chapter 6: who are you

25 4 0
                                    

"huh? Seongwoo? " Kata hyejung yang terkejut. "Selamat pagi cikgu." kata minjoo dan rakan-rakannya . " Selamat pagi juga. Kamu bertiga, masuk lah ke kelas dulu, nanti lambat. " Kata seongwoo. "Nae." Balas mereka bertiga lalu keluar Dari bilik guru . " Tak mungkin." Kata hyejung yang terkejut. "Oppa, kaja." Kata hyejung lalu menarik tangan seongwoo dan membawanya ke lobi sekolah. "Nae,waeyo?" Tanya seongwoo sebaik sahaja mereka berdua tiba di lobi. "Oppa, oppa ke mana dalam masa tiga tahun ni,oppa tau tak saya cari oppa . Oppa ke mana?" Kata hyejung .Air matanya mengalir. "Nae? Oppa? Sebelum tu, siapa nama Awak?" Tanya seongwoo. "Nae? Oppa, Jangan lah bergurau , saya, Bae hyejung." Kata hyejung. " Hyejung? Maaf , saya tak kenal siapa Awak. Awak mungkin dah salah orang, saya nak pergi kelas dulu, jumpa Awak nanti." Kata seongwoo dan berlalu pergi. "Tak mungkin." Kata hyejung. "Dia hilang ingatan ke sebab kemalangan tu? Tak mungkin." Kata hyejung lalu menangis.

Pukul 12:45 tengah hari..

"Baiklah semua, nak tak Kita raikan hari pertama cikgu seongwoo di sini. " Kata cikgu Jungwoo. "Boleh juga. " Balas cikgu wonho. " Ok juga tu, Kan cikgu hyejung. " Kata kerani sekolah itu. Hyejung hanya mendiamkan dirinya. "Cikgu hyejung,awak ok ke?" Tanya cikgu Jungwoo. "Nae, saya ok.kenapa dia?" Tanya Hyejung. "Ouh, kami nak pergi kafe berdekatan dengan sekolah ni. Cikgu nak ikut tak?" Tanya cikgu wonho. "Ouh, nak, lagipun ,saya tak sibuk. " Kata hyejung. "Ok, kaja.." kata cikgu Jungwoo. "Kaja." Balas Seongwoo.

Di kafe secret flavor ...

"Cikgu seongwoo, cikgu Dari universiti mana dulu ? " Tanya cikgu Jungwoo. "Saya Dari universiti Seoul." kata seongwoo. "Wah, daebak! Bererti cikgu seongwoo dan cikgu hyejung saling kenal mengenali la ni?" Tanya  kerani itu. " Nae ,kami saling kenal mengenali, tapi jarang berjumpa. " Kata seongwoo yang ragu-ragu." Ouh, cikgu hyejung pun tak pernah bagitau yang dia ada kawan waktu di universiti dulu." Kata cikgu wonho.

Selepas selesai makan, mereka pulang ke rumah masing-masing.ketika seongwoo hendak masuk ke dalam kereta nya, Hyejung menahan tangan nya . "Kenapa hyejung-ssi. " Tanya seongwoo. "Oppa, jangan bergurau, oppa memang langsung tak ingat saya ke?  Tanya hyejung buat Kali yang kedua. "Mianhea hyejung-ssi, saya memang tak kenal Awak."
Balas Seongwoo. " Tak mungkin ."kata hyejung lalu pengsan. "Hyejung-ssi, hyejung -sii." Kata seongwoo yang panik.

Di hospital:

Hyejung tersedar Dari pengsan nya . "Hyejung-ssi, Awak ok tak?" Tanya seongwoo. "Nae." Balas hyejung dengan Nada yang lemah." Awak nak minum tak? Saya pergi ambil Kan Awak air." Kata seongwoo. "Nea. " Balas hyejung. " Tunggu kejap. " Kata seongwoo lalu pergi mendapatkan air untuk hyejung.  Setelah mendapatkan air, seongwoo pergi semula ke wat  untuk memberikan air itu kepada hyejung. Namun, dia mendapati hyejung tiada di katilnya. "mana dia pergi?" Tanya seongwoo pada dirinya sambil melihat sekeliling .
" Tumpang Tanya, nurse tau tak perempuan yang  ada dekat katil ni ke mana?" Tanya seongwoo  pada jururawat itu ." Ouh, perempuan yang dekat katil ni dah keluar tadi." Balas jururawat itu . " Nae, khamsahamnida ." Kata seongwoo lalu keluar Dari wat itu. ketika seongwoo hendak keluar Dari hospital, dia terlihat hyejung yang hendak menaiki teksi. Hyejung-ssi, tunggu." Teriak seongwoo Dari jauh, lalu berlari ke arah hyejung.

Hyejung membuka pintu teksi itu dengan segera namun dihalang oleh seongwoo. "Hyejung-ssi, biarlah saya hantar Awak pulang . " Pelawa seongwoo. " Tak apa, saya boleh balik sendiri , lagipun saya nak ambil kereta saya dekat kafe tadi tu, Awak balik la dulu, khamsahamnida. " Balas hyejung lalu masuk ke dalam teksi itu.
"Kenapa dengan dia tu?" Tanya seongwoo pada dirinya . Hyejung pergi ke kafe dengan menaiki teksi , kemudian dia mengambil kereta nya lalu pulang ke rumahnya.

Di rumah hyejung...

" Hyejung-ah, lambat nya kamu pulang , kenapa, kamu banyak kerja ke?" Tanya ayah hyejung yang baru balik Dari kerja. "Eomma, appa, jawab soalan saya dengan jujur." Kata hyejung. " Nae, apa dia? " Tanya ibu hyejung. "Eomma dengan appa tau ke yang seongwoo oppa pergi ke mana 3 tahun yang lalu?" Tanya hyejung. Ibu dan ayah nya hanya mendiamkan diri. "Hyejung-ah, sebenarnya, eomma dan appa memang dah tau pasal hal ni lama dah, mianhea sebab tak bagi tau kamu. Eomma , appa , ahjumma, ajussi, nak kamu fokus pada temuduga kamu waktu tu, tulah kami bawak seongwoo ke hospital lain. Mianhea , hyejung -ah. " Kata ibu hyejung. "Kenapa eomma dan appa tak bagi tau saya Dari Awal. Eomma tau tak yang seongwoo oppa tak kenal saya. Mungkin dia pura-pura tak kenal saya. " Kata hyejung.
"Sebenarnya hyejung-ah." Kata ayah hyejung. "Waeyo appa." Balas hyejung yang ingin tahu. "Seongwoo dah hilang ingatan 3 tahun yang lalu, ingatan dia dah semakin pulih, tapi, dia tak ingat semua orang sangat. Termasuk kamu. Jadi ,appa harap kamu tak bagi tekanan pada dia untuk dia kembalikan ingatan dia. " Kata ayah hyejung. " Nae? Hilang ingatan?" Kata hyejung yang terkejut. Dia tergamam. Air matanya mengalir kerana tidak dapat menerima apa yang berlaku. Hyejung masuk ke dalam bilik nya kerana tidak sanggup untuk mendengar penjelasan Dari ibu dan ayah nya. " Hyejung-ah, hyejung-ah." Kata ibu hyejung. " Yeobo, biarkan dulu dia sendiri ,bila dia dah ok, Kita bercakap dengan dia." Kata ayah nya hyejung. "Nae, betul cakap Awak tu." Balas ibu hyejung.

Di bilik hyejung:

"Hilang ingatan?kalau dia hilang ingatan, sepatutnya eomma dengan appa kena bagi tau aku, sekurang -kurangnya aku boleh Bantu dia. Tak apa lah, baik aku fokus dengan kerja aku. " Kata hyejung lalu membaca buku. Dia Cuba untuk menahan air matanya .

Keesokan harinya...

Hyejung-ah, jom makan sarapan. Nanti kamu lambat pergi kerja. " Kata ibu hyejung. Hyejung keluar Dari bilik nya dan berkata " tak apa lah eomma , saya kena cepat , saya pergi dulu . " Lalu  keluar Dari rumah .
"Yeobo, apa Kita kena buat ni." Kata ibu hyejung kepada ayah nya. "Yeobo, sabar lah, nanti semua nya akan ok nanti, Kita kena tunggu sampai hyejung ok. " Kata ayah hyejung. " Harap macam tu lah ." Balas ibu hyejung.

Di sekolah...

" Selamat pagi cikgu ." Kata pelajar yang hendak masuk ke kelas. "Nae, Selamat pagi juga. "Balas hyejung. Hyejung masuk ke dalam bilik guru lalu duduk di meja untuk menyemak fail -fail yang ada di mejanya. Tidak lama kemudian, Seongwoo datang lalu duduk di mejanya . Kebetulan, meja seongwoo berdekatan dengan meja hyejung. "Selamat pagi hyejung-ssi. " Kata seongwoo. " Nae, Selamat pagi juga ." Balas hyejung sambil meneliti fail yang ada di atas mejanya ." Awak ok ke?" Tanya seongwoo. "Nae, saya ok. " Balas hyejung.

Pukul 8:00 pagi....

Hyejung masuk ke kelas A-1 untuk mengajar matematik.
Sewaktu, hyejung mengajar, kepalanya Terasa sakit . Dia hanya menahan rasa sakit itu. "Cikgu ok ke?" Tanya pelajar -pelajar nya yang risau. "cikgu ok." Kata hyejung sambil memeberikan kertas latihan matematik kepada pelajar -pelajar nya.  Namun, hyejung tidak dapat menahan rasa sakit itu, dia pengsan ketika hendak memberikan kertas itu kepada minjoo. " Cikgu,cikgu,..." Kata minjoo yang panik . Kebetulan, seongwoo baru keluar Dari kelas A-2 pada ketika itu. Dia yang melihat pelajar -pelajar A-1 berdiri , seongwoo terus pergi ke kelas itu . "Kenapa ni?" Tanya seongwoo sebaik sahaja tiba di kelas itu. "cikgu hyejung pengsan ." Kata saeyon. "Nae?pengsan?" Kata seongwoo yang terkejut. "Cikgu nak, kamu berdua tolong bawak cikgu hyejung ke bilik rawatan." Kata seongwoo sambil menunjuk saeyon dan minjoo. "Nae, baiklah cikgu. " Kata minjoo .

Di bilik rawatan ...

"Ouh, cikgu, cikgu dah ok ke?" Tanya minjoo sebaik sahaja hyejung tersedar Dari pengsan nya . "Nae." Balas hyejung.
Hyejung keluar Dari bilik rawatan dalam keadaan yang lemah menuju ke bilik guru. "Cikgu ,hati-hati." Kata minjoo dan saeyon. "Nae." Balas hyejung sambil berjalan dalam keadaan yang terpengkak -pengkak.

Di bilik guru..

"Hyejung -ssi, sepatutnya Awak berehat di bilik rawatan, muka Awak pucat ni. "Kata seongwoo yang risau. "Tak apa, saya dah ok. Awak pergi lah siapkan kerja Awak tu. " Kata hyejung sambil mengambil fail di tepi mejanya. "Nae." Balas Seongwoo. Setelah selesai waktu persekolahan, hyejung keluar Dari blok A lalu menuju ke kereta nya untuk pulang. "Hyejung-ssi. "Teriak seongwoo Dari jauh . "Ouh, Nae." Balas hyejung lalu menoleh ke arah seongwoo." Jom saya hantar Awak  balik. " Kata seongwoo. "Ouh,tak apa lah. Saya boleh balik sendiri. Khamsahamnida , saya balik dulu ." Kata hyejung dan berlalu pergi. "Kenapa dengan dia tu?" Tanya seongwoo yang kehairanan.

Di rumah hyejung....

"Eomma ,appa , saya dah balik . "Kata hyejung lalu masuk ke dalam rumah. "Nae ,masuklah. " Balas ibu hyejung. "Huh? Apa yang ahjumma buat dekat sini." Kata hyejung kepada ibu seongwoo. "Hyejung-ah, ada perkara yang makcik nak bincangkan dengan kamu. " Kata ibu seongwoo. Hyejung hanya mendiamkan dirinya. "Maaf Kan saya, saya nak masuk bilik dulu." Kata hyejung yang memberikan Alasan. "Hyejung-ah, jebal. Makcik nak minta tolong dengan hyejung" rayu ibu seongwoo. " Hyejung-ah, jom Kita duduk dulu. "Pujuk ibu hyejung. Hyejung duduk di sofa dan berkata " apa yang ahjumma nak saya Bantu?" Tanya hyejung. "Makcik nak, kamu tolong makcik kembalikan ingatan seongwoo sepenuhnya ." Balas ibu seongwoo. "Nae?" Balas hyejung yang terkejut .

Our FateWhere stories live. Discover now