E szép história vala történt, hogy igaz e vagy csak mende monda, mindenki döntse el magának.
Történt egyszer e szép kék egű és zöld selyembársonyos fűves világon, hogy egy magányos farkas vándorolt, csak az árnyéka követte őt. Egy rét susogónövényei közt bóklászott, mikoris megpillantot egy borjú szarvast. Illedelmessen köszönt a farkas, és ismerkedett a szarvassal.
Játszottak, kergetőztek, bújócskáztak. Mikor a szarvasban már elég jól megbízott a farkas, barátjaként hívta, a szarvas elmondta hogy ő bizony nem boldog. A farkas kérdezte hogy hát mért búslakodik bíz? A szarvas elmondta. Halálán van, és előbb ő akar véget vetni az életének.
A farkas győzködte hogy ne tegye. A szarvas elszaladt és nem jött vissza. kis idő múlva a farkas útja során újra találkozott a szarvassal, odament hozzá. A szarvas azonban azt mondta hogy ő nem az a szarvas akivel ezelő összetalálkozott. A farkas tudta jól hogy a szarvas nem mond igazat, hisz ugyan olyan bundácskája volt, mint az előző szarvasnak, ugyan azok a vonalak, és a tekintet is. A szarvas azonban tagadta hogy ő lenne az, és vádolta a farkast, hogy bíz nem ismerik egymást.
A farkas így szólt: Most becsaptál valakit, de én megbocsájtok, szép teretmény vagy, szép vagy, de lelked hazug, és rossz úton haladsz, de ne felejsd el, jámbor jószág, ha mindig hazudsz másoknak, a végén visszakapod, senki sem fog hinni benned.
-S ezzel a farkas folytatta magányos, hosszú útját..
ESTÁS LEYENDO
Farkastörvények
FantasíaEz a könyv a saját életfelfogásomról szól, farkas szokásokról, a természet rendjéről, amolyan farkas "biblia''