" apa papa!!! Lusa papa nak ambik budak tak guna tu balik sini? Tapi kenapa papa biar je lah dia duduk kampung, dia memang sesuai pun duduk kampung" sombong apabila kasih berbicara.
"kalau ikot papa, papa memang tak nak ambik dia kasih, tapi papa terpaksa ini arahan tok abah, tak kan papa nak ingkar arahan tok abah, papa tak nak disebab kan dia papa jadi anak derhaka".
"emmm kesiannya papa, terpaksa papa berkorban kan, mesti tok abah dengan nek tok pun dah tak sanggup jaga dia kan papa, mesti dia selalu buat peragai," bicara kasih mengapikan papanya.
Tan Sri azirul tidak membalas kata-kata anak kesayangnya itu, Tan Sri Azirul menanggap hanya kasih seorang anaknya. Tan Sri azirul teringat peristiwa dimana dia dan istrinya bergaduh hanya disebabkan kandungan Pun Sri farah sahaja.
.
20 tahun sebelum" sayang, abang tak mintak banyak pun, abang cuma mintak sayang jujurkan kandungan sayang itu je sayang" rayu Tan Sri azirul.
"apa abang cakapnya, inikan anak kita kenapa nak gugurkan? Apa salah baby dalam kandungan farah ny?" marah Puan Sri farah.
Sedih Puan Sri farah bila lelaki yang dicintai sepenuh hati sanggup menyuruh mengugurkan kandungannya. Sudah lah dia baru dapat tahu yang dia ada kanser yang kita sudah tahap 3, doktor ada memberitahu pada dirinya dan suaminya agar mengugurkan kandunganya untuk menyelamatkan dirinya, kalau kandunganya tidak digugurkan nyawa Puan Sri Farah dalam bahaya.
"farah kenapa nak bahayakan nyawa awak untuk baby ny? kita dah ada kasih kan? Abang rasa cukuplah hanya kasih seorang anak kita, abang tak nak kehilanggan awak, abang terlalu sayangkan farah, tolonglah farah kali ny dengar cakap abang, farah istri abang tak perna lawan cakap abang kan"? Pujuk Tan Sri azirul lagi sekali, Tan Sri azirul betul-betul takot kalau dia kehilanggan istri tercintanya.
Terkejut Puan Sri farah mendengarnya, dia betul-betul menharapkan sokongan dari suaminya, dia berharap suaminya memberikan sokongan pada dirinya, Puan Sri farah betul-betul kecewa dengan suaminya, Puan Sri farah terus bangun nenuju ke bilik dan mengunci dirinya didalam bilik, dia ingin bersendirian untuk mencari ketenangan.
.
.
.
.
"papa dengar tak apa yang kasih cakap ny" marah kasih apabila kata-katanya tidak dilayan oleh Tan Sri azirul.Terkejut Tan Sri azirul bial disergah oleh anaknya segalanya apa yang dia teringat terbang enta ke mana.
"apa dia kasih? Maaflah papa tak dengar tadi apa yang kasih cakap". Pujuk Tan Sri azirul.
"kasih cakap apa kata papa hantar cinta pergi sambung belajar dan biar dia duduk dekat asrama so papa tak payah lah tengok muka dia, ok lah papa kasih dah lambat ny kasih pergi dulu ye, bye".
Kasih perlalu pergi tampa bersalaman dengan Tan Sri azirul terlebih dahulu,
Tan Sri azirul menhantar dengan pandanggan mata sahaja, ada betul apa yang dikatakan oleh kasih.
YOU ARE READING
Takdirku
Non-FictionMengisahkan tentang seorang gadis yang bernama cinta yang dibenci oleh ayah kandungnya sendiri kerana dianggap pembunuh, . . . . . . . . . . . Hye semua pertama kali saya nak memohon maaf kalau² penulisan saya membosankan, Saya juga memohan maaf ka...