- 1 -

15 1 0
                                    

Lamunannya terhenti apabila pintu biliknya terbuka. Seperti tindakan refleks yang biasa dilakukannya. Pistol yang ada berdekatan dengannya diambil lalu diacukan pada gerangan yang berani membuka pintu tersebut tanpa keizinannya

"Dah lame hidup ke sial?" Walaupun perlahan namun terselit amaran di dalamnya. Begitu pantang bagi dia sekiranya ada yang membuka pintu bilik tidurnya tanpa mengetuk utk meminta keizinannya terlebih dahulu

"Wowowowowo chill erin. Ni aku Ciluz. Sorry arh aku lupe nak ketuk pintu. Well aku dah hidup selama 23tahun dah atas dunia ni. Tunggu masa nak cari bini je." Kata Ciluz lalu tertawa kecil dan dengan selambanya dia masuk tanpa menghiraukan pistol yang diacukan kepadanya itu

"Babi la kau, nasib baik aku dah siap pakai baju. Kalau tak dah lama kepala kau tu berkecai aku tembak" berang Erin lagi.

Walaupun begitu, mana mungkin dia akan menembak kawan karibnya atau pun lebih dikenali sebagai orang kanan yang dipercayainya selepas pemergian ayah angkatnya. Ciluz sentiasa bersamanya sewaktu melalui masa senang dan susah dia. Walaupun lelaki itu lebih tua darinya tetapi Ciluz adalah segalanya bagi dia. Ciluz lah tempat dia beradu, tempat dia melepaskan rindu, tempat dia melepaskan rasa sakit hati dan sebagainya.

"Sanggup ke kau nak tembak aku? Aku la satu-satunya yg kau ada tau. Kalau berani ha tembak la tembak" cabar Ciluz saja dia mahu lihat sejauh mana Erin menyayangi nya dan dia mahu lihat adakah Erin yang berada di hadapannya kini adalah Erin Qistina iaitu seorang pewaris mafia yang tidak pernah gentar walaupun nyawa nya sudah berada di hujung tanduk

BANG!
Dalam sekelip mata sahaja satu das tembakan dilepaskan oleh Erin di atas kepala Ciluz. Hampir sahaja peluru tersebut terkena di kepala Ciluz tetapi targetnya kini adalah dinding di belakang Ciluz dan diparas seinci sahaja dari kepala Ciluz. Ciluz terkelu akan tindakan berani Erin itu.

"WOIIII!!!!" Ciluz mulai berang apabila Erin berani melepaskan tembakan di bahagian kepalanya. Erin yang berada dihadapan hanya menayangkan senyuman sinis khas kepada Ciluz.

Ya , Erin adalah seorang perempuan yang pantang dicabar. Lagi-lagi bila orang mencabar dia untuk melakukan sesuatu yang melibatkan pembunuhan. Mungkin di mata orang dia adalah gadis yang naif dan baik tetapi tanggapan orang itu sentiasa salah.

Erin adalah seorang perempuan yang ganas. Pistol, pisau, bom semua itu hanyalah mainan baginya. Dia diasah sejak dia berumur 8tahun. Mungkin kanak ii lain akan bersuka ria pada waktu itu dengan mainan dan sebagainya tapi pada waktu itu dia sudah mula diasah dengan pelbagai cara.

Lihat sajalah kini dia baru sahaja berumur 21tahun tetapi sudah banyak benda yang telah dipelajarinya.Ditambah pula kini dia sudah semakin heartless dengan orang sekelilingnya hanya disebabkan satu perkara yang pernah berlaku dalam hidupnya. Rasa dikhianati, dipergunakan itu semua yang mematangkan dia dan menjadikan dia semakin 'beku' dengan identitinya yang baru.

"Chill bro. Tak kena pun kan. Buat ape gelabah. Lagipun kau yang suruh tadi kan. So that's your fault because make a shit with me" kata Erin dengan penuh gaya yang menunjukkan dia tidak bersalah. Ternganga Ciluz dibuatnya. Walaupun dia sudah lama mengenali Erin tetapi ini adalah kali pertama dia mencabar gadis tersebut untuk melakukan perkara bodoh sebegitu.

"Fine my fault. Kau ni kan tak rindu aku ke. Aku punya la tak sabar nak balik malaysia sebab nak jumpa kau tapi ni pulak yang aku dapat bila dah sampai malaysia. Nampak sangat kau tak sayang aku kan. Oh ye la aku sedar aku ni orang kanan kau je" kata Ciluz lalu keluar dari bilik tidur Erin untuk menunjukkan tanda protes

"Fuck" kata Erin perlahan lalu dia turut keluar untuk mengejar Ciluz yang merajuk itu. Dentinasinya sekarang cuma satu iaitu Bilik Menembak dimana dia dan Ciluz sentiasa menghabiskan masa mereka bersama dengan latihan menembak.

MaxlWhere stories live. Discover now