Hoofdstuk 1

206 4 0
                                    

Ik ben Nora Collins, dochter van twee tovenaars en 11 jaar oud, en kreeg tijdens de zomervakantie een brief van Hogwarts School of Witchcraft and Wizardry. Mijn vader Thomas Collins zat tijdens zijn schoolcarrière in Gryffindor terwijl mijn moeder lid was van Ravenclaw. Mijn grootmoeder en grootvader waren een Hufflepuff maar in Slytherin zat nog nooit familie. Alle tovenaars die het slechte pad op gingen hadden binnen deze afdeling gezeten. Toen de dag van vertrek aanbrak en ik met mijn hutkoffer aan de Hogwarts Express stond werd ik heel zenuwachtig. Wat als de leden van de afdeling waarbij ik terecht kwam me niet mochten? Wat als het afdelingshoofd mij haatte? Nadat ik mijn ouders gedag had gezegd stapte ik de trein in op zoek naar een lege coupé. Ik heb nog maar net plaats genomen als er twee identieke jongens met rood haar de deur openen. "Zouden we hier mogen zitten?" vraagt een van hen. Ik knik. Ze stappen binnen en doen de deur dicht. "Ik ben George", zegt de jongen die tegenover me zit. "En ik ben Fred", laat de jongen die langs me zit weten. "Ik ben Nora en ik ga voor het eerst naar Hogwarts", vertel ik hun. "Wij zitten in het tweede en bij Gryffindor," zegt Fred met een glimlach. Ik vind ze nu al erg aardig. "Bij welke afdeling zou je graag willen?" vraagt George me. "Ik weet het niet, mijn moeder zat in Ravenclaw, mijn vader was een Gryffindor en mijn grootouders waren lid van Hufflepuff. Ik heb dus alleen geen familie in Slytherin. Het maakt me eigenlijk ook niet zoveel uit want elke afdeling heeft zijn sterke en zwakke kanten denk ik." De jongens knikken instemmend.

I'm in love with him?Waar verhalen tot leven komen. Ontdek het nu