1.

72 3 0
                                    

Ik hoor de brievenbus. Langzaam loop ik richting de deur. Ik durf haast niet te kijken. Voorzichtig open ik mijn ogen, en ja hoor weer ligt er een brief. Mijn ogen schieten bang heen en weer. 'Shit...' denk ik als ik de brief lees. 'Ik hou je in de gaten en als je naar de politie stapt weet ik je te vinden. Stom rotkind.'

Snel ren ik terug naar de woonkamer en pak mijn telefoon. Ik zoek tussen mijn contacten en wanneer ik mijn beste vriendin Jessie heb gevonden, bel ik haar. Je raad nooit wat er net door de brievenbus viel.' roep ik bang door de telefoon als Jessie opneemt. 'Toch niet weer een brief hè?' hoor ik Jessie vragen met een zucht. 'Ja, weer een brief.' antwoord ik. Ook vertel ik wat er in de brief stond. 'Oh my god, wat moet je nu doen? Naar de politie is gewoon geen optie.' roept Jessie bang. Er wordt tegen het raam geklopt, maar er is niemand te zien. Toch weet ik wie het was. Mijn stalker. 'Jess, ik ga hangen. Bye.' Snel druk ik Jessie weg. Ik ren snel naar boven en ga in mijn bed liggen. Al snel val ik in slaap.

De volgende morgen kan ik bijna niet uit bed komen. De hele nacht werd ik gebeld en bedreigd. Mijn ogen heb ik geen moment dicht gehad. Zo bang was ik. Als ik een broodje met kaas op heb ren ik gauw naar buiten en spring op mijn fiets. Wanneer ik bij de stoplichten kom, springt hij net op groen. Onbewust ga ik harder fietsen, maar dan ineens hoor ik een auto hard remmen. En dan wordt het zwart voor mijn ogen...

EMILY.Waar verhalen tot leven komen. Ontdek het nu