Scythia

53 3 0
                                    

Imię ludzkie: Polela*

Kilka ciekawych zachowań/faktów, po których można ją poznać:
- jest jedną z trojaczków
- jest świetnym jeźdźcem (tak samo jak Lel, Polel i Feliks) i łucznikiem
- zna się bardzo dobrze na magii
- ma lekko skośne oczy, ale trzeba się jej przyjrzeć by to zauważyć (jej tereny były częściowo w Azji
- niewiele rzeczy może ją wystraszyć
- ma psotniczą, ale też wojowniczą naturę
- polega swoich wewnętrznych przeczuć, ufa swoim instynktom
- zazwyczaj jest niegroźna (dla rodziny), ale bywają momenty, w których prowokuje konflikty. Bywa niebezpieczna, szczególnie, gdy się nudzi
- może się wydawać szalona, ale ma złote serce. Jest bardzo troskliwa i opiekuńcza zwłaszcza dla Polela, Lela, Feliksa i Moraw, która jest jednocześnie jej najlepszą przyjaciółką
- uwielbia płatać figle z Kaszubami, Chrobacją i Winetą
- ma dobre relacje z Jom
- ona i jej bracia (trojaczki) piastowali małego Feliksa, gdy ten był dzieckiem bez państwa czy plemienia
- gdy jest nerwowa, Lel lub Polel wyzywają ją na sparing, aby ciśnienie jej zeszło
- lubi walczyć
- ma dwukolorowe oczy podobnie jak Łużyce. Charakteryzują one Scythię Europejską (oko zielone) i Scythię Azjatycką (oko złote)

Ksywy/Zdrobnienia/Pseudonimy:
Pola, Różnooka, Świętosława (mylona z Świętosławą, siostrą Bolesława Chrobrego i córką Mieszka I, która także miała dwukolorowe oczy**)

Powstanie/Utworzenie państwa-plemienia:
Około 2000 lat p.n.e.

Wygląd zewnętrzny:
Jest dziewczyną o ostrych a jednocześnie delikatnych rysach. Ma muśniętą słońcem karnację, jednak nie na tyle, by ukryć piegi na nosie i policzkach (Lel i Polel również je posiadają). Ma długie, kręcone włosy w niezwykłych barwach: całe są złotoblond, natomiast pod koniec zaczynają być czarne. Jest to skutek zabaw z magią. Jak już wspominałam, jej oczu są w dwóch różnych kolorach: lewe jest złote (Scythia Azjatycka) a prawe zielone (Scythia Europejska).  Uwielbia nosić luźne, wygodne ubrania typu tuniki i dresowe spodnie (często pożycza je od Lela bez pytania). Po domu chodzi bez butów, czasami zdarza się jej ich zapomnieć także gdy wychodzi z domu. Jedyną biżuterią jaką nosi są dwa pierścionki na palcach oraz bransoleta w kształcie węża na lewym ramieniu. Wszystkie ozdoby są w rzeczywistości świetnie ukrytą bronią: bransoleta to bat, zaś pierścionki mogą przyjąć kształt dowolnej broni ręcznej.
Zna magię personifikacji na tyle dobrze, że potrafi modyfikować swój wygląd. 

* Chcę napomknąć, że pierwotnie była to postać, którą stworzyłam w wieku 11 lat jako Apollonię Łaniowską, heroskę z Obozu Półkrwi i  córkę Apolla. Potem Pola nieco się zmieniała (w końcu 5 lat minęło) i ostatecznie została personifikacją Scythi. Jedynym co zostało z dawnej "Poli" to kolor oczu i włosów, zdrobnienie (Pola zarówno od Apollonii jak i od Poleli) oraz fakt, iż jej najlepszą przyjaciółką są Morawy (która to postać, jako Liliana, została stworzona równocześnie z Polą). Jestem do tych dwóch postaci szczególnie przywiązana i cieszę się, że "przetrwały" tak długo (inne OCki często zapominałam albo przestawały mi po krótkim czasie pasować).

** Świętosława/Sigrida Storrada jako postać z książek Elżbiety Cherezińskiej pt. "Harda" oraz "Królowa" (Gorąco polecam!!!!)

Rodzinka w komplecieOpowieści tętniące życiem. Odkryj je teraz