Ep 2

250 14 1
                                    

Selesai sahaja perhimpunan,Myra,Fiqa dan Lisya balik ke kelas mereka iaitu 5 Marikh.

Cikgu Atikah iaitu guru kelas 5 Marikh sedang menuju ke kelas kami.
Semua pelajar dalam kelas 5 Marikh pun bangun lalu memberi salam kepada Cikgu Atikah.

"Ok,waalaikummussalam..hari ni saya nak tukar tempat duduk kamu semua.,"kata cikgu Atikah.'ala...Aku nak duduk sebelah kau!'riuh satu kelas apabila cikgu Atikah berkata tentang tempat duduk ditukar."Dah saya tak nak dengar ape2 lagi..Ok?"sambung cikgu Atikah.

Selepas 10 minit,akhirnya Myra duduk di sebelah Alief.'Omg,aku duduk sebelah budak ni..macam mana ni!'"Aku tak selesai lagi ngan kau ea,"kata Alief lalu merenung tepat anak mata Myra."La,kau cakap ngan aku ke budak?"kata Myra lalu memandang ke arah Alief.

"Sape budak kau ha?"kata Alief lagi."Kau,"kata Myra dengan selambanya."Oh,kalau gitu kau jadi budak yang aku buli la ye?"kata Alief dengan sinis."Lantak kau la,"kata Myra lalu membuka buku teks Geografi.

"Alief,buku awak mana?!"jerit Cikgu Atikah.'Wooo,'pelajar 5 Marikh pun ikut bising..haha..Alief memandang mereka lalu berkata kepada Cikgu Atikah,"Nenek saya tengah pinjam,".
"Hahaha,"gelak seisi kelas...Myra pun ade la gelak jugak."Eee,dah diam kite sambung tajuk tadi,Myra kongsi buku dengan Alief tu,"kata Cikgu Atikah.

"Aik,aku pulak kene kongsi buku dengan kau,"bisik Myra lalu membuat muka tanda tak suka."Aku dengarlah oi,"kata Alief."Hehe,"sambung Myra lagi.

Setelah beberapa mata pelajaran kami belajar dan Alif and the geng ponteng subjek AddMath akhirnya,Kringgg..!loceng sekolah berbunyi menandakan sekarang ialah waktu rehat.'fuhh,letih woii,'

Semasa di kantin,Myra,Fiqa dan Lisya sedang beratur untuk membeli makanan.Tiba-tiba.."Oi,tepi sikit!aku ngan member aku nak beli makanan ni,bagi la kiteorg lalu..,"jerit Alief.Ameer dengan Zafran gelak sinis ketika berjalan untuk membeli makanan.

"Oi!kau pekak ke ape?aku kata tepi!,"
"Kalau aku tak nak?kau nak buat ape ha?!"kata Myra."Oh,kau lagi..Kau ni memang mintak kene buli ngan aku ni,"kata Alief dengan sinisnya."So,kite nak buli ape guys?"kata Alief kepada Ameer dan Zafran.

"Tuang je air atas tudung dia tu,"kata Zafran."Haha,lepastu kite suruh dia belanja kita,haha,"kata Ameer pula.
"Uishh,jahatnya kau..Aku tak nak la ikut plan kau Ameer,kali ni aku ikut plan Zaf pulak..,"kata Alief lalu ketawa.

"Oi!suka hati kau je nak buat gitu ek,tahu la kau tu gengster taik kucing...,"kata Myra lalu semua pelajar di kantin ketawa."Oi!best ketawa?!nak kene buli ngan kitaorang ke?!"jerit Alief.'adoi,dia ni masa lahir telan microphone ke ape?'Semua orang di situ menggeleng.

"Woi,budak bagi air kau!"jerit Alief lagi sekali.Pelajar tingkatan 1 itu memberikan air yang baru dibelinya lalu Alief menarik lengan Myra dan akhirnya..Myra bermandikan air anggur.Ameer dan Zafran gelak sekuat kuatnya.

"Kau!kau tunggu aku balas balik!,"kata Myra lalu pantas ditarik oleh Fiqa dan Lisya untuk balik ke kelas mereka."Huh,fikir aku takut?!"kata Alief."Da la tu bro,jom beli makanan..,"kata Ameer lalu menarik tangan Alief dan Zafran.

..........
Fuh,akhirnya..dua episod..sorry tau kalau ade typo ke ape,lagipun aurthor baru publish 1 story..support me ok?

Ketua Gengster tu aku punya!Where stories live. Discover now