1. Fejezet (Összefüggések)

62 4 3
                                    


Bele gondoltál már abba hogy a természetben minden-mindennel összefügg?

Példának okáért ott van a szúnyog, egy vérszívó. Az ember nem nagyon kedveli, idegesíti, így lepermetezi. Igaz hogy megszabadulunk a kellemetlen csipésektől, de a szúnyog hiány igenis gond, hisz akkor a fecskék nem tudnak mit enni, sem a halak, s ezért ők se jönnek e környékre, elköltöznek. A szúnyogok pedig azért vannak sokan, mert kevés a fecske, ugyanis az ember levadássza őket, így 40-ből lehet hogy csak 20 jön haza. Az ember alapból bele avatkozik a természet rendjébe, például amikor oltást kapsz, különdféle betegségek ellen, amelyik képes lenne az emberiséget meg tizedelni is. Ez nagyjából egy kevésbé rossz beleavatkozás. Megépítetted a házad, túlélsz, mint minden állat, csak neked nincs szőröd ami hidegbe melegít, így egyéb dolgokba is bele avatkozol, füttesz, hogy ne fázzál, ételt szerzel, innivalót szerzel, akárcssak akármelyik élőlény, eltekintve attól, hogy az állatok nem néznek tv-t, nemis hallgatnak rádiót. A természetben az állatok ugyanolyan okosan túlélnek, tán okosabbak mint az emberek egyes esetekben. Látsz egy hangyabojt, az szemre tűnően összevisszaság, ám tévedés. Nagyon preciz összerakott társadalom egy kupac hangyaboj, mindenkinek megvan a kis dolga, és emberként azthisszük hogy csak mi beszélünk, pedig nem. A hangyák közt is van kommunikáció, egy hangya felfedező útra megy, talál egy morzsát, visszamegy, és szagmintával elmondja a többieknek mit talált, s így odamegy sok sok hangya, akik elcipelik a morzsáidat.
A méhek pedig ugyanígy, tánccal mondják el. Télen a méhek a kaptárba melegednek. Kivül van egy méh-réteg, akik melegítik a kaptárt, bent melegedő méheknek, aztán helyet cserélnek, aki kivül volt, s már fázik, az bemegy, aki felmelegedett, az ki jön a királynőt védve ezzel.
Ha szeretnél túlélni, mindig kell egy ilyen rendszer, s kell egy vezér.

A farkasoknál is megvan ez, egy falkavezér irányít. Fognak egy vadat, mindig előbb a belsőséget fogyasszák, mert abban van a legtöbb vitamin. Előbb mindig a vadászok esznek, aztán a kölykök, mivel nekik elengedhetetlen a dús táplálék a fejlődésben. A maradék pedig a többieké.
Ugyanakkor ha tolalkodó egy farkas, az alfa elzavarja onnét.. de megemlítés képpen sosincs vér rontás egy falkába, nincs az hogy megöllek.
A falkaveérnek nagy felelősége van, és csak az lehet alfa, aki erős, tökös, és jó döntést tud hozni.
_
A rendszerben nincs szegény sor, mint az embereknél, a farkasoknál az omegák egyfajta.. Dadus szerepet töltenek be, és ők is vigyáznak a kölykökre, illetve ők is tanítják őket.
Ha az alfa megsebesül, a falka tagok ápolják. Egyes helyeken azonban táplálék hiány miatt előfordulhat hogy az elhunyt társaikat megeszik. A farkas fél az embertől, de olykor szüksége van táplálékra, és az ember hiába büdös, bagószagú majom, meg kell enni.
E-szóval minden állat együtt él a természettel, de az ember bele avatkozott, már akkor amikor megjelent.

Egy indián idézet:
"Egyszer az emberek farkasok közé költöztek, és kirámolták a farkasok "hűtőjét". Így a farkasok az emberek lovait fagyasztották le a tóba. Az emberek megölték a farkasokat, a farkasok miatt a növényevő állatok elszaporodtak, a fákat lerágták, így a hódok nemtudtak gátat készíteni, így elárattak a folyók, és a környék kipusztult"

FarkastörvényekWhere stories live. Discover now