"Güney Kore" ülkesi

1.6K 49 24
                                    

Bölüm 73: Güney Kore hakkında genel bilgiler

        Başkent Seul'un ortasından akan Han Nehri, şehri ikiye bölmektedir ve nehir üzerinde 28 adet köprü bulunmaktadır. Görkemli binaları ve tarihi yerleri ile turistler tarafından çok dikkat çekmektedir. 

        Ülkede ki dizi-film sektörü oldukça gelişmiştir. (N: Aynı şey K-Pop müziği içinde geçerli.)

        Ülkenin resmi dili Korece, para birimi Kore Wonu'dur. (N: 1 Kore Wonu: 0,0047 TL, 21.181 Kore Wonu: 100 TL)

        Ülkenin yerel saati Türkiye'den 6 saat ileridedir. 90 günü aşmayan ziyaretler için, vize gerekmemektedir.

        Ülke, Doğu Asya'da Kore Yarımadası'nın güneyinde yer alır. Batısında Çin Halk Cumhuriyeti, doğusunda Japonya, ve kuzeyinde Kuzey Kore ile komşudur.

        Şehrin en çok; Busan, Incheon, Daegu, Ulsan, Gwangju, Seul şehirleri ziyaret edilmektedir. 

        Güney Kore, kışın karalardan esen soğuk rüzgarların etkisindedir. Kışın nadiren kar yağarken yağmur görülmez. Yazları ise sıcak ve nemli muson rüzgarlarının etkisi altına girer. En yağışlı geçen ay Temmuz'dur.

         Güney Kore'ye gitmek için en uygun zaman: Nisan-Mayıs ve Eylül-Ekim aylarıdır. 

         Ülke mutfağında ise sarımsak, sebze, soya sosu, kırmızı biber, susam ve susam yağı çok kullanılmaktadır. Ulusal yemekleri Kimchi adı verilen bir turşu türüdür.

Kaynak: bileteviniz

GÜNEY KORE HAKKINDA HER ŞEYHikayelerin yaşadığı yer. Şimdi keşfedin