Part 12

251 29 0
                                    

"Mana dia omma?"masih ada tangisan dari yoongi.

"Song jihyo.."

"Kenapa dengan Song jihyo? "

"Song jihyo dia adalah kakak kamu.Min yera"

"WHAT?!!!!Omma tipu kan?Tak mungkin!"bentak suga.

"Omma tak tipu.Dialah twin kamu.Dah lama omma cari dia.Dan ada suatu haritu keluarga Song keep in touch balik dengan omma.Dia hantar gambar yera.Song jihyo tu twin kamu suga.Mesti kamu happy kan?"

"Happy?Huh?Omma r u kidding me?Yoongi cintakan dia omma tau?"

"No.Kamu tak boleh jatuh cinta dengan twin kamu.Omma dah bincang dengan keluarga Song untuk ambik yera semula"

"She is not Yera omma.Please tell me that you are not serious."

"She is.Kamu kena terima hakikat yoongi.Omma akan bagitau jihyo nanti."

Tiada jawapan dari yoongi.Remuk hatinya apabila tahu orang yang dia jatuh cinta itu twin kandungnya.Huh.Tak heran la birthday pun sama.

"Dah mari turun.Semua tunggu.Kamu kena terima hakikat yoongi."

"Nae"balas suga.

Mereka menuju ke bawah dan terus menuju ke meja makan untuk memotong kek.

"Happy Birthday to you,
Happy Birthday to you
happy birthday happy birthday
Happy Birthday to you."

Setelah selesai menyanyi,suga dan jihyo terus meniup lilin tersebut.

"Make a wish!"kata Pn min

Suga dan jihyo tutup mata dan membuat 'wish'

Tiba-tiba jihyo menyiku lengan suga dengan lembut.

"Kau wish apa?"Tanya jihyo.

"Aku harap yang apa benda yang aku tau sekarang ni bukan kenyataan."kata suga perlahan.

"Huh?"

"Kau akan tahu nanti."

"Jihyo"tegur Pn.Min.

"Nae?"

"Jom kita berborak kat sana."

"Nae"

Jimin,jungkook,taehyung telah keluar rumah dan main bunga api.Manakala yang lain iaitu Tn/Pn min dan Song begitu juga suga dan jihyo terus menuju ke sofa depan televisyen.

"Auntie nak cakap pasal apa ya?"tanya jihyo.

"Pasal kamu dengan min yoongi"balas Pn min.

Keadaan kat situ sepi.Tiada siapa yang berani membuka suara.Mereka hanya biarkan Pn.Min yang uruskan semuanya.

"K-kenapa d-dengan kami auntie?"

Pn.min menghulurkan satu gambar kepada jihyo.

"Gambar siapa ni auntie?"tanya jihyo

Suga yang  perasan air matanya hampir jatuh terus mengelap air mata itu.

"Kenapa awak nangis?"tanya jihyo

"A-apa s-semua ni?"tanya jihyo gagap.

"Itu gambar kamu dan yoongi semasa kecil?Kamu ingat?"tanya Pn.Min.

"Saya ada kenal anak auntie ke dulu?"soalan berbalas soalan.

Song jihyo dia kemalangan semasa dia 5 tahun dan dia mengalami amnesia.Jadi dia tidak ingat memori lama.

"K-kamu dan Min yoongi twin.Kamu bukan Song jihyo.Kamu anak saya.Min yera."jawab Pn min.

"Aniyo!Tak mungkin!Saya anak omma appa saya.Omma,appa!Pn.Min tipukan???!"

"Ye sayang.Kamu anak keluarga Min."kata Pn.Song.Air matanya yang ditahan daripada tadi akhirnya jatuh.Sesungguhnya dia berat untuk memberi semula anak jagaannya itu kepada keluarga Min.

"K-kenapa?KENAPA?!KENAPA LEPAS HYO DAH CINTAKAN SUGA?KENAPA BARU NAK CERITAKAN SEKARANG?KENAPA TAK BAGITAHU HYO SEBELUM NI?MEMANG AUNTIE DENGAN OMMA SUKA BUAT HYO MERANA KE?!!"balas jihyo sambil berlinangan air mata.

Suga pula cuba menenangkan "noona"nya itu.

"Yera-ah...Omma mintak maaf hisk"balas Pn.Min.

"Ani..Itu noona kami!Dia bukan Min yera!Dia Song jihyo.Noona kami!Noona!Ni semua tipukan?!"tanya jimin dan taehyung yang sudah lama mendengar perbualan diorang daripada pintu.

"Jihyo..Noona kookie?"tanya jungkook dalam hati.

"Huh?Puas?Puas buat hidup jihyo merana?Puas?Kalau macam tu baik hyo mati je!"

Jihyo terus berlari ke luar rumah dengan linangan air mata.

Suga cuba untuk mengejar jihyo.

"Jihyo tunggu!"

Jihyo dengan emosi nya terus lari meninggalkan perkarangan rumah banglo keluarga Min.

Tiba-tiba

DUMM!

"JIHYO!!"

"NOONA!!!!"







tbc... Next chapter last!! Vote for update❤




Noona! Where stories live. Discover now