kad jemputan tu ." Kata hyejung sambil melihat papan Tanda kafe itu. "Masuk je lah." Kata hyejung lalu masuk ke dalam kafe tersebut. "Selamat datang silakan  duduk."kata pemilik kafe itu. "Nae khamsahamnida."kata hyejung sambil memandang pemilik kafe itu.

Tiba-tiba.....
"Omo! Chaeyong-ah,awak ni  caeyoung kan,Im chayeong!!"kata hyejung sambil menunjuk chaeyoung."Nae,ni saya ,Awak ni hyejung Kan." Balas caeyoung. "Lama nya tak jumpa Awak." Kata caeyoung sambil memeluk hyejung. "Nae."balas hyejung.

Mereka berdua makan bersama.

"Mmm,hyejung -ah."sapa caeyoung ."nae" balas hyejung. "Awak datang nanti Kan di hari reunion kita." Kata caeyoung yang risau. "Nae,mestilah. Saya nak jumpa semua classmate Kita nanti.mesti semua orang tengah sibuk Kan ."balas hyejung. "Nae,mesti mereka semua tengah sibuk kerja. Mmm.hyejung -ah,macam mana dengan hubungan Awak dengan seongwoo?" Tanya caeyoung. Hyejung hanya mendiamkan dirinya. "Ouh,mianhae, saya tak patut Tanya pasal seongwoo dekat Awak. ".kata caeyoung. "Nae,tak apa." Balas hyejung. Setelah selesai makan,hyejung membayar bil di kaunter kafe itu. "Nanti Kita jumpa lagi."kata caeyoung. "Nae." Balas hyejung lalu keluar Dari kafe itu. Hyejung pulang ke rumah nya dengan berjalan kaki. Dalam perjalanannya pulang ke rumah ,dia terserempak dengan minjoo dan rakan-rakannya yang lain. "Selamat pagi cikgu." Kata minjoo dan rakan-rakannya yang terserempak dengan hyejung. "Nae,selamat pagi juga.apa kamu buat waktu pagi ni?" Tanya hyejung. "Kami nak pergi mengulangkaji di perpustakaan sekarang ni. "Kata saeyon. "Ouh ,bagus lah macam tu." Balas hyejung. " Terima kasih cikgu ,sebab cikgu dah banyak tolong kami. " Kata teara. "Tak ada hal lah. Kamu Kan pelajar cikgu. " Kata hyejung. "Cikgu nak balik rumah dulu ni,jumpa kamu nanti minggu depan ." Kata hyejung. " Nae." Balas pelajarnya.

Di rumah hyejung:

Setibanya hyejung di rumah nya,dia terus masuk ke dalam bilik nya untuk mengganti pakaiannya. Selepas itu,hyejung pergi mengulangkaji pelajaran yang hendak dia ajar kepada pelajarnya pada minggu hadapan."urghhh,penat nya."keluh hyejung. hyejung mendengar lagu di telefon nya. "Uhh,lagu ni..." Kata hyejung pada dirinya. "Lagu ni lagu kegemaran seongwoo oppa lah." Kata hyejung .Entah kenapa,air matanya mengalir secara tiba-tiba . " Wae? Saya selalu ingat awak,awak dekat mana." Kata hyejung sambil menangis. Hyejung Cuba untuk menenangkan dirinya dengan menutup buku nya dan memejamkan matanya. "Tenangnya." Kata hyejung pada dirinya.  Setelah selesai belajar, hyejung pergi ke dapur untuk membantu ibunya memasak. "Eomma." Kata hyejung sambil menuju ke arah ibunya. "Nae." Balas ibunya yang sedang memotong bawang. " Nak tolong." Kata hyejung kepada ibunya ." Kalau hyejung nak tolong, ibu nak hyejung pergi potong sayur dekat sana tu." Kata ibu hyejung sambil menunjuk sayur yang ada berdekatan dengan sinki itu. " Nae." Balas hyejung . Setelah selesai memasak, hyejung dan ibunya pergi makan bersama- sama . Sewaktu mereka berdua makan, hyejung bertanyakan soalan kepada ibunya. "Eomma." Sapa hyejung. " Nae,apa dia." Balas ibu hyejung . " Nanti pukul 2 petang ni, saya nak pergi jalan- jalan kejap. Dah lama saya tak keluar jalan - jalan. " Kata hyejung. " Betul juga cakap kamu tu. Kalau macam tu ,kamu pergi lah, mana tau dapat tenagkan diri kamu. "
Balas ibu hyejung. "Khamsahamnida eomma. " Kata hyejung lalu memeluk ibunya.
" Nae." Balas ibu hyejung.

Pukul 4:00 petang...

"Eomma ,saya pergi dulu ." Kata hyejung sambil mengikat tali kasutnya. "Nae ,hati -hati tau." Kata ibunya. Hyejung pergi berjalan -jalan di sekitar sungai Han. Dia membeli sebotol jus kegemaran nya. "Cantik pemandangan dekat sini. Kalau lah Seongwoo oppa ada." Kata hyejung dengan Nada yang sedih. " Takpa Bae hyejung ,, fighting!!" Kata hyejung pada dirinya sebagai pendorong bagi dirinya. Setelah menghabiskan Kira -kira 20 minit di sungai Han, hyejung pergi ke kafe yang berdekatan dengan university Seoul ( bekas universiti tempat hyejung dan seongwoo belajar) .

Di kafe secret garden....

" Bagi saya satu cappuccino." Kata hyejung sambil melihat menu itu. " Nae baik lah cik." Kata pelayan itu. Hyejung duduk di meja yang disediakan . Kebetulan, meja itu adalah tempat dimana dia dan seongwoo Selalu belajar bersama selepas kelas tambahan di universiti tamat. "Oppa." Kata hyejung yang sedih.

Isnin. Pukul 7:00 pagi...

"Eomma ,saya pergi dulu tau,saya kena cepat ni. Bye.." kata hyejung sambil bergegas keluar Dari rumah. " Hyejung -ah, sarapan lah dulu.ishh budak ni, memang nak kena la nanti ni." Kata ibu hyejung.

Di sekolah....

" Selamat pagi cikgu." Kata seorang pelajar kepada hyejung.".nae,selamat pagi juga." Balas hyejung.

Di bilik guru...

hyejung duduk di meja nya sambil menikmati sandwich yang dia beli. "Mmm, cikgu hyejung." Sapa cikgu jungwoo." Nae.kenapa?" Tanya hyejung. "Boleh tak cikgu e-mel Kan markah matematik pelajar kelas A-2 dengan saya." Kata cikgu Jungwoo. "Boleh." Kata hyejung sambil membuka laptop nya untuk menghantar e-mel itu.

Pukul  12:45..

"Penat nya..." Kata hyejung yang mengurut -ngurut bahunya. "Cikgu." Sapa minjoo dan rakan-rakannya . "Nae, kenapa?" Tanya hyejung. "Kami tak faham soalan yang ni,cikgu boleh tolong ajar tak?".Tanya minjoo sambil menunjukkan soalan itu kepada hyejung. "Ouh ,soalan ni.." kata hyejung lalu mengambil penselnya lalu mengajar minjoo dan rakan-rakannya. "Wah, khamsahamnida cikgu."kata minjoo dan rakan-rakannya .
" Nae,banyakkan ulangkaji tau." Kata hyejung kepada minjoo dan rakan-rakannya. "Nae,cikgu, kami balik dulu." Balas minjoo. "Nae, hati-hati tau." Kata hyejung yang mengemas barang-barangnya yang bersepah di atas mejanya.

Pukul 1:30 petang ...

"Eomma,saya dah balik ." Kata hyejung sambil membuka pintu rumahnya . " Nae ,masuk lah." Balas ibunya yang sedang sibuk memasak di dapur. "Eomma masak apa tu?" Tanya hyejung. " Eomma masak nasi goreng kimci. Kamu Kan suka makan kimci." Kata ibu hyejung. "Wah daebak! "Kalau macam tu, saya pergi mandi dulu lah" kata hyejung lalu bergegas masuk ke dalam bilik nya . Selepas selesai mandi, hyejung pergi makan bersama dengan ibunya. "Eomma." Kata hyejung sambil duduk . "Nea ,apa dia." Kata ibu hyejung. " Esok, saya nak pergi majlis reunion." Kata hyejung yang gembira ."Nae? Reunion ? Bukan ke esok kamu kerja? " Tanya ibu hyejung. "Nae,esok saya kerja, lagipun majlis tu waktu malam ." Kata hyejung . "Ouh, kalau macam tu, kamu pergi lah. Mana tau kamu dapat hilang Kan stress kamu kerja." Balas ibu hyejung. " Nae." Balas hyejung lalu tersenyum. Selepas makan, hyejung masuk semula ke dalam bilik nya .

Di dalam bilik hyejung:

"Nak pakai baju apa hah?" Tanya hyejung pada dirinya. "Mmm,hah, ni dia. " Kata hyejung lalu mengambil baju blouse bewarna merah.

Keesokan harinya:

Pukul 8:00 malam...

" Eomma ,appa, saya pergi dulu tau. " Kata hyejung .." Nae,hati tau." Balas ibu dan ayah hyejung .
"Nae." Balas hyejung lalu keluar Dari rumah.

Di kafe chaeyoung:

Hyejung masuk ke dalam kafe itu. "Omo. Hyejung -ah.. lama nya tak jumpa Awak." Kata Irene ,kawan rapat hyejung sewaktu mereka sekolah dahulu. "Wah, Awak makin cantik lah." Balas hyejung lalu memeluk Irene. "Hyejung-ah, Awak lambat lah." Kata chayeong. " Nae? kenapa pula saya lambat ,sekarang baru pukul 8:20. " Kata hyejung sambil melihat jam tangan nya. "Maksud saya ,Awak lambat lah , tadi seongwoo ada datang ,tapi sekejap je. Dia cakap ,dia kena cepat . " Kata chayeong.

"Nae? Seongwoo?" Kata hyejung yang terkejut.

Our FateWhere stories live. Discover now