Bunyi bising Enjin motor kawasaki itu memenuhi Le'Carla yang berada dibawah jagaan Mr. Ciluz menunjukkan kedatangan pemilik bangunan tersebut sudah pun tiba setelah dimaklumkan akan kedatangannya pada hari ini kepada setiap pengawal yang berjaga disitu.
Erin mematikan enjin motor kesayangannya itu, lalu kunci motornya itu diberikan kepada salah seorang anak buahnya untuk diletakkan motor tersebut di tempat yang telah disediakan.
Kepalanya dari tadi lagi masih ligat memikirkan tentang apa yang dimaksudkan Ciluz sebentar tadi, lantas ditolak semuanya ke tepi kerana jika dia terlalu memikirkan hal tersebut semua yang dirancangnya pada hari ini bakal rosak oleh itu dia memutuskan untuk pergi ke spa yang telah disediakan untuknya sebelum dia naik ke bilik pianonya.
Barang-barangnya sudah pun dihantar ke biliknya oleh beberapa pekerja wanita yang bertugas disitu, kesemua yang berjaga dan bekerja disini adalah orang-orang yang dipercayainya sahaja.
Dan sudah menjadi sedia maklum bagi mereka yang bekerja disitu, jika gadis itu dapat tahu ada yang membelotnya orang itu memang menempah neraka yang dicipta oleh gadis itu sendiri.
Diseksa dengan teruk dan kemudiannya akan dibunuh dengan kejam. Ya itulah personaliti sebenar yang ada pada gadis yang bernama Erin Qistina, seorang pewaris mafia yang kejam.
Mask mulut yang dipakainya itu ditanggalkan sebelum dia mula membuka pakaiannya untuk memulakan rawatan spa untuk dia tenangkan fikirannya dan mengambil aura sebelum dia mula melakukan latihan pianonya sebentar lagi.
Lebih kurang 30minit rawatan spa dilakukan dan kini dia dalam perjalanan ke bilik piano kesayangannya itu.
Sampai sahaja di pintu bilik piano dia menyeluk poket seluarnya untuk mengeluarkan pas untuk mengakses masuk ke dalam bilik itu namun hampa apabila dia baru sahaja teringat bahawa pas masuk tersebut berada di dalam beg yang dibawanya tadi dan beg itu juga kini sudah berada diapartmentnya yanh berada di tingkat atas.
Dengan malas dia berjalan ke arah lif yang berada di hujung tingkat itu untuk ke apartmentnya yang berada di tingkat 7 itu. Keluhan halus terlepas dari bibir merah jambunya itu.
Sebaik sahaja pintu dibuka dia masuk ke dalam apartmentnya untuk ke ruang tamu, apabila dia sudah hampir di ruang tamu dia ternampak sekujur tubuh yang sedang bersandar di atas sofa dan sangkaannya meleset apabila mendapati bahawa itu bukanlah Ciluz tetapi...
"Wife!! Damn i miss you so much dear" kata Ayden dengan perasaan teruja. Ternyata dia sungguh rindukan wajah itu. Akan tetapi senyumannya yang lebar tadi kian mengendur apabila terlihatkan tangan Erin yang sedang mengacukan pistol tersebut ke arahnya atau lebih tepat lagi di kepalanya.
"Don't you ever dare call me that! I'm not your wife anymore!" Keras suara Erin menengking lelaki yang berada dihadapannya kini atau lebih dikenali sebagai suaminya yang hilang tanpa dijejak selama 3 tahun selepas kematian ayahnya. Matanya kini mencerlung ke arah lelaki tersebut.
"What do you want!? Tak cukup puas lagi ke dengan apa yang kau dah buat selama 3tahun lepas!? Apa lagi yang kau nak!?" Melihatkan wajah suaminya itu, kesemua memori pahit kembali terlayar di fikiran dan rasa sakit dan perit itu kembali terasa dihati. Tangannya masih lagi utuh mengacukan pistolnya ke arah kepala Ayden.
"Sayang... I can explain ..." kata Ayden dengan penuh kesal.
"Explain? Sorry i'm not intrested with your explaination. Get out from here"
"Sayang.. bagi abang explain semuanya. Apa yang jadi tak sama macam yang sayang tahu."
"Kau nak explain ape lagi. Oh ok aku tau. Kau nak explain yang semua ni kau memang dah lama plan. Kau nak explain yang kau la yang bunuh ayah. Kau nak explain yang kau sebenarnya dah lama simpan dendam dekat family aku. Tu ke yang kau nak explain kat aku? Dah la weh. Aku dah tahu semuanya. And aku pun dah sedia maklum. Yang kita kahwin just sebab kau nak balas dendam kat bapak aku. Am I right Maxl Fallen Ayden!?" Naik satu oktaf suaranya sewaktu menyebut nama orang yang telah menjadi dalang dalam kes kematian ayah angkatnya itu.
Ayden terkedu apabila mendengar nama penuhnya itu disebut. Terkedu kerana apa yang diketahui oleh isterinya itu jauh sama sekali dari cerita yang ingin disampaikan olehnya. Terkedu kerana dia tahu bahawa ini adalah permulaan untuk sesuatu yang buruk bakal berlaku. Dan perkara yang tidak diingininya selama ini bakal berlaku.
"I'm sorry" hanya itu yang mampu diluahkan olehnya pada waktu ini.
"Maaf? Tak payah la weh. Lepas apa yang kau dah buat dekat ayah. Apa yang kau dah buat dekat aku. 3tahun kau hilangkan diri kau. And now kau muncul balik. Kau kata maaf? Oh please bro. Aku tak suka buang masa dengan layan orang bodoh yang aku tak patut sayang and cinta dulu. And aku rasa baik kau berambus dari sini kalau kau tak nak jadi mayat terus kat sini" kata Erin dengan penuh benci
"Nooo! I'll never leave you again just like what i've done to you 3years ago. I'm stay here. With you. Take a good care of you. Make you happy. Love you as my wife"
"Just shut the fuck up bro. I didn't need you here. And again. I'm. Not. Your. Wife. Anymore." Ditekankan setiap bait perkataan yang dikeluarkan itu supaya lebih jelas dan dapat difahami oleh suaminya itu.
"Yes you're still my wife Erin Qistina!" Bergema ruang tamu tersebut mendengarkan amarah yang dilepaskan Ayden itu.
Sangat sakit baginya apabila gadis yang paling disayanginya itu kini berubah menjadi lebih berhati batu.
Ya mungkin betul apa yang dikatakan Ciluz itu. Dia ialah punca kenapa Erin berubah menjadi seganas itu. Tapi semua yang berlaku bukanlah atas kerelaannya. Dia juga terpaksa melakukan perkara tersebut demi menjaga isteri yang paling dicintainya itu.
"Huhh sorry but i don't waste my time for something is not important. So i think that's more better if you just get out from my place if u don't want this bullet is past to your head." Kata Erin dengan penuh selamba dan bagaikan apa yang dikatakan Ayden tersebut hanyalah angin yang berlalu sahaja.
"Well its never be happen baby." Ciluz yang berada di belakang Erin mencelah masuk ke dalam pertengkaran yang berlaku itu. Kaki digerakkan untuk menuju ke arah Ayden yang berada di sofa yang terletak tidak jauh dari kedudukan Erin.
"What's up bro. Damn, I'm fucking miss you bro." Kata Ciluz selamba dengan melakukan handshake bersama Ayden sambil senyumannya menghiasi bibir.
"Oh really? But i don't" balas Ayden seraya menjengketkan bahunya.
"Well it's little bit hurt actually...but nevermind...so how's Sicily?"
"Good. Getting better. But there's nothing special to me. I'm feel nothing when i'm there" kata Ayden lesu
"Why?"
"Because my happiness is here. My wife is not with me. So i thought, i'll stay here with my wife untill death. Wherever she go. I'll always be with her. Sebab aku dah tak sanggup nak hidup tanpa dia" mata dihalakan ke arah Erin yang masih berada di tempat yang sama. Walaupun cuma sekejap tetapi dia sempat menangkap sesuatu yang terpancar dari mata coklat gadis itu sebelum dengan sekelip mata ianya hilang.
Rindu. Ya dia tahu yang isterinya itu juga merinduinya. Malah setiap malam gadis itu akan menangis meratapi dengan segala perkara yang telah berlaku.
Terima kasih kepada Ciluz yang tidak pernah mengeluh dalam membantunya untuk menjaga isterinya itu.
Setiap hari Ciluz akan memaklumkan kepadanya tentang apa yang dilakukan oleh gadis itu.
Lelaki itu juga sentiasa memberi sokongan kepadanya dalam melakukan sesuatu perkara.
Dan setiap perkara yang berlaku. Ciluz juga tahu sebab-sebabnya. Kerana itu juga, Ciluz masih berbuat seperti tiada apa yang berlaku walaupun sudah 3tahun dia menghilangkan dirinya ke Sicily untuk menyelesaikan masalah yang ditanggungnya itu.
"What the fuck is going on here!?" Dingin suara Erin apabila dia mendapati bahawa Ciluz tahu ke mana suaminya itu menghilangkan diri.
"Erin i can explain okay. Sekarang ni aku just nak kau tahu. Apa yang sebenarnya jadi dekat King sebenarnya memang atas kerelaan dia sendiri okay, tu je. And also Ayden tak salah, dia sebenarnya mangsa keadaan." Kata Ciluz cuba menenangkan gadis dihadapannya itu
"Huh just shut your fucking mouth with that bullshit things on your holyshit mind bro! Get out of ma way!" Berang Erin dan terus berlalu keluar dari apartmentnya itu.
Tbc
Vote☆ & Comment♡
YOU ARE READING
Maxl
ActionDemi menjaga keluarganya, dia terpaksa mengorbankan orang yang paling disayanginya iaitu bapa mertuanya sendiri walaupun bukan atas kerelaannya. Segalanya berlaku tanpa sedar. Dia ditipu, dipergunakan dan dikhianati. Setelah insiden tersebut belaku...