*3*

20 0 0
                                    

DI RUMAH

eunki dan yoonkook sedang makan malam bersama.''abg haritu ada dtg lagi?soal eunki.yoonkook diam dia ingat apa yang dipesan oleh jungkook jgn beri tahu eunki bahawa jungkook dtg berjumpa denganya.

''tak ada ibu tak ada kata yoonkook.''betul ke sayang?eunki sedikit curiga.''betula ibu buat apa yoonkook nak tipu ibu?kata yoonkook.sedaya upaya yoonkook mahu menyembunyikan perkara sebenar daripada ibunya. akhirnya eunki akur dia percaya kepada yoonkook.

''ibu yoonkook tak ada ayah ke?soal yoonkook tiba2.eunki kaku'kenapa tiba2yoonkook tanya pasal ni?apa aku nak jwb maafkan ibu yoonkook ibu terpaksa tipu kamu kata eunki dlm hati.

''yoonkook tak ada ayah...ayah dah mati lama,masa yoonkook dalam perut ibu ayah kemalangan kata eunki.jungkook kemalangan?masin mulut kau eunki..''kenapa ayah tinggalkan yoonkook,ayah tak syg yoonkook ke?soal yoonkook.eunki tersenyum tawar.''itu semua takdir sayang kita sebagai manusia tak boleh lawan takdir tuhan kita kena terima dengan hati terbuka dan jgn sesekali mengeluh sebab semua yang berlaku ada hikmah kata eunki.

''tapi ibu kalau yoonkook nak ayah boleh?soal yoonkook.eunki terkaku.ayah?baru?aku cari peganti jungkoo?jujur sgt eunki masih sayangkan jungkook.dia mahu jumpa jungkook.dia rindu sangat akan lelaki itu...dulu dia yang ego mengabaikan panggilan yang lelaki itu...kerana ego semua rosak.eunki mengeluh.

''nantila yoonkoo ibu masih tak boleh lupakan ayah..ibu sayang ayah lagi kata eunki.yoonkook hanya menangguk lalu menyambung makanya.


DI APARTMAN 

Taehyung sedang menunggu yuri bersiap.''mana ni?keluh taehyung.lalu taehyung mengambil keputusan untuk menalifon.baru sahaja mahu menalifon ada sat suara menyapanya.''encik taehyung.batal terus niat taehyung mahu menalifon yuri.

lalu dia memusingkan dirinya ke pemilik suara itu ternyata itu yuri.taehyung seakan terpegun dengan kecantikan yuri pada malam itu,taehyung memandang yuri atas bawah .perkara itu membuatkan yuri tidak selesa.

''encik jgn pandang saya macam tu saya tak selesala kata yuri.taehyung perasaan akan kelakuaanya.''oh!sorry aku tak perasaan btw kau nampak cantik malam ini kata taehyung.senyum petak diberikan kepada eunki.

''kita memang nak berdiri kat sini je ke tak nak ke gerak yuri.''oh!!ah jom2 masuk kerata kata taehyung.''encik malam ni pelikla saya kenapa nampak mcm serabut kata yuri.''eh!!tak mana ada dh jom makan aku dh laparrr kata taehyung.

lalu kereta taehyung bergerak meningglkan perkarangan apartmant yuri.


DI TAMAN

yoonkook dan jungkook sedang menikmati asi krim bersama sambil itu mereka berbual kosong.

''ayah...ayah boleh tak jadi ayah betol2 yoonkook?soal yoonkook.jungkook tersenyum manis takala yoonkook berkata seperti itu.''boleh,boleh sangat bls jungkook.''tapi...ibu cakap ibu masih sayang ayah...ibu sayang ayah ibu rindu ayah kata yoonkook.jungkook senyum hambar.

''mana ayah betul yoonkook?soal jungkook.yoonkook membuat muka sedih.''ibu cakap ayah dh tak ada dh tinggalkan kitaorang ibu cakap kita kena reda dengan apa yang Tuhan bagi kat kita semua tu ada hikmah bls yoonkook.jungkook sedikit terkejut dengan apa yang diperkatakan oleh yoonkook.

''betul tu sayang,ibu cakap betul kata jungkook.''tapi ayah yoonkook rase ibu tipu yoonkook ,yoonkook rase ayah yoonkook tak mati cuma dia jauh dari kami bls yoonkook.jungkook merasa sayu dengan apa yang diperkatakan oleh yoonkook.


kalau bukan kerana tindakan bodoh dia,yoonkook tak akan jadi macam ni.''tapi ayah yoonkook rase kalau yoonkook dekat dengan ayah yoonkook rase tenang serta merta yoonkook lupa ayah yoonkook yang sebenar kata yoonkook.jungkook sayu mendengar apa yang yoonkook kata.

mata jungkook mula berwarna merah menandakan dia sedih .yoonkook perassan ayahnya hampir2 mahu menangis tapi ditahan.''ayah kenapa nangis?soal yoonkook.jungkook pantas mengelap air mata itu,''tak ada apa2 dh jom ayah hantar balik nanti ibu dtg cari susah kata jungkook.

yoonkook menganguk faham..hampir senja mereka disini ni sebab kerja eunki habis lewat hari ini jadi dia tinggal yoonkook lama sikit ditempat pengasuhan..dan peluang yang ada dia gunakan dengan sebaik mungkin dia cukup rindu akan yoonkook.


DI APARTMANT

jungkook masuk ke dalam...cukup penat untuk hari ini kerja dipejabat bertimbun tapi di malas mahu buat dia hanya serahkan kepasa PAnya sahaja.

tiba2 hpnya bergetar diminta diangkat.''hemm hello bls jungkook.''hai sayang!bls pemilik suara itu.''Reen apa kau call aku ni betina sundal!bls jungkook kasar.''you kenapa nii jgnla mrh2 nk i redakan mrh you tak i free mlm ni balas reen.jungkook  berdecit.''tch!kau ni dasar murah aku tak nak barang yang dh kena sentuh!kata jungkook.''you apa ni!you tak sayang i ke?bls reen sedikit sakit hati dengan jungkook.

jungkook mengurut kepalanya lalu rambutnya diraup kebelakang byk kali.''dasar sundal!woi! kau dengar sini baik2 disebabkan kau aku hilang eunki fhm!kalaula masa tu aku tak percaya kau aku skrg dh bahagia dengan eunki!bls jungkook geram.

reen berdecit..''you masih ingat betina murah tu ke?sudah la lupakan dia i kan ada i akan layan you baik2 bls reen dengan suara mengoda.''sekali kau cakap lagi dia betina murah kau menesal!amaran jungkook.''betina murah!you nak buat apa kat i huh?you fikir i takut?balas reen sinis.

jungkook disana ketawa sinis membuatkan reen sedikit takut.''aku bukan macam dulu,pesan aku siap sedia joo reen kata jungkook dan tit....

''jungkook!jungkook!mampus!kata reen gelisah.

sementara di apartmant jungkook sudah menalifon anak buahnya..''buatla apa yang kau nak buat dengan betina tu duit jgn risau..kalau boleh maruahnya pon kau boleh ambil kata jungkook.''betul bos!cantik!ok bos kalau dh siap aku bagitahu kata anak buahnya.

tbc

bilala jungkook and eunki nak jumpa??sabaryerrr sikit je lagi sabor...SABAR SEPARUH DARI IMAN






ANAK LELAKI JEON: --Enough--(JEON JUNGKOOK)Where stories live. Discover now