- 4 -

3 0 0
                                    

"He's here"

"What?"

"Ayden's here"

"Fuck! Macam mana dia boleh sampai sini!?"

"...."

"This is fuck bullshit fuck!"

"Keep your eyes on him. Aku nak dia jatuh ke tangan aku. Kau faham tak!?"

"Faham boss"

"Good. Inform aku kalau ada apa-apa maklumat."

"Baik boss"

_____________________________________

"Where's Erin?" Tanyaku hairan apabila mendapati Erin tiada dimeja makan

"In her personal apartment" jawab Ciluz ringkas

Bersama keluhan berat aku duduk dikerusi yang berhadapan dengan Ciluz. Aku runsing. Tidak tahu bagaimana cara untuk aku gunakan bagi memperoleh kemaafan darinya.

"Chill ay. Dia still lagi terkejut tu. Nanti okay lah tu." Kata Ciluz tenang sambil matanya ralit memandang tab yang berada ditangannya itu.

"Kau cakap senang la. Sebab kau tak ada kat tempat aku."

"Aku tak ada kat tempat kau, tapi aku tahu ape yang kau dah lalui selama 3tahun ni. So kau jangan cakap yang aku tak tahu ape kau rasa sekarang ni." Jeda

"Whatever lah, dah tu takkan dia tak dinner kot?" Tanyaku sedikit berbaur kerisauan. Tapi aku tidak kisah sebab aku memang bertanggungjawab untuk jaga dia.

"After kita habis dinner, kau ambil makanan yang dah dihidangkan atas dulang tu. Naik atas then teman dia dinner dalam bilik. Selagi dia tak habis makan. Kau tak boleh turun. Faham?" Katanya seraya meletakkan tabnya itu diatas meja makan.

"Kau siapa sial nak arahkan aku?"

"Hahahahahahahahahaahahaha aku nak tolong kau la babi"

"Gelak pun macam setan, ada hati nak tolong aku" aku menjulingkan mataku

"Anjenk."

"Hahahahahahhahahahhahahahaa!!" Kali ini aku pula yang ketawa, geli hati dengan kata-kata yang dilemparkan oleh Ciluz itu tambah pula dengan wajahnya yang berkerut bagaikan sedang mengalami sembelit, mungkin bengang dengan kata-kata ku tadi.

"Suke sangat engkau, aku tolong ni kira bagus ea. Sial gile. Makan cepat pastu blah ambik makanan kat dapur pastu hantar kat apartment diaa tadi. Lambat kau habis makan. Lambat arh dia dapat dinner. Kang mati kebulur pula bini kau kat atas tu." Kata Ciluz lalu menyuapkan makanan ke dalam mulutnya.

"Babi ni mati-mati takyah mention la sial" kataku seraya memulakan makan malam ku. Risau juga akan isteriku yang belum makan lagi itu.

______________________________________

Usai sahaja selesai makan, aku terus ke dapur untuk ambil makanan yang telah disediakan untuk Erin itu. Dan kini aku sudah pun terpacak dihadapan pintu biliknya bersama dulang makanan untuk dia. Dari tadi lagi aku disini, bagaikan ditahan oleh sesuatu.

Gemuruh. Entah mengapa aku rasa gemuruh. Mungkin kerana aku takut dengan apa yang bakal berlaku. Kini aku cuma berharap semuanya akan baik ii sahaja.

Knock! Knock! Knock!
Terlebih dahulu ku pinta pengawal yang berjaga itu tolong ketukkan pintu tersebut sebelum membukanya, sekadar ingin memberitahu akan kedatanganku di sini. Setelah mendengar sahutan dari dalam, pintu tersebut dikuak seluas yang mungkin bagi memberi aku laluan untuk menghantar makan malam ini.

You've reached the end of published parts.

⏰ Last updated: Mar 13, 2019 ⏰

Add this story to your Library to get notified about new parts!

MaxlWhere stories live. Discover now